Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Karlsruhei hírek

2011.10.28. 08:08 Fricy

Megkezdődtek az alagút építésének előkészítő munkálatai az átjárható vasúti rendszerek őshazájában. Ahogyan arról már többször lehetett olvasni az Építős blogon, Karlsruhe belvárosában a föld alá vezetik a tram-train vonalakat, míg a hagyományos villamosoknak új, a bevásárlóutcát elkerülő nyomvonalat létesítenek.

Tekergő pálya a Durlacher Tornál

A fúrópajzs indítóaknáját a Durlacher Tornál alakítják ki. Szeptember közepén zárták le a tér nagy részét, majd ideiglenes pályát építettek a villamosok számára. Így biztosítva a zavartalan közlekedést az építkezés idejére.

A pajzsindító akna helye a Durlacher Tornál

Alagút azonban nem csak a Kaiserstraßen, hanem arra merőlegesen, az Ettlinger straßen is épül. A két alagút a Marktplatzon fog találkozni. Mindeddig az utóbbi alagút előkészítésével még nem sokat foglalkoztak, most azonban nagy erővel lendültek neki a munkálatoknak. Az Ettlinger Tornál vonultak fel a munkagépek.

Az Ettlinger Tornál a belváros felé már csak a villamosok és a tram-train szerelvények járhatnak

Továbbra is zajlanak az állomásépítések a Mühloburger Tornál, az Europlatzon,a Herrenstra$enél és a Kronenplatzon.

 

Europaplatzi állomásépítés

Közben megállapodás született arról, hogy a 2009 szeptemberében rendelt 30 darab, kétáramnemű Bombardier Flexity tram-train szerelvények mellé 25 darab (opcionálisan további 50 darab) újabb járművet vásárolnak a Vosslohtól.

Az új Vossloh jármű látványterve (Forrás: www.valenciaplaza.com)

A 75 millió euró értékű megrendelés értelmében a Vosslohnak 2013 októberében kell leszállítania az első kocsit. A villamos 70%-ban lesz alacsonypadlós, három szekcióból áll össze. 37,2 méter hosszú és 2,65 méter széles lesz egy kocsi, amiket csatolni is lehet egymáshoz.  104 ülő- és további 120 állóhelyet alakítanak ki az utastérben.

A külön nem jelölt képek a www.ka-news.de származnak.

3 komment

Címkék: közlekedés németország villamos alagút karlsruhe tram train

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr823334765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

falco27 2011.10.28. 10:48:39

"A tram-train 70%-ban lesz alacsonypadlós"

A most megrendelt Vossloh kocsik hagyomanyos egyaramnemü stadtbahn kocsik, gondolom az s1,s2-re szanjak, es 350mm es padloszintjük lesz.

Csak a korabban megrendelt, es hamarosan erkezö Flexity-k lesznek ketaramnemüek (tram-train), viszont azok padloszintje 550mm (mittelflur).

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.10.28. 14:22:25

@falco27:
Köszi az észrevételt, javítva.

Az első Flexitynek tudtommal már futnia kelleme. A 2009-es hírekben legalábbis 2011. augusztus szerepelt erre vonatkozóan.

falco27 2011.10.28. 14:36:42

Igen itt kellene lenniük, de elöntötte a viz a Bobmardier gyarat, ezert kesesben vannak. Most 2012 elsö negyedevere varhatok.