Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Grazi munkálatok

2011.02.28. 08:31 Fricy

Majdnem egy éve számoltam be róla az Építős blogon, hogy milyen fejlesztések várhatóak a grazi főpályaudvaron és környékén. Nem követtem igazán figyelemmel a projektet, de a minap láttam néhány képet, miszerint már rá sem lehet ismerni az Europaplatzra. Nagy erővel zajlik az építkezés.

Építkezés az Europaplatzon

Az Annenstraße végén egy rámpán keresztül a föld alá bújnak majd a sínek és az Europaplatz alá futnak majd be a járművek a régi villamoshurok alá. Ezek után éles fordulóval a főpályaudvar alatt az Eggenberger straßere érnek majd vissza. A 3-as és 6-os viszonylatok részére pedig új hurokvégállomás épül a főpályaudvartól nyugatra fekvő tömbben.

Új hurokvégállomás az Asperngassen

Az építkezésről beszámoló honlap szerint az előkészületek már 2010 nyarán megkezdődtek a közműkiváltásokkal, az új villamoshurok és az ideiglenes villamospálya kivitelezésével. Ellentétben ugyanis a budapesti 4-es metró építésével, itt átgondoltan láttak neki a munkálatoknak. Foyamatosan biztsítják a villamosok zavartalan közlekedését az építkezés minden egyes munkafázisában. Csak akkor áll le a forgalom, mikor az átkötéseket kialakítják az ideiglenes vágányokhoz.

Itt lesz a villamosalagút

Jelenleg több helyen, egyszerre dolgoznak. Az Annenstraßen a rámpa építéséhez szükséges munkagödröt már kiásták. Az egykori hurokvégállomás helyén pedig szintén kiásták a földalatti megálló helyét.

Az Annenstaßen épülő rámpa látványterve... (www.skyscrapercity.com)

... és építése

Az egykori mozi helyén, az épület alá építendő alagúti szakasz előkészítését is megkezdték.

Az ésazki gyalogos aluljáró építése a főpályaudvaron (www.skyscrapercity.com)

Eközben a főpályaudvar alatt az új gyalogos aluljáró kivitelezése is zajlik. A pályaudvar további átépítéséhez és az azt körülvevő vasúti területek átépítése később valósul meg.

Át az egykori mozin

A munkálatokkal várhatóan 2012-re készülnek el. Ez az első üteme a fejlesztésnek. 2020-ig további átépítések várhatóak a főpályaudvaron és az azt körülvevő vasúti területeken.

Ide kattintva egy rövid videó tekinthető meg a villamosalagútról és a pályaudvarról. További képek az építkezésről itt tekinthetőek meg.

A külön nem jelölt képek a www.nvd-graz-hbf.info oldalról származnak.

3 komment

Címkék: közlekedés ausztria vasút villamos vasútállomás alagút graz közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr692690188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzedlmajerLaszlo 2011.02.28. 09:36:29

Jó a cikk, jan elején éppen ütemváltáskor teikntettük a melót, a pótlóbusz bőven elég volt, utas az nincs nagyszámmal :-(

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2011.02.28. 13:33:12

Arról olvastál, hogy az ideiglenes végállomáson végződő járatokon egy ideig nem voltak Cityrunnerek, mert nem bírták az utastájékoztató rendszerbe felvinni a változtatásokat? Utána meg matrica!!! került rájuk az új végállomással:
www.irmscher.cc/hosting/bild.php/12623,657hstlaudongasse050211BWR1H.jpg
www.irmscher.cc/hosting/bild.php/12615,lcdanzeige664040211HT86E.jpg

Szóval ott se linzerkarikából van a kerítés...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.02.28. 15:37:10

@Hamster:
Erről nem olvastam. Köszi a kiegészítést.