Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Karlsruhei munkálatok

2010.09.22. 07:47 Fricy

Korábban már szó volt az Építős blogon az átjárható kötöttpályás rendszerek Mekkájának számító Karslruheben történő fejlesztési tervekről. Az átjárhatóság olyan szintre emelkedett a város főutcájában, hogy az már zavarta a normális közeledést és a gyalogosforgalom csak nehezítette a kialakult helyzetet.

Átestek a ló túloldalára, több viszonylat járt már itt, mint amennyit az utca elbírt. Emiatt döntöttek a nagyszabású beruházásról, melynek révén az S-Bahn vonatok a föld alá kerülnek, a villamosok a szomszédos utcába a belváros szélét keresztülmetsző városi autópálya lesüllyesztett nyomvonala fölé.

A költségek (588 millió €) miatt sok tiltakozás volt a városban. Amiben van is valami, mert nem jellemző, hogy ekkora méretű városban ilyen infrastruktúrára legyen szükség.

A munkálatok pár hónapja megkezdődtek. Áprilisban már látszódtak az előkészítés jelei, de még az eredeti útvonalukon közlekedett minden viszonylat. Később ideiglenes pályát építettek a villamosoknak és S-Bahn szerelvényeknek, bár némelyik járat útvonalát lerövidítették, módosították.

Júniusban már a föld alatti állomások építése is elindult. Ezek közül a leglátványosabb munkálatok az Europaplatzon láthatóak. De szép lassan a többi helyen is megkezdődik az építkezés és az alagútfúrás is elrajtolhat.

A 3. és 4. kép a www.ka-news.de oldalról származik.

4 komment

Címkék: közlekedés németország alagút karlsruhe tram train s bahn közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr622313440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.26. 10:13:38

mindenhol S-Bahnt írsz, de igazából nem szerencsésebb a Stadtbahn szó használata, különösen a városi szakaszokra vonatkoztatva?

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.09.27. 20:22:18

Nagyon durva, egy alig háromszázezres városban...
Akkor a félmilliós Lipcsében nem is túlzás ugyanez.

gyalog 2010.10.27. 22:03:31

Ez a legjobb mondata: "...itt lesz Németországban az első U-Bahn-állomás, ahol megáll az S-Bahn, ami tulajdonképpen egy villamos, azazhogy Stadtbahn."
Mestska felvetése jogos, ez tényleg Stadtbahn, a helyi szakik is így nevezik - de valójában inkább egy csoda :)
(BZsolt)