Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Átadták a stuttgarti U15-ös új szakaszát

2011.12.13. 08:26 Fricy

2011. december 10-én átadták a stuttgarti U15-ös vonal új szakaszát Zuffenhausen és Stammheim között. Az építkezést az utolsó hagyományos villamosvonal, a 15-ös bezárása után kezdték el, még 2007-ben.

A három kilométer hosszú új szakasz építése 105 millió euróba került. A nyomvonal több szakaszra osztható. Az alagúti szakasz és megállói az alábbi képen láthatóak (lila a felhagyott egykori villamospálya) .

Rögtön a Kelterplatznál buknak a föld alá sínek, majd az Unterlander Strasse alatt keretalagútban haladnak tovább. A keretalagutat az alábbi módszerrel építették:első ütemben fúrt vasbeton cölöpöket készítettek, majd ezek közé megépítették a zárófödémet, végül a födém alól kitermelték a talajt.

Miután egy szakasszal végeztek, visszaadták a forgalomnak az utca ezen szakaszát és továbbhaladtak. Ezáltal a felszínt rövid ideig zavarták csak.

Az első megálló a Kirchtalstrasse, a föld alatt helyezkedik el.

Innét bányászati módszerrel épült alagútban haladhatnak tovább a szerelvények. Nem használtak fúrópajzsot, hanem lőttbetonos technológiát alkalmaztak. Egy rövid szakaszon munkagépekkel kibányászták a talajt, majd az így képződő alagútszelvényre acélhálót rögzítettek és ezt lőttbetonnal támasztották meg. Ezután két rétegben vízzáró fóliát és újabb betonréteget vittek fel. Így alakult ki a végső alagútszelvény.

A teljes alagúti szakaszon zúzottköves, vasbeton aljas vasúti pálya épült, 1435 mm-es nyomtávval. Az alagút építéséről itt megtekinthető egy videó.

Az 1226 m hosszú alagút végén, a Salzwiezenstrassenél kialakított rámpánál van az ugyanilyen névvel ellátott megálló. Korábban itt volt egy, a városi villamosmúzeumot is befogadó kocsiszín (az oda vezető vágányok nyoma). A rámpa építése miatt több házat lebontottak, hogy elegendő helyet tudjanak biztosítani.

A vágányok a közúttal azonos felületen folytatódnak. A következő megálló a Wimpfener Strasse. Ezután középvezetésű, füvesített pályaszakasz következik a Heutingsheimer Strasse megállóig.

Ezután nincs elkülönített pálya, hanem a közúttal egy felületen futnak a vágányok. A Korntaler strasse megállónál középperont építettek, amit két oldalról a közúti forgalom is megkerül. Ez a megoldás nem szokatlan Stuttgartban.

A Stammheimnél kialakított végállomáson nagyszerű módon oldották meg a szűk beépítés okozta nehézséget. A folyópálya utolsó néhány méteren az előtte a közúttal azonos felületen futó vágányok az út szélén fonódva érik el a kétvágányos fejvégállomást, mely az alábbi videón látható:

Ugyanez Zuffenhausen felől:

További képek az új szakaszról itt. Az új vonalhálózati térkép.

7 komment

Címkék: közlekedés németország stuttgart alagút stadtbahn

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr323453599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.12.13. 14:57:27

rendelnék, kettőt!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.16. 15:17:56

Bezzeg nálunk a földalatti óta nem tudunk kéregvasutat építeni. Utazás a Föld középpontja felé...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.12.20. 10:38:04

@TrueY:
Ez nem igaz.
A 2-es metró Népsation- Pillangó utca ill. a 3-as metró Nagyvárad tér - Határ út szakasza és az újpesti kéregben fut.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.20. 23:20:10

@Fricy: Ok, ebben igazad van. De nagyon nem jellemző. Párizsban szinte csak kéregvasút van. Igaz ott van vagy 20 vonal. Gumikerekeken döcög.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.12.23. 11:02:45

@TrueY: Párizsban szinte csak kéregvasút van, mert Párizsban a metróhálózat 90%-a megvolt már a két világháború között. A párizsi metróhálózat lényegében követi az utcákat, az átlagsebesség alacsony, a megállóköz sűrű. Sokkal inkább a mi kisföldalattink rokona, mint a mi metrónké.

Nem véletlen, hogy ilyne hálózat mellett bevezették az RER-t, és hogy az új 14-es vonal sem kéregben halad már.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.26. 20:17:13

@mestska: Jaja! Piszok jó a párizsi metróval közlekedni! Voltam kint pár hónapot és buszra nem is szálltam fel. Még az Euro Disney-be is kimentem RER-rel. Meg a CDG-re. Azt hiszem oda az jár, bár hirtelen elbizonytalanodtam. :)

Nuuk 2012.01.03. 16:44:15

@Fricy: Plusz a Szentendrei HÉV, egy megálló erejéig :)