A 41-es villamos nyomvonala mellett folyó Hosszúréti-patak évek óta problémát okoz a hirtelen, nagy inteznitású esőzésekkor fellépő patakmeder eroziós jelenségek miatt. A 2013 július közepén levonuló ár Rózsavölgy-alsó és Budafoki elágazás megállók között oly mértékben megrongálta a medret, hogy az már a villamos üzemet veszélyeztette, így a patak melletti vágányt lezárták a BKV szakemberei.
A visszafogási lehetőségek miatt Rózsavölgy alsó és Kelenvölgy közötti szakaszt kellett kizárni a forgalomból. A Budafoki elégazás utáni kitérőn csak kétszeri visszafogással lehetett a másik vágányra átmenni, ami időben sokáig tartott, így idieglenesen egy új kitérő került beépítésre az Ady Endre útnál.
A forgalomból kizárt vágány és Kamaraerdő felőli vágány közé húzott kerítés meltett augusztus második felében megkezdődtek a patakmeder erősítési munkálatai.
A patakmeder villamosvágány felőli oldalán gabion falas támfalat építenek a szakemberek. A gabion dróthálóba helyezett kövekből épül fel. Egy-egy kővel teli "ketrecet" helyeznek egymásra. Előnye, hogy természetközeli képet nyújt, hátránya a nagy élőmunka igény. A ketrecekbe ugyanis egyenként kell a köveket betenni.
A munkaterületet a vágányon át tudják csak megközelíteni a munkagépek. A retro faktort a Liaz teherautó biztosítja. A patakmeder erősítés a kihelyezett információs molinó szerint szeptember végéig tart.
Rózsavölgy alsóig tart a vágányzár. A kép jobb oldalán a más beruházás keretében létesülő új gyalogátkelőhely építése körvonalazódik.
Közben a Leányka utcai, több éve lezárt gyalogos aluljáró födémmegerősítési munkálatai is zajlanak, melyet szeptember 5-re fejeznek be. A vágányzár miatt a 47-es villamosok csak a Budafoki kocsiszínig járnak. Budafok, Városház térig pótlóbuszok közlekednek.