Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Így bontják a villamospályát

2011.08.01. 08:22 Fricy

Július 28-án végre megkezdődött a Szent Gellért rakparton a villamosvágányok felújításának. Következzen néhány kép a bontási munkálatokról.

A rakpart Szent Gellért tér felőli végén közműmunkálatok zajlanak, míg a romos Rudas fürdő előtt már a nagypaneles pályát bontják. Látható, hogy a betonlemezek alatt sárréteg található, ami a rengeteg fekszinthiba egyik okozója volt.

Miután eltávolították a tömbsíneket panelekből, azokat nagyteljesítményű munkagépekkel szedik fel a helyükről, majd keresztbe fektetik.

Amiket egy másik munkagép emel meg és viszi távolabb.

Végül teherautóra pakolják és elviszik a helyszínről.

18-41V jelű autóbusz pótolja a villamosokat Újbuda-központ és a Batthyány tér között augusztus 2-ig.

3-ától majd a 17-es villamos vonalán zajló közműmunkálatok miatt V jelzéssel Újbuda-központ és a Vörösvári út között jár majd pótlóbusz. Azaz lesz budai fonódó villamost pótló busz. :)

De a Bartók Béla úton és a Szent Gellért téren járnak a kiskörúti villamosok. Sőt, a 41-es is most a Deák Ferenc térig jár.

A pótlóbuszok a villamosokkal közös pályán haladnak, könnyebbé téve az átszállást a különböző járatok között.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr653115445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Betépett felhasználó 2011.08.01. 09:02:33

Ahogy elnézem azt a nyomorult Volvó munkagépet ,biztosan így kell ezt fijjug?A kereke a kidurranás előtti állapotban van.Észvesztő.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.08.01. 09:08:14

Hogy egykori vezeremet idezzem:
"Majd akkor panaszkodj, ha kiesett a kereke."

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.01. 09:24:25

@Betépett felhasználó: Nézd meg azon a képen is, ahol még nem emeli meg a soktonnás betont. Nincs annak semmi baja, ez így működik, ha terheled.

kékdelfin 2011.08.01. 09:41:18

@Hammer: a 2., 3. képen nem ugyanaz a munkagép van, mint a 4., 5., 6. képen. Annak azért nem lapos a kereke:)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.08.01. 09:46:07

Nem lehet, hogy azért lapos a kerék, hogy ne törje össze a gömbsüvegsort?

Ká Zsombor 2011.08.01. 10:00:53

Nem tudom, kinek tűnt fel eddig, vagy csak egyszerű optikai csalódás-e:
Az Erzsébet híd pilonja ferde.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.01. 10:07:49

@Ká Zsombor:
Az első képen az a dolga. Nem véletlenül van alul a forgáspont. A harmadikon meg a fotósnál reklamálj.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.08.01. 10:31:42

@Kékdelfin: Jogos, az tényleg nem ugyanaz. Ettől függetlenül szerintem rendben van, hogy pár tonna plusz terheléstől belapul az abroncs.

Rocko- 2011.08.01. 10:55:54

köszi a posztot! kíváncsi vagyok a folytatásra.

@luciferko: fúú, harmadikon alig fér be a PUG a híd alá!

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.08.01. 11:10:09

és mi lesz a panel sorsa? hogy robbantják ki belőle a vasat?

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.08.01. 11:11:50

@Rocko-: jesszus, tényleg. de akkor hogy a pékbe járok át alatta (igaz, a szembe sávon :) minden nap gyrossal? a bkv-nak van ilyen jármű-kicsinyítő gépe?

gigabursch 2011.08.01. 11:15:24

Azoknak a régi betonelemeknek mi lesz a sorsuk?

Rocko- 2011.08.01. 11:16:18

@milliliteratura: pékbe jársz gyrosszal. ez így elég perverzül hangzik gasztronómiailag. :D
szóval arról van szó, hogy Erzsébet híd görbíti a teret. eddig csak a síneken tűnt fel ez: nyaranta púposodtak. most hogy nincs sín, most a híd önnönmaga görbül, amint látható a képen.
s mivel a BKV buszok egy része még fémbű' van, ezért azt is meggörbíti. nem veszed észre, de összehúzza, mint tengeralattjárót (ami a tenger fenekére húzott bugyi alatt jár), a víz nyomása. hát így.
az időkibővítő ksézülékről majd holnap.

gigabursch 2011.08.01. 11:17:10

@Ká Zsombor:
Az Erzsébet-híd pilonja nem ferde, hanem úgy áll, ahogy kell.
Már maga a pillér szög alatt van a Duna aktuális érintőjéhez képest.
A pilléren fent a pilon meg egy bazi nagy görgőn van, és a hőtáguláshoz igazodóan mozog.
Ki van az találva.

ddrum77 2011.08.01. 11:19:42

A képek nagy része 20 évvel ezelőtt is készülhetett volna, ugyanazok a buszok és villamosok...

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.08.01. 11:43:10

@Rocko-: de ha a buszt meg is görbítí, én nem vagyok fémbű, akkor velem mi van a görbülő buszon?

(bocs a bloggazdától, ez nem építős, de elég érdekes és műszaki kérdéskör :)

La Pantera 2011.08.01. 11:44:45

A hétvégén jártam arrafelé. 1 ember dolgozott valamilyen emelőgéppel, 6-an körbeállták és nézték, egy munkás hátát egy oszlopnak döntve mobilozott, 2 meg a járdán ülve evett. Nem lesz gyorsan kész.

Rocko- 2011.08.01. 11:45:08

@milliliteratura: te vagy a Terminátor (aka vidéki biciklis). élő szövet fém vázon.

Idet 2011.08.01. 11:54:25

A forgalom most még istenes, de mi lesz szeptembertől? Vagy addig elkészül? Muhaha;-(

bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.08.01. 11:56:56

Mit építenek a régi vágányok helyére? Az miért és mennyiben lesz jobb vágány?

gmarc 2011.08.01. 12:29:42

A Rudas fürdő csak kívülről romos, belül teljesen rendben van, 2004-ben totál felújították. Sajnos a külső renoválásra nem jutott már pénz.

Tetves Dög 2011.08.01. 12:34:09

@gigabursch:
Pont jó lenne járdának, mi? );-D

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.01. 12:58:10

@bonebear:
Hát, így röviden összefoglalva: SOKKAL. :) Ami most volt az úgynevezett nagypaneles pálya (a nagy beton izék amit szednek fel). Ez kb úgy néz ki, hogy ledobálják a betonokat, van bennük két fémlemezzel bélelt árok, ami alul szélesebb mint a pereménél. Beleraknak egy fura keresztmetszetű lapos sínszálat, 2 gumicsíkot tuszkolnak mellé, és mivel a peremnél keskenyebb, így megfogja. Olcsó, baromi gyors építeni, és szar (viszonylag könnyel elmozdulnak a panelok). :) Ami lesz, az meg egy modern sínleerősítési rendszer. Bepozicionálják a sínszálakat, körbepakolják egy nagy kupac rezgéscsillapító gumilemezzel, meg habbal, majd egyben kiöntik az egész rakpartot betonnal. (Jó, nyilván nem az egészet egyben, de nem ilyen "kis" darabkákból legózzák össze). Sokkal masszívabb, jobban bírja a közúti terhelést, nem fog fél év múlva úgy kinézni a hetes buszok miatt mint ahogy most kinéz.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.01. 12:59:03

@Fricy: Nyertél, szakmailag "kicsit" pontosabb válasz. :)

fazek44 2011.08.01. 13:20:25

Szerintem nem kellene ide munkagép, hanem 1500 közmunkás.
Milyen szép, szakszerü munkát végeznének napi négy órás váltással, éjjel-nappal dolgozva, 57000 Ft-ért havonta.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.08.02. 10:31:10

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: és az így egybeöntött rakpartot szentendrétől paksig cserélni kell egy törés miatt? gondolom javítható valahogy. vagy ez már el sem törik? :)

u-1004 2011.08.02. 10:56:53

gratulálok a forgalomszervezőnek, aki nem engedi a piros heteseket a körtér és a gellért között a sínekre, ezért ha forgalom van, akkor 20 perc araszolás, mire a térig jutsz.
onnan megint ácsingózás.

Maxentius 2011.08.02. 12:04:14

Üdv! Van vkinek infója arról h mit takar ez a CDM-es pálya? Mert állítólag ilyen még nem volt Pesten (Szegeden is most épül az első ilyen).

Maxentius 2011.08.02. 18:54:53

Ja most nézem, az előző cikk pont a technológiáról szól, így az előző kommentem törölhető... ;)