A Talent2 motorvonatot tavaly mutatta be a Bombardier a nagyközönségnek a berlini InnoTrans vasúti szakkiállításon. Még 2007-ben előzetesen 321 járműre szóló megrendelést kötött a DB a gyártóval.
Az utolsó rendelést október 2-án írta alá a Deutsche Bahn. melynek keretében 35 millió € értékben 4 db háromegységes és 5 db négyegységes járművet szállít le a német-kanadai gyár. A vonatokat a német állami vasút leányvállalata, a DB Regio Südost fogja üzemeltetni Drezda környékén, várhatóan 2011 nyarától.
Az elmúlt hónapban egy 90 millió eurós szerződést kötöttek 6 db háromegységes és 16 db négyegységes Talent2-re. Ezekkel a DB Regio Hesse fogja az utasait szállítani Frankfurt körzetében 2011 decemberétől. Júliusban 22 darab vonatot rendeltek az E-Netz Franken vonalaira (3-,4- és 5-részes) és 22 darabot (3 és 4 részes) a Mittelhessen-Expressre.
A Talent2 egyébként már egy sokkal kiforottab elővárosi vonat, mint az elődje, mellyel jó esetben a magyar vonalakon is találkozhatunk. Moduláris felépítése révén 2-6 egységből állhat egy jármű. Sokkal barátságosabb, világosabb lett a belső tere. A világítótesteket a középfolyosó két szélére helyezték át. Kevesebb belső lépcső van az utastérben.
Az első Talent2 vonatok várhatóan még idén decemberben forgalomba állnak Mosel környékén és a Lipcse-Cottbus vonalon (összesen 8 kétrészes és 11 négyrészes). Egy évvel később, 2010 decemberétől 42 új négyegységes jármű fog közlekedni Nürnbergben, az ottani S-Bahn hálózaton.
Korábban pedig a Rhein-Sieg-Express járatra vettek 15 szerelvényt, melyek szintén 2010 év végétől állnak majd az utasok rendelkezésére
A képek és a videó saját készítésűek.