Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Zebra a hídon

2011.06.15. 08:41 Fricy

2011. június 14-én, nem sokkal negyed öt után átadták a Margit híd déli oldali járdáját. Ezzel egy időben üzembe helyezték a margitszigeti szárnyhídnál az új jelzőlámpát, mely az új felszíni gyalogátkelőhelyet biztosítja.

A híd közepén korábban gyalogos aluljáró volt. Sokan különlegesnek tartották, hogy egy híd közepén van ilyen. Én nem sajnálom, hogy nem kell majd ezen a sötét, bűzös lyukon átkelni.

A középperonokhoz és a híd másik oldalához tehát ezentúl zebrán lehet majd eljutni. A villamosok egyelőre még nem állnak meg. Abban mondjuk nem tudom mi a pláne, hogy a jelzőlámpa után és nem előtte fognak majd utast cserélni a Combinók.

Itt mg csak sárgán villogtak a lámpák. A szárnyhídra még nem hajthatnak be a BKV buszok, folyik még a munka.

A jelzőlámpás zebra előtt sárga harántcsíkozás hívja fel az autósok figyelmét.

Amit előtte egy-egy piktogrammal még külön is jelzik.

A pesti hídfőben, a 2-es villamos végállomásánál a hídról lehajtó autókat is jelzőlámpa fogja meg. Ez azért jó, mert így a gyalogosok biztonságosan át tudnak kelni az úton a déli járdához. Ez eddig kissé életveszélyes mutatvány volt.

A déli oldali járda átadásával az északit lezárják és ott befejezik a járda és a sok vitát kiváltó kétirányú kerékpárút kialakítását.

Most már csak arra kell várni, hogy a két hídfőben is legyen gyalogátkelő a felszínen.

19 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország híd margit híd gyalogos

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr782984874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmarc 2011.06.15. 09:03:55

Azért jobb a lámpa utáni megállás, mert így az esetlegesen elhúzódó utascsere miatt nem fogja lekésni a jelzést.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.06.15. 09:05:36

@gmarc:
Ez igaz, csak így előfordulhat, hogy kétszer áll meg a hídon a villamos. Bár, ha megfelelően összehamgolják a lámpákat, nem szabadna ilyen esetnek beköevtkeznie.

pizs (törölt) 2011.06.15. 09:11:06

Az aluljárónak örülök, hogy megszűnt!!! Bűzös, alvilági aluljáró volt... :)

csekkin 2011.06.15. 10:40:59

1. Az aluljáró végleg megszűnt? Nem lesz párhuzamosan felszíni és aluljárós átkelési lehetőség?
2. Lehet tudni, hogy a 26-os mikor jár újra teljes útvonalon a Nyugatiig?

jazzcool 2011.06.15. 10:58:55

kulturált, mozgólépcsős v liftes aluljáró hiányában sajnos nincs más megoldás.

Shadwell 2011.06.15. 14:55:28

Csak én nem látom a déli kerékpársávot, aminek kihagyásának csak a gondolatára is az unió támogatásmegvonást lebketetett? Ebből még botráyn lesz!

Vasd 2011.06.15. 19:27:43

Én sajnálom, h betömték az aluljárót, különleges volt, egyedi volt.. Ha már mindenféleképpen zebrát tettek oda, legalább ott hagyhatták volna, szerintem senkit nem zavart volna.. Aki meg nem akarta volna, h ott kelljen mennie annak ott lett volna a zebra.. Senki sem kényszerített volna senkit, hogy ott közlekedjen..

Vasd 2011.06.15. 19:29:53

@Shadwell:
A kerékpársávod már valahol egy spanyol vagy olasz tengerparton áll és valaki épp annak a teraszán sütteti magát;)

Sliders 2011.06.15. 19:56:05

Az aluljárót csak betömték vagy véglegesen elbontották?

Nem lett volna az aluljáró büdös, koszos ha a főkefe takarítja és a megfelelő emberek a csöveseket eltakarítják. Akár egész közel lett volna a megoldás :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.06.16. 21:59:54

@Sliders:
Elbontották.
A takarítással az akadálymentesítés problémája még nem oldódott volna meg.

huncut_kata 2011.06.16. 22:19:50

Az aluljáró előnye volt, hogy folyamatosan nyelte el az embereket, míg így, ha egy esemény miatt egyszerre nagyon sokan szeretnének átmenni a szigetre, akkor (ismerve az embereket)
1/ betömörülnek a járdasziget közepére, rá a síneker (drukkolhatunk, hogy ne jöjjön villamos)
2/ egymást tapossák, amikor zöld lesz
3/ ha netalán egy lassúbb (idős, kisgyerek) van a menet elején, legázolják

Ne legyen igazam.

Sliders 2011.06.17. 00:29:26

Az aluljárót meg kellett volna hagyni. Max aki akar zebrázik. Ez a hülyeség hogy aluljáróhoz kell lift is. A híd közepén lift, betegek az EU-s majmok.

Amúgy meg látványosság és kuriózum volt.

Vasd 2011.06.17. 00:42:22

@huncut_kata:

És már amit egy előző erről szóló posztban is említettem, h majd megy a járdán tömörülés, meg a sínen tömörülés (mert nem mindenki fog a megállók elejéből visszagyalogolni a zebrához). Meg majd megy minden este főleg hétvégéken a tömeges átfutkosás nemcsak a zebrán, hanem majd a zebra mellett is meg ahol tudnak. Aztán majd lesz minden este gázolás mikor a részeg meg a szigetre siető fiatalok nem tudják majd megvárni a zöld lámpát. De ne legyen nekem se igazam..

Vasd 2011.06.17. 00:46:23

@Sliders:

Erről beszéltem.. de hát nehéz ezt megmagyarázni olyanoknak akik csak azt tudják hajtogatni, h "Akadálymentesíteni kell, akadálymentesíteni kell".. és ezért romboljunk le minden egyediséget és kuriózumot.. had jöjjön még kevesebb túrista költeni ide a pénzét..

suexID · http://www.suexid.hu 2011.06.18. 09:53:02

@Jani3k: A turistákat biztos az a koszos, szarszagú és összegraffitizett aluljáró vonzotta a híd közepén, és nem a sziget "nyugalma". Én speciel örülök, hogy megteremtődött a felszíni átkelés lehetősége.

Rocko- 2011.07.06. 15:12:59

@Fricy: ez tény, de ettôl még nem szükségszerû, hogy az aluljárót véglegesen felszámolják.
én a kis belmagasság miatt nem szerettem, viszont lehetôségként meg kellett volna hagyni.
lámpaváltást pedig újraprogramozzák, azt hiszem ez a poszt óta született új hír.

Rocko- 2011.07.06. 15:15:31

@huncut_kata: @Jani3k: és azt hiszem már meg is volt az elsô baleset ebbôl.

Rocko- 2011.07.06. 15:17:18

@suexID: ez még nem jelenti azt, hogy az aluljárót el kell venni.
nem feature, hanem bug volt a kosz és húgyszag. amúgy tessék nyugodtan végiggondolni. ki hugyozott oda? a csöves. most hogy nincs aluljáró a csöves sem fog hugyozni? dehogynem! és hova? hát a nyugodt szigetre. körbe-körbe.

spag · http://railzone.nl 2011.07.12. 17:45:31

@gmarc: igen, illetve megállás után pedig nincs villamos előtt átrohangálás (csak után).