Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Sikló Stuttgartban

2010.04.30. 07:54 Fricy

Stuttgart dél-nyugati felében, a Südheimer-völgyben található a Seilbahn, melyet az SBB (Stuttgarter Straßenbahnen AG) üzemeltet. Így a város 1-2. zónájára érvényes jegyek, bérletek is érvényesek.

Híd a Burgstallstraße felett (Fotó: Enslin, wikipedia)

Az útvonala a völgy aljában fekvő süldheimer Platz és a Waldfriedhofi temető között vezet. Elsősorban nem is turisták használják, hanem a kegyhely megközelítésére.

Képek a pályáról

A pálya hossza 596 méter, a szintkülönbség 87 méter. A legmeredekebb szakaszon 28,3 százalékos emelkedésű. 1000 mm-es nyomtávon halad a két favázas kocsi. 1929. október 30-án adták át a vonalat. Az 1990-es évek végén a 20-as viszonylatjelzést kapta.

A jármű kívülről és belülről

A járműveket 1928/29 során készítették a Maschinenfabrik Esslingen gyárában.1999 decemberében az egyik kocsi megsérült egy viharban, így annak helyreállításáig nem üzemelt a sikló. 2004-ben Európai Uniós segítséggel újították fel a pályát, a vontatómotorokat és az indító/fogadó épületeket. A kocsik 2007-ben kaptak nagygenerált.

A hegyállomáson látható a meghajtó egység is

Bookmark and Share

5 komment

Címkék: közlekedés németország sikló stuttgart eu támogatás

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr901962695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2010.04.30. 20:07:08

jé, ezek a fadobozok kb. annyi idősek, mint a Mukik:-)

gaborbalk 2010.05.01. 10:28:50

Ha hülyeséget kérdezek, sorry:

A felsővezeték a világításhoz kell? Mert, ha sikló, akkor húzzák....

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.05.01. 16:15:33

És miért pont 20-as számú vonal lett? Tényleg, azt tudja valaki, hogy a Fogaskerekű miért pont a 60-as számot kapta Budapesten?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.05.03. 12:53:10

@fovarosi.blog.hu:

A fogas esetében a tippem annyi, hogy a többi hegyvidéki járat között, az 56-58-59-61 számcsokor környékén kerestek neki számot, és a 60 szép kerek volt.

spag · http://railzone.nl 2010.05.28. 20:00:23

@gaborbalk: szerintem jó tipp, Lisszabonban legalábbis ahhoz kell.