2009. július 31-e óta ismét teljes, eredeti útvonalukon közlekednek a budai rakparti villamosok. Több hónap csúszás után, de végre elkészült az új pálya, megújultak a megállók, a felsővezetékrendszer - mindez a budai főgyűjtő csatorna kivitelezése keretében.
Újra a Batthyány térig járnak az ICS-k
Korábban már beszámoltam róla, hogy azért nem minden kerek a történetben, sőt azóta még egyéb dolgok is kiderültek a kivitelezés sorám. Például, hogy ahol korábban a házfalakra volt rögzítve a felsővezetékeket tartó keresztsodrony, oda most oszlopokat állítottak. Néhányat pont egy-egy lakás ablakába. A Várkert rakpartnál pedig egy, a közműnyílvántartásban nem szereplő föld alatti ciszternát találtak. Ez építészetileg érdekes felfedezés volt, de mire kitalálták, hogyan lehetne megvédeni, de fölötte a közúti vasút pályálját is megépíteni, szintén eltelt pár hét. Emiatt tavasz helyett nyár közepéig húzódott el a kivitelezés.
41-es érkezik a Batyira
Az új pálya kétféle rendszerrel épült. A Döbrentei tér és a Várkert rakpart között RAFS-rendszert alkalmaztak, míg a Batthány térig bebetonozott talpfás, díszburkolatú pálya épült. A Halász utcánál beton burkolatú lett az útátjáró a nagy keresztirányú közúti forgalom miatt.
Új megálló a Clark Ádám térnél
Minden megálló emelt magasságú peronokat kapott, ami könyebb felszállást tesz lehetővé az itt közlekedő ICS villamosokra és a később, esetleg beszerzendő alacsonypadló járművekre szintben lehet majd beszállni. De hogy ez mikor lesz, azt jelenleg balladai homály fedi. A korábbi Ybl Miklós tér és Lánchíd nevű megállókat megszüntették és helyettük egy új, összevont megálló épült a Lánchídtól délre, Clark Ádám tér néven.
A jobb oldali tábla így ebben a helyzetben érdekes helyzetet teremt
A villamosvonal környezete még rendezésre szorul, sok építési törmelék van még a területen. A parkosítási munkák befejezésén kívül a legfontosabb lenne az építkezés során tönkrement rakparti járda és kerékpársáv helyreállítása. Az most ideiglenes betonbukolatot kapott, mivel sajtóhírek szerint még nem sikerült eldönteni, hogy milyen legyen a végleges burkolata. (Ez mondjuk érdekes, mert volt erre néhány hónapja a megrendelőnek...)
A járda és a zöldsáv még romokban
A 19-es és 41-es járatok a Batthyány tér ismételt bevételével egy időben új formátumú viszonylatjező táblátkat is kaptak. Ezen színes piktogram jelzi az átszállási lehetőséget a HÉV-re és a metróra. A viszonylatszámon kívül ismét feltüntetik az érintett útvonalat is.
Új viszonylatjelző táblák