Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Újabb szakasszal bővült a DLR

2011.11.14. 08:33 Fricy

2011. augusztus 31-én átadták Londonban a DLR (Docklands Light Railway) újabb szakaszát, mely a 2012-es Olimpiai Játékok helyszínének megközelítését fogja segíteni. Az 5 km hosszú vonalszakasz Canning Town és Stratford International állomások között vezet (térkép).

A 211 millió angol fontba kerülő beruházás kivitelezését 2007 nyarán kezdték meg és az eredeti tervek szerint 2010 nyarára el is készült volna. A próbaüzem azonban csak 2010 decemberében indult. Végül egy éves csúszás után 2011 augusztus utolsó napján vehették birtokukba az utasok az új vonalat.

Hét új állomás épült a vonalon:

  • Canning Town
  • Star Lane
  • West Ham
  • Abbey Road
  • Stratford High Street
  • Stratfrod
  • Stratford International

A nyomvonal Canning Town és Stratford között a felszínen fut, párhuzamosan a Jubilee Line metróvonallal. Stratford és Stratford International állomások között a felszín alatt futnak a sínek, bár nem végig van födém a pálya felett.

Canning Town állomáson a korábbi North London Line vasútvonal megszűnt állomását építették át úgy, hogy az alkalmas legyen a DLR szerelvényeinek fogadására. A korábban megépült DLR vonalszakasz pályája és megállója egy szinttel magasabban fekszik.

Star Lane állomáson középperon épült, melyet akadálymentesített gyalogos felüljárón lehet elérni. Átszállási leehtőség van a Jubilee Line metróvonalra.

West Ham állomást korábban szintén a North London Line vonalat szolgálta ki. A  középperont itt kiszélesítették és kapcsolatot alakítottak ki a Jubilee Line, a Hammersmith & City Line és a District Line metróvonalakkal.

Abbey Roadnál két kijáratos állomás épült, hogy a környék lakói könnyebben meg tudják közelíteni azt.

Stratford High Street állomásnál szélsőperonokat építettek. Itt is két kijárat létesült, de egyelőre még csak az egyik használható.

Stratfordnál a Central Line metróvonalnak és az Overground vonalnak is van állomása. Itt az állomást a North London Line régi peronjainak a helyén alakították ki, közvetlenül a Jubilee Line állomása mellett.

Stratford International az új szakasz végállomása. Itt átszállási lehetőség lesz biztosítva az országos vasúti hálózathoz. Sőt, a nevéből eredően a Csalagúton át az öreg kontinens felől érkező nagysebességű vasúti szerelvények is meg fognak itt állni.

Az új szakaszon is alsó áramszedős, három kocsis, teljesen automata szerelvények közlekednek. Két viszonylaton fognak vonatok járni: Stratford International és Woolwich Arsenal ill. Stratford International és Beckton között.

Az alábbi videó még az átadás előtt készült a vonalról Stratford International és Canning Town között:

A képeket diamond geezer készítette, a fotók a flickr.com-ról származnak.

17 komment

Címkék: közlekedés london egyesült királyság dlr light rail

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr213375022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felucca 2011.11.14. 08:50:13

Valaki biztosan meg tudja magyarázni nekem, hogy meglévő metróvonallal párhuzamosan mi indokolja gyakorlatilag még egy metróvonal építését? Nem értem, nem értem, vagy csak belesüllyedtem ebbe a kelet-európai szarba, ahol már el sem hiszem, hogy valaha építenek valamit.....hát még egy valagal volt, de megszűnt vasútvonal helyén egy új vasútvonal, párhuzamosan egy másikkal...felfoghatatlan léptékek.

Rocko- 2011.11.14. 09:23:29

jujj de európainak néz ki, tök jó!

"A képeket diamond geezer készítette, a fotók a flickr.com-ról származnak."
érhetô, csak kicsit vicces a megfogalmazás.

Rocko- 2011.11.14. 09:25:20

@felucca: mit értesz meglévô párhuzamos alatt? a vonalrajzra gondolsz? kb. annyira lehet párhuzamos, mint a 2-es villamos és mondjuk a budai rakparton futó vonal. ugye hogy van különbség?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.11.14. 09:44:35

@Rocko-:
Canning Town és Stratford között fizikailag is közvetlenül a Jubilee Line mellett fut a DLR, nem csak a vonalrajzon.

Rocko- 2011.11.14. 10:07:48

@Fricy: ez a vonal fele. kb. mint a békáesmegyeri és szentendrei hévnek felróni a közös szakaszt. vagy méginkább: gödöllő és csömör.

felucca 2011.11.14. 11:08:00

@Rocko-: Nem, nem ugyanaz. Ez kb ugyanaz, mintha a Népstadiontól az Örsön ár épülne egy gyorsvasút mondjuk Sashalomra. Külön pályán, a meglévő mellett.
Nem róttam fel neki, csak nem értem az okát. Ott sem a bokorról szüretelik a pénzt.

Rocko- 2011.11.14. 11:10:21

@felucca: hát őőő, pontosabb helyismeret hiányában én nem folytatnám az eszmecsere ezen részét.
a fenti alapján el tudom képzelni, hogy erről lehet szó, de ha nem, hát nem, akkor passzolnék.

felucca 2011.11.14. 11:11:48

Jó, én sem elméleti válaszra vágytam, hanem konkrét okra, de azért köszönöm, hogy leoltottál:)

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.11.14. 11:32:43

@Rocko-: Gondolom itt arra vonatkozott a kérdés, hogy miért kell neki külön pálya, mert ugye a csömöri/gödöllői zöld hernyók egy sínen mennek. Nem tudom milyen követés van azokon a vonalakon, lehet, hogy amiatt kellett. Vagy nem akarták az automata szerelvényeket az ember vezette gépek közé engedni, nem tudom...

Rocko- 2011.11.14. 11:57:07

@felucca: szó sem volt oltásról. ;)

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: hát feltételezni én is tudok. :)
vagy pl. két eltérô rendszer, az egyik HÉV a másik meg metro, hazai viszonylatban, aztán ezeket nem akarták keverni.
de majd valaki okosabb elmondja. :)

stoppos76 2011.11.14. 12:05:42

Hát most még nem sok értelme van, mert nem az a vonal a marha zsúfolt. Esetleg reggel,meg este a jubilee. De ahelyett meg pont nem jó, mert ott megy, ahol már annyira talán nem zsúfolt.

"Vagy nem akarták az automata szerelvényeket az ember vezette gépek közé engedni, nem tudom"
Pontyosan.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.11.14. 15:44:23

@stoppos76: na de nem lett volna eccerűbb+olcsóbb az automata gépeket emberrel ellátni a régi sínen vezetve? (akár csak részleges emberi kontrollal, közös szakaszon humán-, saját szakaszon robotpilóta) mert londonban építkezni azért nem pennyben mérhető összeg.
(esetleg ugyanebből a pénzből a jubileet automatizálni, és akkor megint lehet vegyíteni.)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.11.14. 15:47:32

persze a legsanszosabb, hogy úgy is elvernek tizenhuszoncsilliárd fontot az olimpiára, fel se tűnik egy párszázmilliós redundáns vonal :)

NAR 2011.11.14. 20:54:13

Londonban több ilyen párhuzamos vonal is van, pl. a Picadilly és a District is megy egy darabig egymás mellett, lehet is látni, ahogy egymás mellett mennek a szerelvények. Lehet, hogy a kapacitás nem elég (Stratfordban lesz az olimpiai központ), vagy nem akarják a Jubilee-t belassítani három plusz megállóval, vagy fizikailag nem tud menni a DLR szerelvény a metrósíneken, stb.

NAR 2011.11.14. 20:57:03

@Rocko-: Kettes villamos és Csepeli HÉV, Ráckevei HÉV és Soroksári vasút, ...

Rocko- 2011.11.14. 21:31:40

@NAR: ezek csak engem erősítenek meg, kösz.

Tapogatott Kukorica 2011.11.30. 16:55:13

Amennyire tudom, a vonal epitesenek tobb oka is volt, a legnyilvanvalobb ugye az olimpia. Masik, amit hallottam, hogy az eszak-deli forgalmat igy atszallas (vagy mas vonal hasznalata) nelkul lehet kiegesziteni kelet-nyugati utazassal, magyarul a tavolabbrol erkezo utasoknak lesz konnyebb az eletuk (a dlr kelet-nyugati viszonylata eszakabbra van a Jubileetol). Szinten nyomos erv a nemreg atadott Westfield bevasarlokozpont Stratfordban, ami vonzza az embereket, de itt epul fel az elso Ikea lakopark is jovore. Szoval elmeletileg nagyon meg fog noni a forgalom, raadasul a Eurostar jaratai is meg fognak allni az olimpia ideje alatt Stratfordban. Meg a harom, Jubilee altal kihagyott allomast is igy kotik be a rendszerbe, amit feljebb is emlit valaki.