A Graz fölött elhelyezkedő osztrák kisváros jelentős közlekedési csomóponttal rendelkezik a település déli részén: itt válik szét az autópálya déli és nyugati irányban. Azonban még mielőtt megépültek volna a gyorsforgalmi utak, problémát jelentett Bruck an der Mur számára, hogy az észak-déli irányú forgalom a belváros szűk utcáin keresztül haladt. Ennek a problémának a megoldására született meg egy felüljáró terve, mely révén a B116 jelű úton közlekedők a városközpont érintése nélkül hajthattak keresztül a városon.
A felüljáró 1970-ben készült el, teljes hossza 1,4 km. Észak felől a domborzati viszonyok miatt nem volt szükség rámpára. Déli irányban viszonylag enyhe lejtéssel vezették el az utat a később megépült autópálya-csomópont felé. A felüljáró 2x1 sávos keresztmetszettel épült meg. A közlekedési problémát ezzel megoldottnak tekintették.
Azonban az évek során bebizonyosodott, hogy ez egy elhibázott döntés volt. A városképet teljesen "agyonverte" a betonmonstrum. Egyre inkább szabadulni szeretettek volna tőle a város vezetői és lakói egyaránt. Sokba került a fenntartása a felüljárónak és a 2000-es évek elejére már a műszaki állapota is sokat romlott.
Az időjárás és a téli sózás hatására egyre több helyen betondarabok hullottak le a felüljáróról és az acélbetétek is korrodálódni kezdtek. Döntést kellett hozni arról, hogy mi legyen vele: újítsák fel vagy bontsák le. 2005-ben tanulmány is készült arról, hogy mi is lenne a kedvezőbb.
2007-ben Bruck an der Mur adott otthont a MEPS (Middle European Planning Seminar) rendezvénynek. Ezen a Budapesti Műszaki Egyetem, a TU Wien és a prágai CVUT szakirányos hallgatói vettek részt. Minden évben a három érintett ország más-más városában tartják ezt az egyhetes szemináriumot, ahol különböző közlekedési problémát kell megoldaniuk a három egyetem hallgatóiból összeállított nemzetközi csoportoknak, majd végül ismertetni azt.
Szerencsém volt többedmagammal nekem is részt venni a 2007-es MEPS-en és abban a csapatban vettem részt, melynek megoldási javaslatot kellett nyújtania a felüljáró okozta problémára. A helyszíni bejárás, fényképek elkészítése után tartott eszmecserék során végül egy olyan változatot dolgoztunk ki, mely a felüljáró teljes elbontása után a terepszintre vitte vissza az utat. A kialakuló új csomópontokra helyszínrajzi megoldásokat is készítettünk és néhány látványterv is született az elképzeléseinkről. A beszámoló során sikert aratott az elkészült munkánk.
A felüljáró jelenleg és a tervezett út és híd nagyjából ugyanabból a nézőpontból.
A 2005-ös tanulmány a felüljáró elbontását javasolta. Ezek után készültek el a tervek az új út kialakítására. Egy 2x2 sávos keresztmetszetű út épül a felüljáró helyére egy új híddal a Mura felett. A kivitelezés ideje alatt egy ideiglenes hídon át haladhat majd a forgalom a jelenlegitől mintegy 1,5 km-re keletre. A felüljáró déli végcsomópontja helyén lévő bonyolult csomópont helyére egy 2 sávos körforgalmat terveztek, mely révén területet lehet felszabadítani. A munkálatok tervezett költsége 25 millió €, melyet a stájer régió és a város áll. Az eredeti elképzelések szerint már 2009-ben meg kellett volna kezdeni a bontást, de az idén tavaszra kitűzött munka nem kezdődött el. 2010 júniusára jelölték ki az újabb dátumot, de a becslések szerint két évig tartó építkezés továbbra sem indult meg. Jelenleg remény sincs arra, hogy az újabb időpontot megtudhassunk.