Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Margit hídi munkálatok

2010.03.12. 07:34 Fricy

Az új pályalemez első darabjainak elhelyezése, vagyis január közepe óta nem írtam semmit a hídon folyó munkálatokról. Lássuk mi is történt azóta!

A budai és a pesti hídfőben megkezdődtek a híd szélesítési munkálatai. Először mély cölöpöket fúrtak a talajba.

Az alapozás elkészülte után az új hídfők vasbeton falait kezdték el kivitelezni.

Februárban olyan zord volt az időjárás, hogy napokig nem tudtak dolgozni a szakemberek.

A pesti hídfő északi felét teljesen szétverték, az itteni aluljárót is lezárták.

A pesti rakpartnál eddig elég alacsony volt az űrszelvény, ezért itt megemelik a hídpályát, hogy a későbbiekben a magasabb járművek is átférjenek alatta. Ideiglenes acéltámaszokat állítottak fel, majd a tetejükre emelőket helyeztek el.

Március első hétvégéjén 40 cm-rel megemelték a vasbeton gerendákat, hogy alatta meg tudják építeni a 20 cm-es magasító vasbeton gerendát. Ha minden igaz, akkor a napokban engedik vissza a híd ezen részét.

A híd többi részén pedig továbbra is folyik az új acél pályalemezek elhelyezése. Egyes részeken már a szélesített északi járda is látható már.

A külön nem jelölt fotókat a Margit híd sajtóiroda bocsájtotta rendelkezésemre. Köszönet érte!

Bookmark and Share

 

75 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország híd alapozás margit híd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr781832416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2010.03.12. 08:34:05

Nekem úgy tűnik, hogy haladnak a munkálatokkal. Szerencsére:)
Kíváncsi vagyok mekkora csúszás lesz végül.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.03.12. 09:09:52

Jól értem, hogy a hídpálya magasítását úgy csinálják mint én itthon amikor billeg a szekrény? Megemel, alárak valami magasító és vissza? És közben mászkálnak felettük a 70 tonnás sárga óriáshernyók?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 09:24:15

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Nem, azon az oldalon emelték meg a hidat, ami le van zárva.
40 cm-et azért nem tudnak ugrani a villamosok. :)

Von Teese 2010.03.12. 09:42:15

@Fricy: Gonolom a felhajtók is meredekebbek lesznek. :)

Kíváncsi vagyok már a végeredményre. :)

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 11:08:55

Ha Kínában lennénk az építtetőt mostanra a falhoz állították volna...
hogyan lehet ilyen kurva lassan munkát imitálni??

Jómultkor vagy 15 munkás sétált erre arra 2 meg ült és válogatott valami csavarokat.

De az alsó képen jobb alsó sarokban is mit látunk..4 ember áll...

gulyasattila 2010.03.12. 11:10:46

Érdekes infók, jó volt olvasgatni őket. Az előre gyártott gerendás híd emelése gondolom szép teljesítmény, biztosan nincs annyi szilárdsága keresztirányban, mint mondjuk egy széles szekrénytartónak.
Az északi járda szélesítése viszont nem túl látványos, ha tartják a "kerékpárút" 2,6 méteres szélességét, nem sok hely marad majd a gyalogosoknak, így gyakorlatilag ugyanazt az állapotot hozzák létre, ami a déli járdán volt a lezásás kezdetétől a kislány elsodrásáig, csak most a sárga csík miatt közlekedésbiztonsági akárminek nevezve. Ha már teljesen új pályalemez készül, talán szerencsésebb lett volna a kerékpáros részt nem csak az útpályától, de a járdától is határozott szintkülönbséggel elválasztani, a kandeláber-sor út felöli oldalán, így félek maradnak majd a csilingelések és a beszólások.

varadig 2010.03.12. 11:13:16

Páneurópai: mindennap erre megyek villamossal, egyáltalán nem dolgoznak lassan, mindig nagy a sürgés forgás. Azért mert épp látsz 4 embert állni egy képen, nem jelenti azt, hogy a maradék 180 nem dolgozik. Általában én is kritikusan szemlélem ezeket az állami építkezéseket, de itt eddig (a februári leállás kivételével) nem láttam lazsálást.

martin86 2010.03.12. 11:24:43

engem kicsit a trehényság zavar. Nem értem miért nem tudnak erre egy kicsit jobban odafigyelni. Hulladék vasak szétszórtan, még balesetveszélyes is.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.12. 11:27:21

Komolyan így támasztanak alá egy hidat? Mint nagytakarításkor mikor lepakoljuk a könyvespolcot aztán a könyvek billegnek egymás tetején :-)

Leonard Zelig 2010.03.12. 11:37:33

@Páneurópai Harci Kos: Emeltél már valamit a fogpiszkálón kívül is 10 cm-nél magasabbra, hogy így fikázod mások munkáját?

min 2010.03.12. 11:40:17

@PeterBlau: Miért, hogy kéne? Valamiféle lézergiroszkópos antigarvitációelőkészítős olajprésleengedő pneumatikával?
Nyugaton sem csinálják másképp az ilyen elemek megemelését na aggódj.

A bringa út szinteltolása a legbalesetveszélyesebb dolog lenne amit ki lehet találni. annál a csengő is jobb elvégre azért van a bringán, hogy figyelmeztessen.

mbazs 2010.03.12. 12:02:23

Megérkeztek a kib*szott szánalmas "örök fikagépek".

Én minden reggel arra járok vilivel, igenis sokan melóznak ott, és megy a munka.

Aki meg bölcsész-, rendezvényszervező és ruhatár szakos, az legyen szíves kussoljon, és örüljön, hogy vannak olyan szakemberek, mérnökök, akik sok évet tanultak azért, hogy az elzsírosodott segged alatt ki tudjanak cserélni egy komplett hidat, miközben az orrodat turkálod elmélyülten a Combinón azon merengve, hogy ma vajon melyik kocsmában fogsz bebaszni a kurva okos, világmegváltó haverjaiddal.

záporjózsi 2010.03.12. 12:28:18

Jó a beszámolód!
"itt megemelik a hídpálya magasságát" A hídpályát. :)

Vaandor 2010.03.12. 12:53:28

Jó képek, köszönjük a beszámolót.
Lehetett volna egy a pesti oldal már lerakott pályalemezeiről is. (Mennyi van lent?)

Az északi járdából biztos, hogy még hiányzik. Talán még egy ekkora elem. Legalábbis a tervek szélesebbet mutattak, ez egyelőre még a régi járdánál is keskenyebb! (lásd 1., 8. kép alja) Meg amúgy is: a szélére csak kéne korláthely, meg valami lezáró rész!

Továbbá azt hallottam, hogy a budai hídfő déli oldalán elkezdték "fúrni" a bringás alagutat! Öröm, bódottá! :-)

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 13:04:48

@Leonard Zelig: Igen:)
Bár nem az építőiparban dolgozom,
(ami egyébként katasztrofális, és nagyon rossz véleménnyel vagyok róla- sajnos nem alaptalanul)

Többször jártam viszont Kínában - láttam micsoda munkatempóban nyomják az építendőket.
csak negyedakkora hatékonyságot produkálnának idehaza, már a friss útburkolatot söpörhetnék a jómunkásemberek...

olyan rövidke kis hidacska* (és még csak nem is a föld alatt van..)
egyébként, a képeitek magatok ellen beszélnek, alig látni rajta munkást...
első kép 4 ember -áll-
második kép 1 ül a lánctalpasban 5 másik áll
3. kép 6 emberféle, abból az egyik- talán ás, a többi áll
4 es szörnyűséges jégcsapok, full káosz, munkások teáznak a kocsmában.
5 ös kép - hidfő szétbarmolva, káosz pusztulás, dolgos kezek sehol (teáznak a kocsmában)
6 os kép 4 munkás a hidfő tövében (3 an nézik ahogy az az egy megközelíti a munkaterületet)
7 ess kép 40 centis emelés, közeli kép, a munkások nemlátszanak. (bár gyaníthatóan a tea itt is szerepet játszik) - legyen elfogadom - alátámasztanak épp.
és végül az utolsó kép 4 munkás áll a kép alsó sarkán...
legalább dolgozós képeket raknátok fel.

Káposztakukac 2010.03.12. 13:09:07

@Páneurópai Harci Kos: idióta barom. a munkák jelentős része a pályalemezek ALATT folyik. amúgy meg igazad van, nem kínában vagyunk. ott lehet, hogy látsz 200 vándormunkást 10 nm-en kalapácsolni. európában viszont az emberi munkaerőt kiváltották javarészt a gépek. arról nem beszélve, hogy ha nálunk is pártállami diktatúra lenne, akkor mindig minden elkészülne időben, bármennyi emberéletbe is kerülne.

Man Of Golden Words 2010.03.12. 13:10:18

@Páneurópai Harci Kos: a kek sisakosokat kulonben is inkabb mernoknek vagy epitesvezetonek nezem...mintsem "munkasnak"

egyaltalan nem ertem, mi a problemad :)

mbazs 2010.03.12. 13:13:00

@Páneurópai Harci Kos:

1. akkor dolgozz te is a kínai diktatúrában, ahol szarért-húgyért agyonhajtják az embereket + gondolom átlagéletkor kb. 40 lehet + szénné van szennyezve az egész ország az ipari "fejlődés" miatt

2. te is gondolom az a fajta vagy a munkahelyeden, aki egész nap papírokkal szaladgál fel-alá, hogy úgy tűnjék, mintha dolgozna. "Dolgozós képek" - ezen baszartam. Ez nem valami szoci propagandablog, amin a harmadik ötéves terv munkásait mutatják be

Cs 2010.03.12. 13:16:42

@Páneurópai Harci Kos: Hát hallod, te nem vagy semmi. Néhány fényképből te ilyen következtetéseket tudsz levonni.......

Azt se tudjuk, hogy milyen nap készültek. Készülhettek hétvégén is. Azt se tudjuk milyen munka fázisoknak kéne mennie, azokat meg hogy befolyásolja az időjárás. Egyszerűen 0 infó birtokában vagyunk te meg itt ilyen nagyívű kijelentéseket teszel, mert te "tudod"

ui.: A 4. kép pont azt hivatott illusztrálni, hogy a kemény időjárás miatt lekellet állni és fagyszünet. Te meg még ezen is dolgozó kis hangyácskák ezereit keresed :)

záporjózsi 2010.03.12. 13:17:27

@Páneurópai Harci Kos: Kínában - pártutasításra - még a beton is gyorsabban köt, sőt, fagyban is ugyanannyiért, ugyanolyan munkatempóban lehet dolgozni. Ezt Mao et. tanaiból vezették le és a betonnak külön oktatást tartottak.

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 13:18:49

@Káposztakukac: ó, személyeskedel?:) az mindig sokat segít:D
Sajnos az itthoni munkamorált és építési színvonalat ismerve / sejtve a felszín alatt is ugyanaz folyik, ami a felszínen, 3 melós dolgozik a többi nézi (vagy teázik a kocsmában)

Sajnos a képeken gépeket irányító munkások sem látszanak, azt az egyet kivéve, amikor a lánctalpasban ül, és egy másik a lánctalpon áll - ami egy működő gépnél baromira balesetveszélyes ám.

feltéve ha működik, és a munkás nem épp a betevő kávécskáját iszogatja.

Leonard Zelig 2010.03.12. 13:20:00

Kínában komplett városok állnak üresen, mert pártutasításra kötelező tartani az évi 8%-os növekedést. Aki nem hiszi, katt ide:
www.youtube.com/watch?v=0h7V3Twb-Qk&feature=related

Man Of Golden Words 2010.03.12. 13:20:04

@Fricy: jelenleg van hasznalhato jarda a deli oldalon?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 13:26:48

@Páneurópai Harci Kos:
Mivel a hídelemeket _alulról_ hegesztik a főtartókhoz, nem csoda, hogy kevés embert látsz a képeken. A hídfőkben meg viszonylag szűk a munkaterület, sokkal több ember nem is férne el.
Egyébként javaslom menjél ki és nézd meg valójában, hogy miként zajlik a munka. Tényleg érdemes, főleg a villamosról nézve.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 13:27:58

Nos, ha továbbra is személyeskedni fogtok itt egymással, kitörlöm az összes ilyen jellegű hozzászólást. Pro és kontra.

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 13:32:48

@Cs: "
Azt se tudjuk, hogy milyen nap készültek. Készülhettek hétvégén is."

Ki az a jómunkásember aki hétvégén megközelít egy lánctalpast, sőt bele is ül - hacsaknem a közlekedési múzeumról van szó?
(bár szerintem ilyen cuccuk nincs)

" Azt se tudjuk milyen munka fázisoknak kéne mennie, azokat meg hogy befolyásolja az időjárás."
Én sok sok darura emlékszem, meg munkások tömkelegére - igaz ezt németeknél láttam (meg kínában ofc)
" Egyszerűen 0 infó birtokában vagyunk te meg itt ilyen nagyívű kijelentéseket teszel"
Bakker, láttam.. és nehezen hiszem el, hogy itthon nem látok látványos műveleteket...
(jó kínában este 8-9 felé még dolgoztak:) -á reflektorokkal volt megvilágítva az egész .

"A 4. kép pont azt hivatott illusztrálni, hogy a kemény időjárás miatt lekellet állni és fagyszünet. "

Történetesen az 5. kerületben "főutca készül" hasonló trehány módon. Volt szerencsém látni a munkafolyamatokat - ősszel alig csináltak valamit, majd hirtelen a hideg beálltával sátrakat állítottak fel és azok mélyén kopácsoltak (fúrtak faragtak:) egy ember fűrészelt a többi 6 meg nézte:)

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 13:37:07

@Leonard Zelig: "Kínában komplett városok állnak üresen"
Hasonló styleot szerintem magyarországon is fel lehet mutatni, elnéptelenedett falvakról, kiöregedett lakosságról - a fiatalok a munkanélküliség miatt elmentek, csak pár öreg maradt.

Fáj látnom, hogy nem jött le hogy a munkások /vezetők hozzáállásáról beszélek/írok:)

Forest (törölt) 2010.03.12. 13:38:04

@mbazs: :)
ott a pont :)
és azt is azért tegyük hozzá, hogy a hidat szerkezeti okok mitt kell felújítani, és NEM az az elsődleges cél, hogy siránkozó kerékpárosok seggét nyaldossák vele.

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 13:42:14

@záporjózsi: " Kínában - pártutasításra - még a beton is gyorsabban köt, sőt, fagyban is ugyanannyiért, ugyanolyan munkatempóban lehet dolgozni. Ezt Mao et. tanaiból vezették le és a betonnak külön oktatást tartottak."

piciny hazánkban nem fagyban kezdték a "munkálatokat" rendkívül sok pénzbe fáj az a hídfelújítás- viszont az időjárásra hivatkozva...
lassan kezdték, lassan haladnak, és baromira sokba fog fájni a költségvetésnek ha egyszer elkészül.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 13:48:37

@Páneurópai Harci Kos:
Az acélnak van egy olyan tulajdonsága, hogy a hőmérséklet hatására tágul/összehúzódik. Ezért -10 fokban nem volt célszerű hegeszteni. Ezt szemléltette a jégcsapos kép...

X14NZ 2010.03.12. 13:49:54

Nem lehetséges, hogy a hídfőszélesítéseknél a hajdani vámszedő házak épülnek újra?

Ma reggel a budai hídfő északi oldalán lévő vasbeton szerkezetet elnézve ez az érzésem támadt.

Cs 2010.03.12. 13:52:01

@Páneurópai Harci Kos:

"Ki az a jómunkásember aki hétvégén megközelít egy lánctalpast, sőt bele is ül - hacsaknem a közlekedési múzeumról van szó?"

Ha kell akkor van hétvégén munkavégzés. Értelemszerűen ilyenkor kevesebb létszám van jelen. Csak azok a szakmák akik lemaradásban vannak, vagy lemaradást hoznak be.

"Én sok sok darura emlékszem, meg munkások tömkelegére - igaz ezt németeknél láttam (meg kínában ofc)"

Most őszintén ezzel akarod megmagyarázni, hogy nem tudod (én se) hogy mi, miért és mikor történik?

"Bakker, láttam.. és nehezen hiszem el, hogy itthon nem látok látványos műveleteket...
(jó kínában este 8-9 felé még dolgoztak:) -á reflektorokkal volt megvilágítva az egész ."

Képzeld el ilyet már én is láttam. Itthon. Vannak olyan munkafázisok, amiket nem lehet abbahagyni 16:00-kor, hanem addig kell csinálni amíg kész nincs. Meg olyanok is pl.: csúszózsalus betonozás, ami meg éjjel-nappal megállás nélkül megy. Értelemszerűen váltott személyzettel. Éjszakai meló is szokott lenne, kishazánkban főleg, amiatt ,hogy ne zavarja a nappali életet a munka, meleg klímájú helyeken meg azért mert akkor van elviselhető hőmérséklet. +40 fokban sem lehet betonozni, ahogy túl hidegben sem. Illetve lehet több műszakos munkavégzés is, mint a gyárakban, csak legyen valaki aki megfizet ennek a költségét.

"Történetesen az 5. kerületben "főutca készül" hasonló trehány módon. Volt szerencsém látni a munkafolyamatokat - ősszel alig csináltak valamit, majd hirtelen a hideg beálltával sátrakat állítottak fel és azok mélyén kopácsoltak"

Hidd el, hogy van olyan időjárás, amikor már nem lehet dolgozni. Vannak olyan hőmérsékleti értékek, amit nem szabadna átlépni, ezek kitolhatók téliesítéssel, adalékszerekkel és adminisztratív eszközökkel :), de van az az időjárás, amikor már tényleg nem lehet dolgozni + extrémül balesetveszélyesé válik a dolog.

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 13:52:08

@záporjózsi:nyugi, megyek ki megint:)
Ch ban látott dolgok:
-útépítés, hídépítés, vasútfelújítás.
Az országuk egyik részén valóban kézi munkával sok ember felhasználásával kétségtelen, de pl az egyik Sanghai építkezésen az eléggé komoly technológia. Durván 1.5 év alatt félkész magasépület -úgy, hogy nem is olyan régen, még csirkék kapirgáltak a réten...

egyébként ezt olvastam
"http://vastagbor.blog.hu/2009/05/29/egy_picit_drgabb_lesz"

u.i. politikától elvonatkoztatva és teljesen függetlenül.
u.i. Usa- ban láttam metróépítési munkálatokat.. elég meggyőzőnek tűnt az is:)

mosomedve 2010.03.12. 13:55:11

en nem ertek hozza ,de nem lett volna egyszerubb es foleg olcsobb egy vadi uj hidat epiteni a toldozgatas emelgetes helyett ?

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 13:58:37

@Cs: rendben elfogadom, hogy van olyan időjárás és hőmérséklet amikor nem lehet dolgozni.
de tegyük hozzá, azért nem alaptalan az aggódás a munkatempót illetőleg ;)

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 14:02:15

@Fricy: elismerem, hogy van olyan időszak amikor nincs meló mert cidri van.
viszont vannak olyan napok amikor normális az időjárás.
szerinted kész lesz határidőre/ annyiért amennyiért tervezték és olyan minőségben?

toto92 2010.03.12. 14:05:53

@záporjózsi: Meg mellesleg a Combino sokmindent tud, de úszni azt nem. Márpedig a négyeshatost muszály átjuttatni valahogy a túlpartra.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 14:12:44

@Páneurópai Harci Kos:
Nem vagyok jós, így nem tudom.
De tudtommal már így is van némi csúszás, amit még a kivitelezés elején sikerült összehozni a hatóságok lassúsága miatt.

Cs 2010.03.12. 14:12:51

@Páneurópai Harci Kos:

Ha neked ez a vesszőparipád, akkor gondold ezt. Én nem ismerem az építkezést, az ütemtervet, nincs gyakorlatom a hídépítésben ezért nem tudom, hogy mit mennyi idő alatt lehet megcsinálni, úgyhogy én inkább tartózkodnék az ilyen kijelentésektől.

Cs 2010.03.12. 14:15:22

@mosomedve: Nézd, ha neked nem kell a Margit-híd, akkor lehet. De ez a híd hozzátartozik a városhoz, műemlék.

motu 2010.03.12. 14:22:41

"Először mély cölöpöket fúrtak a talajba."

1. Lyukat szoktak fúrni a talajba.
2. Nincs mély cölöp. Se sekély.

:))

Gera 2010.03.12. 14:33:57

@Cs: Szerintem nem arra gondolt, hogy robbantsuk fel és húzzunk fel helyette valami modern üvegcsodát, hanem arra, hogy az acélszerkezeteket kompletten kicserélni zsír újra a felújítás helyett.

Cs 2010.03.12. 14:34:10

@motu: Annak ellenére, hogy a hivatkozott mondatot én is másképp fogalmaztam volna meg, azért azt tudni kell, hogy a régi terminológia a cölöpöket a technológia szerint két csoportja osztja: vert és fúrt. Fúrt cölöpöt meg hogyan lehet készíteni? Fúrással :)

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 14:34:47

Aztán a tárgyalópartner visszakérdez, hogy mi van mondjuk a metróval.. mit mondok neki?
még mindig épül, mert szembefúrt valami paksi mutáns vakond és újra kellett kezdeni?
ugyanez a híddal is, de majd visszaírok, hogy a felszín alatt munka folyik:)
eredmény : majd.

dr. orter 2010.03.12. 14:36:07

@Páneurópai Harci Kos: látom, te is munkaidőben nyomod itt... LOL

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 14:36:50

Én szóltam. Személyeskedő kommentek törölve.

Vaandor 2010.03.12. 14:46:55

@X14NZ: "a hajdani vámszedő házak épülnek újra?"

Nem, de az érzésed nem csal. A szélesítés épp akkora lesz, hogy a tetejére (majd egyszer, külön projekt keretében) rá lehetne építeni a vámházak rekonstrukcióját.
Addig csak járdát tart. A belsejében pedig az új bringaalagút mellett hídőrszoba is készül.

Páneurópai Harci Kos 2010.03.12. 14:47:10

@orter: "átom, te is munkaidőben nyomod itt... LOL "Az index hibája, címlapon van -
Mióta függ munkaidőtől a kommentelés? :)

Egyébként a péntek délután és a "munkaidő" egy mondatban anakronizmus.

Tatu Monk 2010.03.12. 14:51:15

@Fricy:
Személyeskesdés nélkül hadd kérdezzem mán' meg, hogy ugyan tudunk-e bármi véglegeset a déli biciklisáv sorsáról?
Legutóbb pár hete olvastam valahol, hogy talán mégsem sikerült keresztülnyomniuk az utólagos tervváltoztatást azokon a keményfejű európai bizottságokon.
Egy link is elég, csak végre oszlassátok el a bizonytalanságom!

X14NZ 2010.03.12. 14:52:07

@Vaandor: Kösz. Félek, egyhamar nem nagyon lesz erre külön projekt.

min 2010.03.12. 14:57:24

@Páneurópai Harci Kos: Jár utána a mondanivalódank mielőtt hülyeségeket írsz. A hídépítés elején leírták miért csúszott a kezdet( műemlékhivatal vs. hídépítő)
A kezdeti fázisnál amikor a felül dolgoztak, igencsak sok munkás tüsténkedett ott.
A jégcsapok nehogy már a kivitelezőt minősítsék(hülye)
A munkásoknakl ebben ahidegben miért is nem járhat tea szünet.
A primitívségedet mutatja, hogy rögtön azt gondolod, hogy a kocsmában ülnek.

rakaz 2010.03.12. 15:31:50

Drágáim, fikázni lehet, de attól még a fiuk a hidon
dolgoznak. A magyar királyi hatóságoktól.meg tele van
a tököm. Jöhetne a Bokros Lajos által megálmodott
okos állam.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 15:32:56

@Páneurópai Harci Kos:
"Egyébként a péntek délután és a "munkaidő" egy mondatban anakronizmus"
:)

Jossarian 2010.03.12. 15:34:39

A magyar melos log. A magyar vallalkozo meg lop, csal, hazudik. Paneuropai, igazad van. Bar a munkasok nem a kocsmaban ulnek, hanem a helyszinen isznak, ugy szokas.
Nalunk, kedden nekialltak felujitani egy kb. 5 km. - es utszakaszt, teljes utburkolatcserevel. Penteken kesz volt. Es tiz evig jo lesz.
Kitalaltatok, a "Nalunk", nem magyarorszagot jelenti.

gramercy 2010.03.12. 15:39:47

index címlap, yaaay

min 2010.03.12. 15:48:44

@Den_Nya_Mjölnir: Ja persze...
és reggel csörgött az órád...

Jossarian 2010.03.12. 16:13:20

@min: minden reggel csorog, vagy nem, ha du. dolgozom.
de svedul csorog :)

gramercy 2010.03.12. 16:23:27

ad1.
kinaval peldalozni a sajat hulyesegedrol arulkodik
miert nem svajccal vagy norvegiaval peldallozol baze?
ja, mert hogy demokracia es vegyesgazdasag...es meg ejszaka is tudnak dolgozni

ad2.
a magyar epitoipar "bajai" a kulturankbol szarmaznak, SEMMI koze az eppen aktualis politikai vagy tarsadalmi rendszerbol
ennek konstatalasahoz eleg elolvasni ady endret vagy moricz zsigmondot stb.
pontosan ugyanaz a kez-kezetmos uram-batyam rendszer hatarozza meg az eletunket ma ami szaz vagy ketszaz evvel ezelott is volt es ami a feudalizmos szetbomlasa ota letezik

AMáDé 2010.03.12. 19:02:45

azt mondjátok meg inkább, hogy az miért van az, hogy az új acél pályalemezek eleve magasabban vannak az eredeti útpálya szintjénél? és akkor erre még jön egy csomó minden, kopóréteg, nemtudommi, legalább 10-15 cm-rel magasabban lesz az útpálya, nem?

amúgy ha vki nap mint nap nézegeti, láthatja, hogy - főleg magyar viszonylatban - tökgyorsan mennek a dolgok. szépen rakosgatják le a pályalemezeket, mindenki tudja a dolgát, és nekem úgy tűnt, hogy szép csendben kicseréltek valami vastag csövet is (ez lehet vízcső? vagy vmi más közmű?).

végül pedig grat az egész sorozathoz, Fricy - írhatnál gyakrabban, mivelhogy igény az vóna rá :)

AMáDé 2010.03.12. 19:05:45

@síncsavar: ez még tutibiztos nem a járda végleges szélessége. az első képen jól látszik, hogy a pillér és a szobor kilátszik - márpedig ez a kiindulási állapotnál is el volt már takarva a korábbi szélesítgetések miatt, és ehhez képest további bővítés jön a mostan programban...

min 2010.03.13. 00:41:31

@Den_Nya_Mjölnir: Még Svédországban sem cserélnek teljes útburkolatot 5km-en 4 nap alatt.
Max a kopóréteget. Nekem Ausztriában csörög a vekker de itt sem szupermanok.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.13. 15:38:36

@AMáDé:
Így van. Ahogyan írtam is, még csak egy-két helyen látható a teljes járda.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.13. 15:40:44

@AMáDé:
A pályalemezekre kisebb vastagságú aszfaltréteg szükséges.
Jól láttad, a vízvezeték cseréje is zajlik.

Quick_6 2010.03.14. 12:04:25

Én már több alkalommal sétáltam át a hídon. Le a kalappal a munkások előtt akik hidegben, szélben dolgoznak! Remélhetőleg hamarosan beköszönt a nyár (tavasz idén sem lesz) és akkor a munkatempó is jóval megindul. Ajánlom a szigeti aluljárón való átsétálást, látni és hallani, hogy dolgoznak. Kalapálnak, felxelnek, fúrnak, vágnak :)

jack o'neill 2010.03.16. 17:43:35

Pár nap késéssel ide is benézve örülök, hogy van új Margitos poszt! Thx.
Érdekes így nézni miket csinálnak a hídon, tuján állva akár mennyire is lassan megy át, nem lehet sokat kivenni abból mit ütyködnek pedig érdekelne.

Fikázóknak: átlagban az állami beruházások egy részét előszeretettel bas*latom én is ha olyan, de meglepő és pozitív, hogy mikor átmegyek hídon mindig dolgoznak, miközben (ezt méggyakrabban látom) a 4metro felszíni ügyködései ehhez képest csiga tempóban zajlanak.... Ott többször láttam már ácsorgó melósokat.

Quick_6 2010.03.17. 14:27:02

@jack o'neill: Vagy abszolút nem is nagyon látni melósokat a felszínen (4-es metró). Igaz a felszín lesz a legvégén rendezve, de kivi vagyok milyen állapotban vannak a Budai állomások, gondolom nem kapkodják el.
süti beállítások módosítása