2014. február 19-én adták át az utazóközönségnek a franciaországi Lyon városában a T1 jelű villamosvonal új szakaszát. A 2,3 km-es új vonalrésezn 4 új megállót alakítottak ki és 64 millió €-ba került. Ebben a költségben egy új híd is építése szerepelt a Rhone folyón.
A Raymond Barre híd (Forrás: Maxime Brochier/ Sytral, www.globalrailnews.com)
A 260 méter hosszú Raymond Barre hídon a kétvágányú villamospályán kívül kerékpáros és gyalogos útvonal is létesült.
Gyalogos és kerékpárosok is használhatják (Forrás: www.sytral.fr/)
Az új pálya Montochet megálló és Debourg megálló között épült ki. Utóbbi lett az új végállomás, ahol átszállási lehetőség biztosítanak a B jelű metróvonalra.
A vonalon az Alstom Citadis járműcsalád helyi típusa szállítja az utasokat (Forrás: www.sytral.fr/)
Lyonban 1879 és 1957 között volt villamosüzem, de az teljesen megszűnt az akkori trendeknek megfelelően.. Ezek után a metróhálózat kiépítését kezdték meg az 1970-es években, ami egy négyvonalas hálózattá nőtte ki magát. A francia villamosreneszánsz keretében jelentek meg újra az elektromos járművek az utcákon: T1-es vonal és a T2-es vonalat egyszere adták át 2001. január 2-án. Mára 5 vonal üzemel a városban.
Debourg az új végállomása, de a vonal itt nem áll meg (Forrás: www.sytral.fr/)