Sok település életében az azokat átszelő vasútvonalak úgy jelennek meg, mint egy folyó. Két vagy több részre osztják azt és megnehezítik az eljutást a vasút egyik oldaláról a másikra. A jellemzően kevés számú átkelési lehetőség miatt már komoly forgalmi torlódások alakulhatnak ki a vasutat keresztező utakon. Ez fokozottan jelentkezik a városközpontok esetében. Hasonló cipőben jár Győr is. Ennek feloldására épült meg a Nádor-aluljáró.
A nyugat-magyarországi város önkormányzata 2004-ben döntött arról, hogy saját beruházásban egy 2x2 sávos aluljárót épít a Tihanyi út vonalában, a korábban itt lévő gyalogos felüljáró közelében. Problémát jelentett azonban a terület magas talajvízszintje. Így résfalas technológiával tervezték meg a műtárgy támfalait. A vasúti vágányokon kívül két út alatt is átvezették az aluljárót.
Az építkezés 2005 februárjában indult a Strabag kivitelezésében a régészeti és lőszermentesítési munkákkal, majd a közműkiváltásokkal. A Bécs-Budapest vasútvonalon nem lehetett a forgalmat leállítani, ezért az azzal párhuzamos Eszperantó utcában ideiglenes kétvágányú vasúti pálya épült, hogy a vágányok eredeti helye alatt megépülhessen az aluljáró támfala és a vasúti hídszerkezet.
A résfalak 10-12 méter mélyre hatolnak le a talajba. Ezeket hátrahorgonyozták, hogy az oldalsó földnyomás ne borítsa ki a helyéről. A talaj kitermelése közben ideiglenes acélcsövekkel támasztották ki az egymással szemben elhelyezkedő résfalakat mindaddig, míg nem készült el a résfalak előtti vasbeton bélésfal. Ezekez úgy tervezték át a kivitelezők, hogy egyben az érintett helyeken a rájuk nehezedő hidak súlyát is elbírják. Közben folyamatosan talajvízszint-süllyesztő kutak üzemeltek az építési terület szárazon tartása érdekében.
2006 elejére lett szerkezetkész az aluljáró. A csatlakozó csomópontok kiépítése, a környék rendezése még fél évig zajlott. Végül 2006. július 23-án adták át a forgalomnak. A műtárgy érdekességei közé tartozik, hogy a vasút és az attól északra elhelyezkedő Révai Miklós utca között részre íves acélszerkezetű lefedés került. Az aluljárón gyalogos-kerékpáros utat is átvezettek, mely az út szintjétől magasabbra helyezkedik el (a Tihanyi út felől külön rámpával). A lefedett rész alatt pedig megtekinthető a korábban itt álló gyalogos felüljáró egy darabja is.
A Nádor-aluljáró 3,1 milliárd Ft-ba került. Átadása után csökkent valamelyest a belvárosi Baross-híd terhelése.