Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Károly körút átépítése

2011.04.04. 07:58 Fricy

A Budapest Szíve program keretében Kaputérség alcímen a Károly körút is átépül, kapcsolódva a 4-es metró kapcsán felújított Vámház körút és Múzeum körúthoz. A munkálatok még 2010 nyarán megkezdődtek, aztán a lendület alábbhagyott közműproblémák miatt. A fagyos téli időszak elmúltával azonban újra lendületet kapott a munka. Lássuk milyen állapotban volt a Károly körút március végén.

Korábban a Városháza park felőli oldalon haladt a kétirányú forgalom és a körút keleti oldala volt lezárva közmű- és útépítés miatt. Ez azóta megfordult. Most az autók a felújított oldalon járnak, míg a Városháza felől csak egy sáv üzemel egy rövid szakaszon. Ezt leginkább BKV buszok használják.

 

A Városháza felől a réginél jóval szélesebb járda fog a gyalogosok rendelkezésére állni. Ezt már lehet látni az új szegélyek révén.

A 47-es, 49-es villamosok új végállomása kezd formát önteni. Keleti irányban lettek eltolva a sínek. A korábbi középperon végén lévő lépcső - melyen a metró aluljárójába lehet lemenni -, most majd a Buda felé tartó villamosok peronjához vezet.

Az Anker köz előtti buszmegálló.

A hamvába halt Madách-sétánynál két széles zebra is kialakításra kerül.

Ilyen lesz majd pár hónap múlva:

Az új, egyedileg ide tervezett kandeláberek erősítik a modern városi környezetet.

Kár, hogy ezeket a dobozokat nem lehetett térszín alá helyezni. :(

A Dohány utcánál kialakított ideiglenes csomópont.

A Dohány utca és a Madách tér között széthúzzák a villamos vágányokat, melyek közé fasor és vízjátékok kerülnek majd.

Így fog kinézni, ha elkészül:

Az Astoriánál van most a kiskörúti villamosok ideiglenes végállomása. A peron már részben átépült. Itt 26 cm magas lesz, míg a Buda felőli marad 15 cm magas. Az korábban épült át, még más előírások szerint. Kár, hogy nem lett egységes a teljes Kiskörúton a peronmagasság.

A Károly körút tervezésével és annak megvalósulásával kapcsolatban ide kattintva olvasható egy összefoglaló.

 

17 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr1002790956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.04.05. 09:10:09

Nem egészen értem, hogy mi akadálya lenne mindenhol magasított peronokat építeni, ahol egyszer hozzányúlnak. Nem kell egy egész vonalat átépíteni, csak annyit, hogy ha egyszer javítani kell, és már ott vannak a munkások, akkor az új már magasított legyen. A nagykörúton voltak olyan gondok, hogy a Ganzok oldallemezeit nem lehetett felnyitni a megállóban, de ezek szerint a 26 cm még belefér, ha itt akkora lesz. (Vagy nem gondoltak rá, hogy itt még évekig Ganz fog járni, vagy csak simán "majdmegoldjuk", mert a nagykörúton se lehet ennél sokkal magasabb, hisz 30 cm a belépőmagassága a Combinonak...)

Grgabácsi 2011.04.05. 20:53:14

A régi, még fel nem újított részről nézve érdekes, hogy a villamos végállomása mintha jó 20-30 centivel magasabban lenne, mint volt. Legalábbis a szegélyek. Tényleg meg lesz/lett emelve a terület?

Vasd 2011.04.12. 10:30:26

Szép meg minden, de ha már forgalmi sáv csökkentést csináltak, akkor már igazán csinálhattak volna a buszoknak beálló öbölt, h ne a szélső sáv forgalma terelődjön be az egyetlen belső sávba a járda mellett álló buszok miatt.. Főleg azért mivel ezek nem szimpla megállók, hanem buszok végállomása, így itt nem 15 másodpercet áll egy busz.. eddig Astória irányban pl 3+1 buszsáv haladt, Nyugai irányban 2+1 buszsáv, ami így is csúcsidőben is még bedugult.. erre most csinálnak 2 sávot, amiből az egyikben a felsorakozó buszok fognak állni.. lesz majd anyázás meg Lehel térig érő autósor, mikor a Vácira beszabadul a reggeli bejövő forgalom.. Nem értem annyira nem fért bele legalább egy öböl vagy buszsáv még?? Ennyire nem fértek el a 8-10 méter széles járdán az emberek, h a buszsávot is meg kell szüntetni.. Szerintem a Bkv buszoknak és az azzal közlekedőknek is jobb lett volna, ha nem majdnem fél órába telik amíg megteszi a Kálvin tér-Deák tér szakaszt a busz, hanem szépen Dohány utcától végiggurul az üres buszsávban.. arról meg hadd ne beszéljek, h valahogy senkinek nem jutott eszébe ,h építsenek magasított peronokat, majd ha esetleg ide is rendelnek pár Combinót.. aztán majd akkor is megint szépen szét lesz verve minden.. De hát egy kicsit gondolkodás, előrelátás ebben az Országban/városban.. áhh dehogy..

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.04.12. 12:04:16

@Jani3k:
A látványterveken is látszik, hogy van buszöböl a Deák téren a templom előtt és az Anker köz előtt sem a folyópályán állnak meg a buszok.
Lehel térig, Vácig álló kocsisor? Mi keresnivalója azoknak erre? Ne a belvároson jöjjenek át, hacsak nem itt van dolguk.
A peronok 26 cm magasak lesznek, mint a körúton. Az Astoriás képen már látni is ebben a posztban.

Vasd 2011.04.12. 20:52:09

@Fricy:
Elnézést a peron magasságos részt kihagytam, azért gondoltam, h ezek is alacsonyak lesznek, mert az Astória, Kálvin tér stb már alacsonyak lettek.. tudom korábban épültek, bár ennek sem kellene kizárni az előre tervezést, gondolkodást..
Buszmegálló témára áttérve.. igazad van ott van egy! buszöböl.. de akkor ezek mik lennének??
kepgep.hu/2011/04/12/main/kkrt01.html
Az, h az autósok mit keresnek itt az több szempontból is magyarázható..
1. Nincsenek körgyűrűk, azaz vannak csak az édes kevés..
2. Átjárás Buda és Pest között egy szűk Lágymányosi híd-Árpád híd között lehetséges mivel Bp szinte összes autós hídja (kivéve M0 hidak), majdhogynem mind a belvárosban van.. ezért nyugat-keleti átjárás a városon csakis a belvároson át lehetséges..
3. Bp legforgalmasabb, legnagyobb bejövő útjai, szinte mind a belváros felé haladnak és torkollanak, így az észak-déli átmenő forgalom is legnagyobb részben a Kiskrt, Nagykrt és a Hungárián zajlik le, mert nem sokan fognak 70km-t kerülni az M0-on..
4. Azt meg ne is említsük, h a belvárosi kerületek lakossága több százezerre tehető.. ha ebből a lakosságból csak minden 4-5. embernek van autója és azt használja is, munkára legfőképpen, mert a legnagyobb részük arra használja, az is sok tízezer autó, akik nap mint nap ott járkálnak, mert ott laknak.. (pl ahogy én is)..
De ez a téma is már egy lerágott csont.. Ha lenne több körgyűrű, és legfőképpen több Duna híd min 2 a Csepel-sziget magasságába és min 1 Újpest magasságába, hidd el megcsappanna a belvárosi forgalom..
De ebben a városban, országban fontosabb, h a kormány képviselőinek új luxusautók legyenek a seggük alatt, mert a pár éves luxus audik nem jók már és költenek el most erre majdnem 8 milliárdot, ahelyett, h ebből megfinanszíroznák egy Duna híd építését vagy egy körgyűrű kialakítását..

záporjózsi 2011.04.21. 11:51:40

"Kár, hogy ezeket a dobozokat nem lehetett térszín alá helyezni. :("
Nem akarták. Lehetett volna...

@Fricy: A megoldás egyszerűbb: itt tudtak állni. Ha az átépítés után a sávok csúcsidőben is üresek lesznek, akkor rosszul méretezték, mert a csomópontok még bírták volna a forgalmat. Nem kell ilyen veszélytől tartani...

@Jani3k: "1. Nincsenek körgyűrűk, azaz vannak csak az édes kevés.. "
Ekkora a kapacitás ebben a városban. Lehet sajnálkozni.
"2. Átjárás Buda és Pest között egy szűk Lágymányosi híd-Árpád híd között lehetséges mivel Bp szinte összes autós hídja (kivéve M0 hidak), majdhogynem mind a belvárosban van.. ezért nyugat-keleti átjárás a városon csakis a belvároson át lehetséges.."
Annak pedig ekkora a kapacitása. Vagy áll a dugóban, vagy megy metróval, vagy megoldja mozgás nélkül.
"3. Bp legforgalmasabb, legnagyobb bejövő útjai, szinte mind a belváros felé haladnak és torkollanak, így az észak-déli átmenő forgalom is legnagyobb részben a Kiskrt, Nagykrt és a Hungárián zajlik le, mert nem sokan fognak 70km-t kerülni az M0-on.."
Ha az lesz a gyorsabb, fog.
"4. Azt meg ne is említsük, h a belvárosi kerületek lakossága több százezerre tehető.. ha ebből a lakosságból csak minden 4-5. embernek van autója és azt használja is, munkára legfőképpen, mert a legnagyobb részük arra használja, az is sok tízezer autó, akik nap mint nap ott járkálnak, mert ott laknak.. (pl ahogy én is).."
Új peremfeltételek vannak. Lehet felkészülni.

spag · http://railzone.nl 2011.04.22. 16:57:25

@Jani3k: "Ha lenne több körgyűrű, és legfőképpen több Duna híd min 2 a Csepel-sziget magasságába és min 1 Újpest magasságába, hidd el megcsappanna a belvárosi forgalom.. "

azt mivel magyarázod, hogy 1990 óta három új híd és két új körgyűrű építésével egyidőben jelentősen nőtt a forgalom, ellenben további 3 híd és további min 2 körgyűrű esetén pedig "megcsappanna"?

Honnan ismerhetjük fel, mikor következik be ez az inverzió? Peking körülbelül hét körgyűrűnél tart, hányat építsenek még hogy "megcsappanjon" a forgalom?

Vasd 2011.04.22. 18:41:52

@záporjózsi:

"Ekkora a kapacitás ebben a városban. Lehet sajnálkozni."
- Igen! Ez a baj, h csak ekkora.. a 21. században..

"Annak pedig ekkora a kapacitása. Vagy áll a dugóban, vagy megy metróval, vagy megoldja mozgás nélkül."
- Na látod, pont az ilyen gondolkodásúak miatt tartunk itt ahol.. azok miatt akik számára ez a megoldás.. (megjegyzem, azokkal a rég túlfutott 35-40 éves életveszélyes metrókkal járjak, mint ami minap égett szénné az Árpád hídnál.. köszi nem..)

"Ha az lesz a gyorsabb, fog."
- De nem lesz..

Vasd 2011.04.22. 18:48:11

@spag:

"azt mivel magyarázod, hogy 1990 óta három új híd és két új körgyűrű építésével egyidőben jelentősen nőtt a forgalom, ellenben további 3 híd és további min 2 körgyűrű esetén pedig "megcsappanna"?"

- Egyszerű! Rendszerváltás.. bejöttek a multik, a nagy autóscégek, a rengeteg bank és az emberek elkezdtek autót vásárolni, főleg, h hitelre is lehet azóta.. ehhez alkalmazkodnia kellett volna a városnak.. főleg, h Európa egyik legnagyobb városában élünk..

"Peking körülbelül hét körgyűrűnél tart"
- Pekinget ne hasonlítsd Budapesthez.. teljesen más világ, más kultúra, más földrész..

spag · http://railzone.nl 2011.04.22. 18:58:15

@Jani3k: nem az volt a kérdésem, hogy honnan lett ennyi új autó, hanem hogy mivel indoklod, hogy

1. van egy kritikus mennyiségű közúti infrastruktúra-bővítés, ami után az autós forgalom a belvárosban elkezd csökkenni, nem nőni,

2. ez a kritikus pont az általad említett +2 híd és +2 gyűrű.

csak mert tudjuk h az eddigiek még nem csökkentették a belvárosi forgalmat, ahogy azt is, hogy az általad említetteknél is több híd-gyűrű még irreálisabb.

Vasd 2011.04.22. 19:40:09

@spag:

Azért fog csökkenni, mivel a belváros már így is szinte 100%-an leterhelt és kihasznált, ezért fizikailag lehetetlen lenne a forgalomnövekedés.. ebből következtetve, a belvárosi forgalmat csak csökkenteni lehet..

"csak mert tudjuk h az eddigiek még nem csökkentették a belvárosi forgalmat"
- Félreérted egy kicsit, az autók száma nem azért nőtt, mert anno közúti infrastruktúra bővítések voltak, hanem azért nőtt, mert az emberek, akiknek nem volt autójuk azok vettek.. Ilyen egyszerű.. A társadalomnak és a lakosságnak van egy része akiknek autóra van szükségük, ez a szám egy véges behatárolható szám, ami mára szinte elérte a véges nagyságát.. ettől több nem nagyon lesz, mert több ember nem használ autót, vagy nem kell neki, vagy nem teheti meg.. csak itt az a baj visszatérve, h a város nem fejlődött ezzel az ütemmel.. nem a fejlesztések miatt nő az autók száma, hanem az autók számának növekedésével fejlesztik a közlekedési infrastruktúrát.. és itt a bibi, h ez kb 10-12 éve megállt és nem fejlődik tovább, nem alkalmazkodott.. és ezért kellene most is tovább fejleszteni ezt, bővíteni a külső kerületek és az agglomerációk vonalában is, mert ma még mindig a budapesti közlekedés legnagyobb része a belvárosra terhelődik, épp ezért, mert anno a városi közlekedés fejlesztése ott állt meg és kijjebb nincsenek főbb körgyűrűk, hidak.. itt nem az a baj, h sokan vagyunk a belvárosban, hanem az, h az agglomerációk és a külső kerületek is a belvárost használják, mert nem tudnak másfele menni! és EZ a lényeg.. kevesebb autó nem lesz, már és főleg nem attól, h szűkítjük a belvárost és telerakjuk akadályokkal.. forgalmat csökkenteni nem így kell..

záporjózsi 2011.04.23. 16:34:04

@Jani3k: Ha életveszélyes, akkor jeletsd fel az üzemeltetőt vagy bűnpártolást követsz el. Max. leveri rajtad a jóhírén esett csorbát.

Amúgy lehet megjelölni, hogy mely háztömbök helyén legyen út.

Vasd 2011.04.24. 10:03:21

@záporjózsi:

"Amúgy lehet megjelölni, hogy mely háztömbök helyén legyen út."
- Ahogy nézem nem tudtad rendesen értelmezni amit írtam..
1. Miért is kellene háztömbök helyén?? Nem a belváros útvonalhálózatát kell bővíteni.. Máshol meg vannak rengeteg üres telkek ahol lehet bővíteni..
2. Körgyűrűt nem csak úgy lehet létrehozni, h új utat húzol.. hanem pl meglévő főbb utakat egybekötsz, esetleg kiszélesítesz.. Gyorsabban járhatóvá teszed!..
3. Egyébként meg normálisabb országokban (rajtunk kívül szinte az összes) nem akadály az, ha esetleg a tervezett út helyén háztömb van.. átköltöztetik az ott lakókat és lebontják.. ennyi.. ilyennek a 21.században nem lenne szabad problémának lennie.. főleg nem Európa kellős közepén..

P. A. 2011.04.24. 11:55:19

@Jani3k:

3. Ilyen max a diktatúrákban fordul elő.

Vasd 2011.04.24. 15:34:31

@P. A.:

Diktatúra: A diktatúra valamely személynek vagy csoportnak az állam törvényeit figyelmen kívül hagyó, erőszakszervezetekre támaszkodó, kivételes törvényekkel szentesített korlátlan hatalma.

Mióta tartozik ide az autópályák, utak építéséhez szükséges telkek felvásárlása, vagy helyette egy másik felajánlása?? Egy kis fogalomzavarban szenvedsz.. de ha szerinted ha ide tartozik akkor diktatúra van Olaszországban, Ausztriában, Németországban, sőt!! még itt nálunk is az volt mikor építették az M0-ás némelyik szakaszát..
De mind látom veled nem érdemes vitatkozni, úgy sem fogod megérteni, mert túlságosan konzervatívan gondolkodsz.. Míg másnak a forgalom csökkentése az úthálózat csökkentésében rejlik, addig neked csak annyiban, h szűkítsük le az utakat és tiltsuk ki az összes autót mindenhonnan..

Vasd 2011.04.24. 15:37:28

@P. A.:

Sry! az uccsó 4 sor az nem neked akart menni.. csak nem figyeltem és azt hittem, h már másnak írtam..

záporjózsi 2011.04.26. 06:30:10

@Jani3k: Össze kell számolni, hogy csak a jelenlegi szűkítéssel elvett kapacitás máshol pótlásához mit kell építeni. Jelenleg arra nincs keret, az úthálózat viszont ennyit bír. Ez van, lehet tudomásul venni.