Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Alstom helyett Siemens

2010.10.09. 11:58 Fricy

Újabb pofon a francia járműgyártónak. Nem elég, hogy súlyos problémák adódtak a budapesti új metrószerelvények körül és nemrég hazai terepen veszített egy villamostrenderen, most újabb presztízsveszteség érte az Alstomot. A Csalagútban jelenleg egyedüliként az Eurostar közlekedtet vonatokat és egy új járműbeszerzés keretében a Siemens mellett döntött.

Az e320 névre keresztelt, a Velaro családba tartozó vonatokból 10 darabot vásárol az Eurostar 600 millió euró értékben. Ezek 900 utast tudnak majd szállítani, ami mintegy 20%-kal magasabb az Alstom vonatjainál. Végsebességük 320 km/óra lesz.

Az e320 egy egységét, az ún. vonófejet Londonban, a Royal Albert Hall előtt mutatták be. Az új vonatok gyártása 2012-ben kezdődhet el és az első e320-as 2014-ben állhat forgalomba. Többáramnemű kialakítása révén alkalmas lesz arra, hogy Európa belső területei felé is közvetlen kapcsolatot nyújthassanak London felé. A tervek szerint Hollandia, Svájc, Németország és Dél-Franciaország felé is indítanának járatokat. Ez a törekvés egybe esik azzal az új koncepcióval, miszerint az alagút más szolgáltatók előtti megnyitásával bővülhet az utasszám. Mint ahogyan már az Építős blogon szó esett róla, hamarosan a Deutsche Bahn indít egy tesztszerelvényt London felé.

További 220 millió eurót fognak befektetni a jelenlegi infrastruktúra fejlesztésére. Ennek keretében átalakítják a meglévő 28 szerelvényből álló flotta belső világát. A Pininfarina tervezésében készülő új dizájn meg fog egyezni az új szerelvények utasterével.

Képek forrása: www.dailymail.co.uk.

8 komment

Címkék: közlekedés siemens vonat alstom nagysebességű csalagút velaro

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr902357895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stepboy 2010.10.09. 14:57:46

Ez a pofázmány még mindig ronda, de a festés nagyon sokat dob a megjelenésen.
A Siemens most nagyon jól járt; korábban volt szó egy Veolia-KLM féle duóról is, ők Alstom szerelvényekkel képzelték el a jövőt, de mivel az meghiúsult a francia gyártónak az Eurostarnál kellett volna bizonyítani, de csak a régi szerelvények felújítására kaptak megbízást. Ha a bukott Trenitalia tendert is figyelembe vesszük, akkor az Alstomnak nem sok babér terem mostanában.

jack o'neill 2010.10.09. 19:28:18

A külső tudom szubjektív, de ez baromi jól néz ki.
Bírom a Siemens termékeit, örölök a münchen-iek sikerének. Egyébként is a Siemens nagysebességű játékai tetszenek legjobban (nem úgy, mint pl. az ultra-ocsmány japán borzalmak...).

taecleau 2010.10.09. 23:48:49

"és egy új járműbeszerzés keretében a Siemens mellett döntött." Sírnak is emiatt a franciák és nem lehetetlen, hogy adminisztratív úton keresztbe tesznek az egésznek.

Mr MAC 2010.10.10. 00:49:30

Hát lehet, hogy ezután észbe kapnak a franciáknál, és egy kicsit össze szedik magukat.....

gozos 2010.10.10. 06:56:37

Azért lássuk be, hogy az ICE3 szépen bizonyít a 300-as német pályákon. Sőt Párizsban is vendégeskedik.
A Velaró, mint újabb verzió szintén. Moszkva-Szentpétervár vonalon is, spanyoloknál is, Kinában is.

Szóval ez nem prototípus-tákolmány, hanem erre a célra mindössze kisebb-nagyobb testreszabáson áteső sikerszéria.

hu.wikipedia.org/wiki/ICE_3
hu.wikipedia.org/wiki/Siemens_Velaro

de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Velaro

preddy 2010.10.10. 09:24:01

Remélem ezúttal nem a Siemens "kreatív üzletszerző" csapata hozta tető alá a döntést! Vagy csak a németeknél volt tisztogatás?

stepboy 2010.10.10. 09:28:32

@gozos: Ehhez annyit tennék hozzá, h az ICE3 egy közös építmény több cég részvételével (Bombardier, AdTranz többek között).
A Velaro viszont már teljesen Siemens, ami az ICE3-mon alapul. Valóban egy kiforrott konstrukció, ezért olyan sikeres.