Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Lanovka lesz Londonban?

2010.11.08. 08:19 Fricy

A London közlekedéséért felelős társaság, a Transport for London (TfL) pályázatot írt ki a Temzét átívelő kötélpálya tervezésére vonatkozóan. A North Woolwich Peninsula és a Royals Victoria Dock között 1100 méter hosszan épülne ki a kötélpálya.

 

A Temze felett 54 méter magasban haladna a kötélpálya

Az elképzelések szerint ezzel jelentősen javulna a folyópartok közötti közlekedési kapcsolat. A 2000-es millenniumi évre átadott Dome (ma 02 Arena) és a kelet-londoni Royal Victoria Dock közötti új „átkelő” nemcsak gyalogosok, hanem kerékpárosok is igénybe vehetnék majd.

A kötépláya tervezett helye (Forrás: www.tfl.gov.uk)

Az északi parton lévő torony 93 méter magas lenne, míg a közbenső 66 méter, így biztosítanák a folyó feletti 54,1 m magas keresztezést.

A Greenwichnél lévő torony

A határidő elég szoros, hiszen 2012-re szeretnék átadni, hogy az Olimpia idején már bárki használhassa. Kapacitását óránként 2500 ember szállítására alakítanák ki. Ez azt jelentené, hogy félpercenként jönne egy-egy újabb kabin. Az út 5 percbe telne.

Greenwich állomás látványterve

A viteldíj 2,5Ł lenne Oyster kártyával rendelkezőknek, míg akinek ilyenje nincs, annak 3,5 fontba. Az előzetes költségbecslések szerint 25 millió Ł-ba kerülne a beruházás, amit teljes egészében magántőke fedezne.

Royal Docks állomás látványterve

Boris Johnson, London jelenlegi főpolgármestere lelkes támogatója a tervnek. Elmondása szerint ezzel egyedülálló elemmel gazdagodna a főváros égboltja. Ken Livingstone, a korábbi főpolgármester szerint ez azonban nem oldja meg a térdég közlekedési problémáit és inkább egy közúti hidat kellene építeni, ami megoldaná a gyalogosok és a kerékpárosok gondjait is.

A képek a londonist.com oldalról származnak.

2 komment · 1 trackback

Címkék: közlekedés london kerékpár építészet egyesült királyság gyalogos kötélpálya

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr502432052

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szponzorált lanovka Londonban 2011.10.11. 23:32:48

A londoni olimpia egyik közlekedési jellegű beruházása a Temze felett átívelő, először tavaly nyáron bejelentett kabinos függővasút lesz. Lanovka, ha úgy jobban tetszik. A vonal lényegében olimpiai helyszíneket köt össze, a folyó északi partján a jelle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gramercy 2010.11.08. 09:31:03

hat ez eszmeletlen jo lenne

NAR 2010.11.08. 19:51:31

Nagyon jó, hogy használhatják biciklisek, de ha három lépcsőt kell megmászni ahhoz, hogy be lehessen szállni, akkor annyira nem jó ötlet...