Nem kapott túl nagy sajtóvisszhangot, de május 28-án Irán megrendelt egy megvalósíthatósági tanulmányt egy Teheránt a keleti Mashad városával összekötő maglev vonalról.
Transrapid Kínában (Forrás: www.transrapid.de)
A Süddeutsche Zeitung beszámolója szerint az iráni kormány kb. 800 km-nyi (!) pályát építene a két város között. 450 km/h maximális sebesség mellett az utazási dő kb. 2,5 óra lenne. Évente 12-15 millió utassal számolnak.
A beruházás ötlete akkor merült fel az irániakban, miután 2004-ben látogatást tett az országban az akkori bajor gazdasági miniszter, Otto Wiesheu. Wiesheu - aki jelenleg a DB mendszmentjének tagja - kihangsúlyozta, hogy az iráni Transrapid projektje jelenleg nagyon korai fázisban van, de reméli, hogy a nemzetközi körülmények javulni fognak és egyszer valóban reális esélye lesz a megvalósításának. A ThyssenKrupp ezek után jelezte, hogy a társaság semmilyen formában nem vesz részt az előkészületi munkálatokban, ez egy tőlük független müncheni mérnökiroda munkája.
A beruházás számomra azért tűnik furcsának, mert Iránban a vasút szerepe szinte minimális az országban. Egy ilyen projekt jelenleg nagyon drága az alkalmazott technológia miatt. Nem tartom valószínűnek, hogy akár megépülése esetén is a valószínűsíthetőleg nem olcsó jegyek révén tömegek használnák majd a meglev vonatokat.
A jelenleg egyetlen menetrendszerint üzemelő mágneses lebegtetésű vonal Shanghaiban található, ahol a városközpont és a reptér között egy 30 kilométeres pálya épült 1,3 milliárd dolláért. A Münchenbe tervezett vonal a magas építési költségek miatt 2008. márciusában a szövetségi kormány és Bajoroszág döntése értelmében lekerült a napirendről.