Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Stuttgarti buszkülönlegességek

2011.03.30. 08:36 Fricy

Stuttgartban nem meglepő módon elég sok Mercedesszel lehet az utakon találkozni. De nem csak mint menő sportautókkal, hanem a városi közösségi közlekedés elemeiként is. Ugyan kétségtelen, hogy Stuttgart közlekedésének gerincét a Stadtbahn és S-Bahn vonalak alkotják, de a buszok is nélkülözhetetlenek ott, ahol nem járnak a vaskerekűek.

Feuerbach vasútállomás melletti buszforduló MAN busszal a bal oldalon

Szóló és csuklós Citarok róják az utakat, de régebbi MAN buszokkal is lehet találkozni. Természetesen mindegyik alacsonypadlós. Február 21-e óta minden buszjáraton bevezették az elsőajtós felszállást. A járművezetőnek be kell mutatni érvényes jegyünket vagy bérletünket, melyeket könnyedén megvásárolhatunk például a számtalan automata egyikéből.

Hagyományos csuklós Mercedes Citaro a főpályaudvar előtt

És hogy a címbeli különlegességekről is szó essen: a városi közösségi közlekedést biztosító SSB (Stuttgarter Straßenbahn AG) több nem mindennapi autóbuszt is üzemeltet. Németországban elsőként ők vásároltak a Mercedes Citaro buszcsaládjának CapaCity fantázianevű járműveiből. 2008 augusztusa óta közlekedik néhány ilyen busz a 42-es, 72-es és 81-es viszonylatokon.

Citaro CapaCity a Schlossplatzon

A 19,54 m hosszú buszok csukló utáni egysége két tengellyel rendelkezik. 37 ülőhely és 156 állóhely várja az utasokat, akik három ajtón keresztül tudnak fel/leszállni a járműre.

Hibrid Citaro érkezik a Wilheimplatzra

2010 szeptemberében öt hibrid rendszerű csuklós Citaro is a járműflotta része lett. A sikeres tesztek után döntöttek a hibrid buszok beszerzése mellett. A dízelmotor csak generátorként vesz részt a jármű mozgatásában, mely a lítium-ionos akkumulátorokat tölti, melyek a tetőn helyezkednek el.

A busz tetején vannak az akkumulátorok

A fékezés során keletkező energiát szintén az akkumulátorok tárolják el. A technológia révén sokkal kevesebb szennyező anyag kerül a levegőbe, mint egy hagyományos autóbusz üzemeltetése során.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés busz németország stuttgart

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr352780637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.