Április 17-én aláírták a támogatási szerződést a Rákoskeresztúr központja és az Örs vezér tere között kialakítandó buszkorridor megvalósításáról. Ezzel a budai fonódó villamosközlekdés projektje után a második sikeres közösségi közlekedést fejlesztő porjekt indulhat el a fővárosban.
Rákoskeresztúr városközpontja és az Örs vezér tere között csúcsidőben közlekedni ma tööb, mint katasztrófa. A XVII. kerület vasútállomásai utasforgalmi szempontból nem kedvező elhelyzekedésűek. Rákoskeresztúr központjától távol fekszenek. Ráhordó autóbuszok hiányában jellemzően gyalogolnak az utasok a vonatokhoz. Számuk az egyesített bérlet bevezetése óta folymatosan növekszik, miután felismerték a belvárosba való gyors eljutás lehetőségét. Ennek ellenére jellemzően még mindig az Örs vezér térre közlekedő buszokat használják a kerület lakosai.
A Fehér út – Jászberényi út – Pesti út útvonalon közlekedő járatok a csúcsidőben együtt araszolnak a többi autóval, mivel lényegében sehol sem biztosított a közösségi járművek szabadabb haladása. Ilyenkor a mintegy 10 kilométeres út megtétele 60 percnél is több lehet. A lehetetlen állapot megoldásaként felmerülhet valamilyen újabb kötöttpályás infrastruktúra létesítése, azonban jelenleg ennek kicsi a relitása, bár a hosszútávú tervekben szerepel. Így született meg alternatívaként egy buszkorridor kialakítása.
Középen vezetett önálló autóbuszsávot építenek mindkét irányban a Pesti úton a meglévő útpálya kiszélesítésével. A meglevő iparvágányok megszüntetésével új autóbuszpálya épül a Jászberényi úton a Maglódi út és az Éles sarok között. A Tűzálló utcától a Maglódi út felé a forgalmi sávok átrendezésével és a közbenső csomópontok átépítésével biztosítanak előnyt a buszoknak. A beruházás összértéke 1,2 milliárd forint, melyet az EU 840 millió forinttal támogat a Struktúrális Alapon keresztül. Ennek eredményeként várhatóan a mai utazási idő a harmadára csökkenhet, azaz mindössze 20 perc alatt lehet majd eljutni az Örs vezér terére.