Augusztsu 8-án 10 órakor hivatalosan átadták a német főváros új metróvonalát, ami a főpályaudvar és a Brandenburgi kapu között teremt kapcsolatot. Három megállója révén akár "shuttle-metro" is lehetne a neve, de a berliniek egyszerűen csak "Kancellárvasút"-ként hívják. Sehol sem kapcsolódik a jelenlegi metróhálózathoz, ami még inkább különlegessé teszi.
Begördül az eslő szerelvény a Brandenburgi kapu állomásra (www.morgenpost.de)
Még 1919-ben vetődött fel a gondolat, hogy az Unter der Linden, Berlin híres főútja alatt egy kelet-nyugat irányú metróvonal épüljön. Terveken kívül azonban semmi érdemleges nem történt ezzel kapcsolatban. A hidegháború végleg keresztbetett a megvalósításnak, hiszen a berlini fal révén fizikai ás politikai értelemben is kettészakadt a város. Csak az újraegyesítés után került ismét a felszínre a metróterv. Az 1990-es évek elején születet meg a döntés arról, hogy a meglévő U5-ös vonalat fogják meghosszabbítani nyugati irányban. Két szakaszra osztották fel: az első az Alexanderplatz és a Párizsi tér (Brandenburgi kapu) között, míg a második szakasz a kapu és a tervezés alatt álló főpályaudvar között. Azonban a többi, a városban zajló nagyszabású építkezés miatti fnanszírozási problémák miatt mégis a második szakasz korábbi építését határozták el. Így kapta ez a nyúlfarknyi szakasz az U55 nevet.
A metróvonal térképe (www.bvg.de)
Ezek után, miközben zajlott az új kormányzati negyed és a Lehrter Bahnnhof kivitelezése, elkészült a metróvonal alagútja, és két állomás szerkezete is (Lehrter Bahnhof és Bundestag).
A Hauptbahnhof alatti metróállomás az átadás előtt (www.skyscrapercity.com)
A Bundestag állomás (www.morgenpost.de)
Utolsóként a Brandenburgi kapunál kezdték el építeni az állomást, 2004-ben. Továbbra sem állt elegendő pénz rendelkezésre a munkákra, így a főpályaudvar úgy került átadásra, hogy azt csak az S-Bahn szerelvényeivel lehetett értelmesen elérni a néhány buszjáraton kívül. Végül csak sikerült befejezni az éíptkezést és várhatóan jövőre megindulhat a munka a Brandenburgi kapu és az Alexanderplatz között is, hogy megszűnjön az elszigeteltsége az új metróvonalnak és így elkészüljön a hiányzó szakasza az U5-ösnek.
A Brandenburgi kapunál a berlini falrról és a környékéről képeken, feliratokon emlékeznek meg (www.morgenpost.de)
Mint azt a bevezetőben már említettem, az U55 metróvonalnak nincs kapcsolata a többi metróval, így kissé nehéz volt megoldani, hogy jármű is legyen az alagútban. Ezt végül úgy oldották meg, hogy egy leadónyíláson, daruk segítéségvel, egyesével engedték le a kocsikat a mélybe. A járművek a jelenleg futó szerelvények közül a régebbi szériához tartoznak.
A vonal hossza 1,8 km és 320 millió €-ba került. A várható napi utasszáma nem sok, mindössze 6400 fő.