Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Vágányépítés a Szent Gellért rakparton

2011.08.15. 08:36 Fricy

A Rudas fürdő előtt már az új CDM-rendszerű pályát építik.

Az Erzsébet hídról jól át lehet tekinteni az építkezés egy részét.

Legalulra acélhálókat fektettek, majd ezekkel a sárga tartókkal állították be a gumielemekkel körbevett sínszálakat.

Pontos magasságukat menetes rudakkal állítják be. A sínszálak alá további acélháló kerül.

Oldalról tekintve a rendszer minden eleme látszik.

Az egész pályát egyben öntik ki betonnal.

11 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország villamos közúti vasút cdm

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr293153555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akva 2011.08.15. 10:19:52

Az ég világon semmi nem marad a kész pályában (a betonon kívül), ami a sínek távolságát tartaná meg?

tizenegyker 2011.08.15. 19:28:34

Vajon ezen a pályán mehetnek majd autók, vagy csak a villamosé lesz?

World_traveller 2011.08.15. 19:40:16

Mit kell tudni a CDM rendszerű pályáról?

Villámhetes 2011.08.15. 23:31:03

@tizenegyker:
Biztos,hogy mehetnek.Különben állandó lenne a dugó.

tizenegyker 2011.08.15. 23:50:40

@Villámhetes: A Gellért tér fele eddig sem engedték, úgynevezett BKV-sáv volt a sínen. Nem buszsáv, hanem BKV-sáv, aminek mondjuk nem találom a nyomát a KRESZ-ben. Mindenesetre azt érthették rajta, hogy csak a BKV járművei közlekedhetnek ott. Ennek ellenére a taxisok is birtokba vették. Persze értelmetlennek tartom, mert a Gellért téri csomópont a Műegyetem-Budafoki-Bartók elágazással simán elnyelte a rakpart felől érkező forgalmat, de a sávszűkítés miatt gyakran lettek így dugók.

Villámhetes 2011.08.16. 02:21:43

Igen,BKV sáv,a taxisok meg minden ilyet úgy értelmeznek,hogy ők is mehetnek rajta...a gellért téri torlódás egy lámpába kerül,még sokkal jobb,mint állnánk a sor végén.Ezen a vonalon dolgozok.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.08.16. 09:25:05

@tizenegyker:
A Rudas előtt eddig sem mehettek az autók a síneken, szerintem ezután sem.
A Gellért tér felé gondolom marad majd az a rend, ami eddig is volt, tehát a buszok és a villamosok mehetnek a belső sávban.

NAR 2011.08.18. 21:57:05

Milyen pontossággal kell beállítani a síneket? Gondolom nem lehet egyszerű, amikor eldörömböl mellettük egy busz...

NGabor 2011.08.26. 11:37:54

A híd alatt már rakják a beton ciciket, majd meglátjuk hol lesz a vége.

Kicsi Kacsa 2011.09.20. 07:45:54

Mikor is kellett volna átadni? Lassan köt a beton?