Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Rákóczi téri betonizé

2010.04.21. 08:41 Fricy

Nyockertől kaptam pár képet a 4-es metró Rákóczi téren épülő állomásának felszíni építményeiről.

Tudom, hogy a szépség az szubjektív, de ez a betonizé a felszínen engem kicsit elborzasztott. Az ismert tervek szerint a metróállomások belsőépítészeti kialakítása kellemes összhatást fog nyújtani. Ennek a törekvésnek viszont totálisan ellentmond ez a felszíni kijárat fölé épített műtárgy. Ráadásul ezt mindenki látni fogja, az is, aki a környéken jár, de soha nem száll fel majd a metróra.

Az alábbi metszeten látható, hogy milyen elv szülte meg a földből kiemelkedő ferde síkot. Lényegében a mozgólépcső lejtaknájának a meghosszabbításáról van szó.

De szerintem kicsit túl hosszúra sikeredett, meg sem próbál a környezetébe simulni. Egyetlen pozitívum hozható fel vele kapcsolatban, mégpedig az, hogy a csarnok felől tekintve zöldtetőt kap.A másik képen jól látható a csarnok elé elhelyezett liftek felszíni épülete. Ez sokkal jobban sikerült, áttört födémje kissé játékossá teszi. Szintén ezen a képen látható a mélygarázs lejtaknája.

Hasonló kijárat lesz a Népszínház utcában is. Továbbá számomra érthetetlen módon a Tétényi útnál is, pedig oda egy sokkal jobb kinézetű, a tervezett üvegkupolához jobban igazodó felszíni épület lett tervezve. Hogy miért változtattak ezen és miért teszik tönkre így az összhatást, az számomra rejtély. Egyáltalán miért nem rögtön a felszínre lehet majd itt kijönni, miért van szükség még egy aluljáró szintre? 

Az első két kép nyockertől származik. A harmadik képet Qtya készítette, forrás: www.skyscrapercity.com.

Bookmark and Share

59 komment

Címkék: budapest közlekedés építészet 4 es metró

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr191937919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FGSuperman 2010.04.21. 10:03:51

azért várjuk meg, hogy néz ki készen

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2010.04.21. 10:08:22

Én még tavaly nyáron mentem be az Infopontba, amikor elkészült, hogy ez itt mi, és mi lesz vele. Mondták, ez a bejárat, ami így marad, mert a nyers beton szép, csak lekezelik, hogy tartós legyen.
A KSZT azt mondja, hogy itt, a Rákóczi téren a környezettel harmonizáló burkolatot kell kapnia - gondoltam, akkor valamiféle téglaszerű burkolat kerül rá, de megnyugtattak, hogy a fővárosnak nem KELL követnie a kerületi KSZT-t. Meg amúgy is divat a nyers beton. Meg szép....

pakesz (törölt) 2010.04.21. 10:09:03

mi a baj a betonnal, szep is jo is, kellemes is
engem a regi belvarosi u.n. szecesszios meg mindenfele egyentombok keszitenek ki :)

toxikus 2010.04.21. 10:09:12

" Az ismert tervek szerint a metróállomások belsőépítészeti kialakítása kellemes összhatást fog nyújtani."

látom benn is jártál, csak ott elfelejtettél fényképezni. lol:D

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.21. 10:10:41

@Lesley:
A nyersbetonnal nekem semmi bajom.
De ezzel a kijárattal akkor sem tudok megbékélni.

MagyarZizzi (törölt) 2010.04.21. 10:18:22

Nekem egy posztapokaliptikus háborús film jut eszembe róla, meg egy atombunker. Minden beton, minden szürke, minden kocka. Budapest lassan úgy fog kinézni, mint egy hatalmas betontömb.

ungabunga 2010.04.21. 10:20:26

Negyven évi egy helyben topogás után végre sikerült a metróállomás-tervezőknek olyat építeni, ami még a Moszkva téri betonizét is alulmúlja. Megszületett a minimalizmus új iránya, éljen. Építsünk betonsufnikat és praktiker-készfaházakat a belváros minden fontos terére, hogy csökkentsük Budapest nyomasztóan urbánus jellegét!

Gondolom, a belsőépítészeti kialakítás is pont olyan kellemes összhatású lesz, mint a 2-es metró felújított állomásain: vizuálisan megkülönböztethetetlen, jellegtelen, anyaghasználatában igénytelen, középkategóriás ruhaboltot idéző atmoszféra.

miou · http://365buildings.tumblr.com 2010.04.21. 10:23:41

nem lenne baj a nyersbetonnal, valóban, engem az zavar, hogy takarásba kerül tőle a csarnok főhomlokzatának egy jókora darabja a villamosmegálló felől tekintve. szerintem egy kijáratnak inkább funkcionálisnak kellene lennie, semmint ennyire hangsúlyos látványelemnek.
Attól még lehetne bátor, vagány, mittom, hogy nem a tér mértani közepén pöffeszkedik.

vlaca55 2010.04.21. 10:25:57

Butapest, te csodás!

tolsztoj 2010.04.21. 10:38:24

@pakesz: ha valamit utálok az a beton - nem tudok rondább "építőanyagot", embertelen, nem természetes anyag - az én városomat is ilyen betonpanel "épületekkel" tették tönkre.
Ahhoz már valóban agyficam kell, hogy valaki a lélek nélküli betont szeresse...

nyocker · http://kritikustomeg.blog.hu 2010.04.21. 10:50:07

szuper lett a poszt, gratula és köszönöm!

..hydro.. 2010.04.21. 10:54:56

Izlés kérdése a beton burkolat. Volt szerencsém múlt héten bejárni a metróalagutak és állomások egy részét. Meg kell hagyni tényleg fantasztikus tereket hoztak létre odalenn, nyers látszóbeton burkolattal. Más kérdés hogy ez nekünk adófizetőknek mennyibe került mennyire van értelme föld alatti sportcsarnokokat megszégyenítő beltereket létrehozni és hozzáteszem majd azokat üzemeltetni. Ehhez csak gratulálni lehet, a számok önmagukért beszélnek

mestska · http://cities.blog.hu 2010.04.21. 11:11:54

szeritnem is várjuk meg azt, hogy milyen lesz a végső építmény, a nyersbeton szerkezet még nem sokat árul el, bár kétségtelen, hogy elég brutál így első látásra.
Valaki itt írta fentebb, hogy a lejáratnak elsősorban funkcionálisnak kell lennie. szerintem a lejáratnak bizonyos esetekben jelkép is lehet.

Vizimazsom 2010.04.21. 11:21:24

@miou: Pontosan ez az én bajom is. A minap arra villamosoztam, és csak annyit láttam, hogy valami betonizé durván beletakar a szerintem szép csarnok-homlokzat látványába. Tényleg durván, szinte erőszakosan, hivalkodóan tették úgy középre ezeket a betonépítményeket, hogy (legalábbis ahogy most kinéz) inkább csak elvesznek, és semmit sem adnak hozzá a tér látványához. Ha már középen magasodik, akkor lehetett volna legalább részben üvegből. Üveg-beton együtt nagyon jól tud mutatni együtt, és némi tisztelettel hagyta volna érvényesülni egy korábbi kor téralkotó elemét is.

pakesz (törölt) 2010.04.21. 11:25:58

@tolsztoj: gondolom neked is csak fafodem van otthon

2010.04.21. 11:28:32

Sima, nem sima, minőségtől függetlenül a beton egyszerúen unalmas, szürke anyag. Lehangoló közte élni, mintha egy ipari üzemben robotolnál gépként.
Ha meg még jó drága is, akkor sikerült a drágán rusnyát effektus. Persze mindig van X százalék ember, akinek a legrondább dolog is tetszik, mivel az éppen trendy...

2010.04.21. 11:31:39

@pakesz:
Egy dolog a teherhordó szerkezet anyaga és egy másik, hogy milyen hangulatú térben kell élned. Én is lakótelepen lakom, utálom is rendesen. Aki ezeket tervezte, élve kellett volna ledarálni, mielőtt megvalósítja.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.04.21. 11:36:48

Persze, a beton szep. Kulonosen egy egyebkent is szurke, szetrohado varosban. Ne tevesszuk ossze az ultraminimalistat az igenytelennel!

Kozben fordult mar egyet a vilag. Lasd a a pekingi Madarfeszket, vagy Londont:
www.guardian.co.uk/uk/2010/mar/31/anish-kapoor-artwork-tower-london

pakesz (törölt) 2010.04.21. 11:37:13

@1234567890987654321: hat a modern lakotelep sem jobb... tudod amit mostanaban ciposkanallal gyomoszolnek egy adott teruletre
jo kis beton nem ertem mi a gond vele... a latvanya zavar? mert lakas falakent leglettelve ugyanolyan mint a tegla, vagy megis mi a problema vele?
esetleg te a fodemet lentrol raraksz klinker teglat vagy hogy van hogy nem latod?

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2010.04.21. 11:44:34

@toxikus: 8ker.blog.hu/2009/05/17/koncert_a_ter_alatt
Ilyen bentről a Rákóczi téri állomás.

Tiltakoznak a környéken lakók, de sajna, nem érnek el vele semmit. Ezt elbontani már nem fogják - legfeljebb a Magyarok Nyilainak robbanó labdái hozhatnak változást
:)

Átokfajzat 2010.04.21. 11:47:44

szép nagy betonkockák... a sok fasz tagger szeretni fogja

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.04.21. 12:02:02

Magyarhonban alkotó építészzsenik miért csak kiba igénytelen lőrés-ablakú betonkockákat tudnak tervezni? (a zseniálisbbja, az igazi látnoki erejű alkotók meg acél-üveg-betonkockákat)
Csak egyenes vonalzóval tanultak meg bánni az egyetemen?
Sokkal valószínűbb, hogy a szocialista realizmusban alkotó profok tömték beléjük ezt a stílust. Aki nem betonkockát tervez, már ez első félévet sem éri meg.
Szerintem.

Cs 2010.04.21. 12:05:16

Hát, én a látszóbetontól nem vagyok elájulva, mint sokan. Nem mondom, hogy nincs helye, de sokszor már túlzásokba esnek, ráadásul nem is olcsó.

Kíváncsi leszek hogy fog ez is illetve a többi is kinézni készen ,addig nem mondanék róluk semmit.

Cs 2010.04.21. 12:14:34

bocs, nyersbeton felület lesz ennél.

vauvauvau 2010.04.21. 12:51:44

Én terveztem a műtárgyakat, kedves Uraim és Hölgyeim!

Nagy tapasztalatra tettem szert külhonban, amikor dolgoztam. A mostani alkotásaim tervezésében az vezérelt, hogy majd az utókor is látni fogja alkotásaimat.
A mai korra jellemző dinamikus gazdasági negatív fejlődést akartam ábrázolni, meg az eredetileg a tervpályázaton megnyert első díjából is megakartam spórolni 600-700 milliót, amit inkább a saját zsebembe helyeztem el. A proliknak jó lesz a beton is.

Kulcstoroki Armand
Okleveles Építész

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.04.21. 13:17:15

@vauvauvau: Nanana! Mostmar sajat zsebre dolgozunk? Tervbiralo zsuri meg haljon ehen? Te kis moho!

Kono 2010.04.21. 13:21:38

1- várjuk meg, mi lesz a végén, ez így még semmit sem jelent.

2- mindazoknak, akik szeretik a látszóbeton felületet, üzenem: igazi egyéniségek. :D hiszen minden építész él-hal értük... hiszen ez a művészet csúcsa.... ezt mondták legalábbis... :D

A látszóbeton csúnya, kivitelezhetetlen, drága, és ha ez még nem lenne elég: a szabvány nem ismer ilyen fogalmat. (vannak kivételek, de azokat profik készítik, nagyon drágák, és csak kis felületi kiterjedésűek)

Mindenféle lehúzásokra viszont csodálatosan megfelelő a sok látszóbeton felület.

Szeressük a láccóbetont :P

civistroll 2010.04.21. 13:25:28

@Kono: Panelben nőttem fel én is, gyermekkori láccóbeton traumában szenvedek azóta is...

Káposztakukac 2010.04.21. 13:34:49

istenem, várjuk már meg, míg elkészül... egyelőre egy félkész betontömb látszódik egy építési terület közepén. a végeredmény még nagyon messze van.

ungabunga 2010.04.21. 13:40:05

Nyersbeton vagy bevonják majd gránitlapokkal, ganz egal. A formája, az a rettenet.

raly 2010.04.21. 14:23:37

Mikor, mikor, mikor lesz már kész végre? He?

beszélő 2010.04.21. 14:46:30

El kell bontani ameddig nem késő.Az építésznek meg más foglalkozást kell ajánlani.
Ez rosszabb mint a Kálvin téri villamos megálló.

érdeklődő 2010.04.21. 16:17:02

Én itt lakom és ha ilyen marad akkor hányinger lesz. Esetleg valamiféle üvegburkolattal lehetne tompítani valamit rajta, vagy ha befuttatnák növényekkel, esetleg gyeptéglákkal lefednék...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.21. 16:22:36

"Egyáltalán miért nem rögtön a felszínre lehet majd itt kijönni, miért van szükség még egy aluljáró szintre? "

Több beton -> több pénz?

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.04.21. 17:00:23

Olyan, mint a Moszkva téri csak kicsiben. Ami külön durva, hogy takarja a csarnokot. Nem elég, hogy felesleges és drága a négyes metró, lehetetlenné teszi a többi fejlesztést pénzügyileg, még ronda is:((

szigiri 2010.04.21. 17:14:43

Praktikus: ha jön a hamu, legalább nem kell mindig átfesteni.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.04.21. 17:18:22

olyan, mint a Moszkva téri, csak kicsiben... Nem elég, hogy drága, lényegében felesleges a négyes metró, még a városképet is tönkreteszi.
@mestska: jelkééép?! legfejlebb Demszky fétisének a jelképe...
Itt vagy két kép egy bécsi metróállomás (U1, Herrengasse) két kijáratáról, a belváros közepén:
dativ.at/subway/stations/herrengasse.html
farm3.static.flickr.com/2259/2754817885_4246920c57.jpg
Ez egy metrókijárat, könyörgöm! Legjobb lenne, ha lebontanák

ungabunga 2010.04.21. 17:44:58

@aesculus: Felesleges volt Bécsig menni ezekért a példákért, elég lett volna az Andrássy úti kisföldalatti-megállókat idézni. 114 éve működnek mindenféle felépítmény nélkül, és mégsem árasztja el az esővíz az állomást. De a 2-es metrónak is ilyenek a lejárói egy csomó állomáson. Persze ezért nem lehet annyi pénzt elkérni.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.04.21. 18:48:41

@ungabunga: igazad van, de az mégis egy új metróvonal, szóval nem lehet arra hivatkozni, hogy "a régiek még tudtak, de ma...".

Érdemes megnézni ezt a képet is, csak az érdekesség kedvéért. Nürnbergben a városfal alá (!) építették a metrót, mégis olyan szépen alakították ki, hogy egyáltalán nem zavaró az állomás. Sőt (bár eddig csak képen láttam)

www.nahverkehr-franken.de/ubahn/img/bahnhofe/opernhaus/bhf_1.jpg

Qtya22 2010.04.21. 19:50:14

Már az SSC-n is írtam, hogy a Tétényi útnál és a Népszínház utcánál épülő két burkolat nélküli építmény a mára szerencsére feledésbe merülő, lepusztult bódékra emlékeztetnek engem, mint amik engedély nélkül épültek strandokon, piacokon, buszpályaudvarokon, és még sorolhatnám. Másra pedig nem emlékszünk belőlük, mint a mérhetetlen bűzre, amit a hajléktalanok, és részeg fiatalok okoztak hosszú évek alatt, míg közterületi wc-ként használták őket.

Kuruttya 2010.04.21. 19:52:49

Nekem nagyon tetszik a megoldás, végre nincs aluljáró, hanem közvetlenül a felszínre érkezik a mozgólépcső! Így kellett volna eddig is. És mivel az állomások belső kialakítása a tervek szerint elképesztően jó lesz, biztos vagyok benne, hogy a végleges arculata ennek a felszíni tárgynak is megnyerő lesz.

Qtya22 2010.04.21. 19:55:02

Egy másik forumozó ugyanott pedig azt írta, hogy a Népszínház utcánál az a beton viskó nem bejárt lesz, hanem az állomás szerkezetének födémjén mesterséges fényt beengedő nyílás felszíni építménye.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.21. 20:39:51

@Qtya22:
Tényleg lesz valami felülvilágító itt is, de a képeden nem ez látszik.

Qtya22 2010.04.21. 23:18:43

Én csak .a.-t idéztem, aki kommentálta ugyan ezt a képet.

záporjózsi 2010.04.22. 09:21:23

@Fricy: A nyers, látszóbeton tényleg tud szép lenni. Néha. Ha ritka, akkor különleges. Most mindenki, mindenhová olyat akar. Ezért kellene sürgősen abbahagyni, hogy ami létrejött és szép, az ne "szürküljön el" a sok, szürke beton között.

Koós Miklós · http://koos.hu 2010.04.22. 15:12:19

szia, szeretném felvenni veled a kapcsolatot.
üdv Koós Miklós info@koos.hu

Quick_6 2010.04.22. 22:15:47

Köszi a képeket!
Valóban kicsit zavarú, hogy a csarnokot így eltakarja. Majd a milliárdos kötbérekből fussa az átépítésre, amit a cégek fognak fizetni a DBR-nek :D

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.04.22. 23:07:23

Eddig a fák takarták a Csarnokot, mostantól majd a betonszakofágok fogják. Modern kórban élünk.

A szerzőt kérdem, hogy most a Tétényi úti állomás hogyan is lesz? Mégsem az üvegbúra lett a befutó?

markog 2010.04.23. 23:11:32

@ungabunga: Ez hibás. eredetileg a földalatti állomáslejáratai fedettek voltak www.freeweb.hu/metros/sztori/foldalatti_sztori.html

Quick_6 2010.04.24. 19:44:28

@városjáró: Itt a lejáró és az üvegbúra teljesen máshogy néz ki.
www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=53547105&postcount=3144

Amúgy SSC-n a srácok igen érdekes és többnyire friss képeket szoktak mutogatni:
www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=446547&page=162

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.04.24. 20:25:30

@QuickSixx: KÖSZI! Kicsit rácsosabb lett. DE végülis marad az üvegbura hangulat. Ez jó!

ungabunga 2010.04.26. 12:08:42

@markog: Ó, bocsánatot kérek, ezt nem tudtam. A tudatlanok magabiztosságának alapesete. Köszönöm a kiigazítást.

Egy aprócska minimális igazságmag azért volt abban, amit írtam: "Az operai és a szemközti, a Dreschler-palota előtti lépcsők fölé nem építettek csarnokot, mert nem akarták a reprezentatív épületeket takarni". Ez is megfontolandó egyébként.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.04.26. 12:12:41

@ungabunga: Ez sem igaz, mivel eredetileg oda is építettek csarnokot, és csak az 1930-as évekbeni felújításkor bontották el őket és helyettesítették őket kőkorláttal. Hasonlóan járhattak el a Gerbaud-háznál is, de arra nincs bizonyítékom.

ungabunga 2010.04.27. 14:52:57

@Benbe: Biztos vagy ebben? Ez a fotó 1896-os, és nincs rajta csarnok a feljáró fölött: users.atw.hu/budapestanno/opera1896.jpg

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.29. 21:33:33

@ungabunga:
Ez az Opera. Itt viszont nem is volt csarnok soha.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.05.07. 13:16:20

Én itt lakom mellette. Építész barátaim kedvenc kifejezését használva, az hogy a "tömege" rossz, bármivel is borítják majd az már sajnos most látszik. A II JP téri még elmegy, elbírja a tér.
süti beállítások módosítása