Újabb pofon a francia járműgyártónak. Nem elég, hogy súlyos problémák adódtak a budapesti új metrószerelvények körül és nemrég hazai terepen veszített egy villamostrenderen, most újabb presztízsveszteség érte az Alstomot. A Csalagútban jelenleg egyedüliként az Eurostar közlekedtet vonatokat és egy új járműbeszerzés keretében a Siemens mellett döntött.
Az e320 névre keresztelt, a Velaro családba tartozó vonatokból 10 darabot vásárol az Eurostar 600 millió euró értékben. Ezek 900 utast tudnak majd szállítani, ami mintegy 20%-kal magasabb az Alstom vonatjainál. Végsebességük 320 km/óra lesz.
Az e320 egy egységét, az ún. vonófejet Londonban, a Royal Albert Hall előtt mutatták be. Az új vonatok gyártása 2012-ben kezdődhet el és az első e320-as 2014-ben állhat forgalomba. Többáramnemű kialakítása révén alkalmas lesz arra, hogy Európa belső területei felé is közvetlen kapcsolatot nyújthassanak London felé. A tervek szerint Hollandia, Svájc, Németország és Dél-Franciaország felé is indítanának járatokat. Ez a törekvés egybe esik azzal az új koncepcióval, miszerint az alagút más szolgáltatók előtti megnyitásával bővülhet az utasszám. Mint ahogyan már az Építős blogon szó esett róla, hamarosan a Deutsche Bahn indít egy tesztszerelvényt London felé.
További 220 millió eurót fognak befektetni a jelenlegi infrastruktúra fejlesztésére. Ennek keretében átalakítják a meglévő 28 szerelvényből álló flotta belső világát. A Pininfarina tervezésében készülő új dizájn meg fog egyezni az új szerelvények utasterével.
Képek forrása: www.dailymail.co.uk.