Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Vágányzár a 30a vasútvonalon

2011.06.06. 07:58 Fricy

2011. május 27-30. Között vágányzár volt a 30a vasútvonalon, így az Érd alsón át közlekedő vonatok Érd felső felé jártak. Két okból rendelték ezt el: egyrészt a Növény utcai aluljáró építése, másrészt az M0 szélesítése kapcsán épülő új felüljáró miatt.

Elbontott vasúti átjáró ás áthelyezett vasúti pálya a Növény utcánál

A budatétényi Növény utcánál a Nagytétényi út és a 6-os út ill. közvetve az M0 közötti kapcsolat javítása érdekében döntött évekkel ezelőtt a beruházó NIF Zrt., hogy egy aluljáróval orvosolják a problémát, ami itt kialakult. A 6-os számú főút új nyomvonalának és az M0 első szakaszának átadása után a Növény utca forgalma is megnövekedett, sokan nem mentek el a Hárosi útnál lévő felüljáróhoz, hogy azon keresztül érjék el a Nagytétényi utat. A 6-os út párhuzamosan halad a 30a vasútvonallal, így sajnálatos módon több baleset is történt a Növény utcai szintbeli vasúti átjáróban. A 6-os útról leforduló autósok közül néhányan nem vették észre a tilos jelzést és ráhajtottak a sínekre. Miután egy alkalommal egy teherautót csapott el így egy vonat, balesetbiztonsági szempontból jobbnak látta a hatóság, hogy lezárja azt. Mivel azonban így a horgásztelepen élők nagy kerülő árán tudtak csak az otthonaikba eljutni, végül kis mértékben átépítették az átkelőt. A 6-os út felé egyirányúsították az utat, majd újra megnyitották az átkelőt. Az igény azonban továbbra is fennállt az ellenkező irányú átkelésre is, amit csak növelt az időközben felépült Campona bevásárlóközpont forgalomvonzó hatása.

Az aluljáró és az új kapcsolatok vázlatrajza

Hossza munka során született meg a terv, hogy a vasútvonal alatt egy aluljáró épüljön. A párhuzamosan futó 6-os út alatt is tovább kell vezetni azonban az aluljárót, mivel a csomóponti kapcsolatot másképpen nem lehet megadni a 6-os úttal. Az aluljáróba a meglévő , de átépítésre kerülő Növény utcai jelzőlámpás csomóponton keresztül lehet majd lejutni. Ehhez e 6-os út felől a Duna felé kell majd lefordulni és egy 180 fokos visszafordító után lehet majd külön szintben keresztezni a 6-os utat és a 30a vasútvonalat, majd tovább hajtani a Nagytétényi út felé. Ellenkező irányból a 6-os út és az M0 csomópontja felé egy közvetlen elérést biztos rámpa épül a 6-os út és a vasútvonal közé.

Épülő aluljáró

A Nagytétényi út külső szakasza felé a szüneteltetett 43-as villamosvonal korábbi nyomvonala helyén épül egy kapcsolat, a vasúti kereszteződés előtt kiépítendő csomóponttal. Míg a Nagytétényi út belső szakasza és a Campona felé a meglévő aluljárón keresztül lehet majd eljutni.

Itt lesz a rámpa, mely közvetlen kapcsolatot biztosít a 6-os úttal

Néhány hónapja kezdődtek meg a munkálatok. Lezárták a Növény utcát és a vasút ill. a 6-os út mellett elkészítették az aluljáró résfalait. A Duna felőli oldalon már az alaplemezt is készítik. Jelenleg a 6-os út korrekcióját építik, amire azért van szükség, hogy elférjen a korábban említett rámpa a vasút és a 6-os út közé.

A hétvégi vágányzár során pedig a korábban elkészült ideiglenes töltésre helyezték át a vasúti pályát, hogy megépülhessen a hídszerkezet, amin a vonatok fognak majd haladni. Két ütemben készül el a híd: először az elbontott vágány helyén (ahol előbb még majd az aluljárót is meg kell építeni), majd a mostani ideiglenes pálya helyén. Tehát itt már alkalmassá teszik a műtárgyat, hogy arra a később megvalósuló Kelenföld és Tárnok közötti második vágány elhelyezhető legyen.

Elhúzott vasúti pálya

Az aluljáróban a közúttól különálló kétirányú kerékpárutat is építenek. Gyalogosok számára is ez lesz majd használható és ezen keresztül lehet majd elérni a tervezett új vasúti megálló peronjait is.

M0 felüljáró építés a 30a vasútvonal és a 6-os főút felett

Az M0 autóút déli szakaszának átépítése kapcsán a vasútvonal és a 6-os út felett a meglévő felüljárótól délre új műtárgy épül. A vasút feletti hídgerendákat is beemelték a vágányzár alatt.

Május 27-én a reggeli csúcsban még jártak a vonatok, majd 8 óra után Érd felső felé kerültek a szerelvények. Albertfalva állomás erre az időszakra kiesett az utasforgalomból, míg Nagytétény állomás és Tétényliget megállóhely ellátására Budatétény és Érd, Kálvin tér között autóbusz közlekedett. A buszra történő átszállásra beprogramozták a Flirtök kijelzőit is, hangos utastájékoztatás azonban nem volt.

Az állomásokon és a megállóhelyeken az információk ismertetése kimerült annyiban, hogy kihelyezték a megváltozott menetrendről szóló tájékoztatókat (nejlontasakban, A4-es lapokon). Szerencsés lenne, ha figyelemfelkeltőbb módon, pl. piros vagy sárga táblákra függesztenék ki ezeket a hirdetményeket. A napi utasok ugyanis nem nézegetik a kiírásokat, mert fejből tudják melyik vonathoz mennek. Azonban egy rikító színű táblára jobban odafigyelnének. Pozitívum azonban, hogy néhány lelkes vasutas a vágányzár előtti napokban tájékoztatta a vonatra várakozó utasokat a változásról.

3 komment

Címkék: budapest magyarország m0 híd út vasút aluljáró résfal

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr732944779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RoGeR 2011.06.06. 09:55:35

Köszi, hiánypótló cikk!

Amúgy nem tudod, a 40a-n is várható szintbeli kereszteződés kiváltás?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.06.06. 10:53:22

@RoGeR:
Nem tudom, hogy mit terveznek, de ha valamihez hozzányúlnak, akkor már érdemes úgy csinálni, hogy egy jövőbeni S-Bahn is beleférjen. Ahol a nyomvonal amúgy engedi, ott a műtárgyakat is 2-3-4 vágányra méretezni, a jövőbeni forgalom szerint, meg persze külön szintű csomópontokat. Ne az süljön ki belőle, hogy beleöntünk egy rakat pénzt, aztán előáll egy szentendrei/gödöllői HÉV jellegű helyzet, hogy csúcsban lehetetlen autóval átjutni a vasút túlfelére. Nem lenne szokatlan megoldás, szerencsére az M0 délnyugati szektora is így épült, most "csak" mellé kell építeni a másik útpályát, de a műtárgyak 2*3+leállósávra lettek kiépítve.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.06.06. 11:32:51

@RoGeR:
Tudtommal most nem, mert viszonylag szűk a meglévő aluljáró a 40a alatt. Ahhoz most nem nyúlnak. Ha a 40a felújítás során kiszélesítenék, akkor a Nagytétényi úti szintbeli átjáró megszűntethető lenne.