A Kálvin téren immáron két éve épül a 4-es metró állomása, aminek keretében a felszín is jelentősen átalakul. Az átépítés érintette a villamosközlekedést is. A 47-es és 49-es járatok 2007 tavaszától a Szabadság híd 2007 augusztusi lezárásáig csak a Lónyay utcáig szállították az utasokat. A kiskörúti közúti vasúti vágányok felújításának befejezése után, 2008. decemberétől ismét a Deák térig járnak a villamosok.
A vágányok északi irányba lettek eltolva és a korábbi budai irányú szélső peron helyén új középperon lett kialakítva. A téren csökken az útfelület nagysága, egyszerűbbé válik a forgalomtechnika és több terület jut a gyalogosoknak is. Ez kapcsolódik az V. kerület beruházásában épülő új főutcához is. Zebrák révén ismét megteremtik a lehetőséget arra, hogy az aluljáró érintés nélkül lehessen a tér egyik oldaláról a másikra eljutni.
Az aluljáró néhány megmaradó és újonnan kialakított lépcsőinek fölé Budapestre eddig nem jellemző módon különleges kialakítású tető kerül. Ezek közül az elsőt az új villamosmegállóban a napokban helyezték el. Teteje még nincs, de már így is klasszul néz ki. Ránézésre azonban egész magas lett ahhoz, hogy eső ellen semmit se védjen majd.