Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A rakpart visszafoglalása

2010.04.16. 08:25 Fricy

2010. április 14-én jelentették be Párizsban a rakpartok fejlesztési javaslatát, ami eltérő módon javasolja kezelni a Szajna két oldalát. A bal part mintegy 2 km hosszan lezárásra kerül. A jobb oldali „autópálya” pedig forgalomcsillapított övezet lesz.  A mai elvárásoknak megfelelően egyenrangúként kezelik majd a gyalogosokat, kerékpárosokat és az autókat.

 „Meg kell adni a lehetőséget Párizsnak, hogy kapcsolatot találjon a folyóval.” Ezzel a jelmondattal hirdették meg azt a nagyszabású városfejlesztési programot, melynek révén szeretnék élhetőbbé tenni a francia fővárost. A pár éve sikeresen megrendezett „plázs” után – mikor is nyaranta néhány hétre homokos „tengerparttá” változott a rakpart –, most véglegesen megváltoztatják a városképet. A teljes fejlesztési terület mintegy 15 hektár nagyságú, melyből 16 ezer m2 teljesen autómentes övezet lesz.

 

 A folyó jobb partján, a Pont d’Iéna és a Pont Sully között két sáv marad az autók számára. Az elbontott útfelület helyére térburkolatot helyeznek, amit sétányokkal, fákkal, teraszokkal tesznek vonzóvá. Így elérhetővé válik a folyó a városlakók és a turisták számára.

 

 A bal parton a Musée d'Orsay és a Pont de l'Alma között teljesen átadják a gyalogosok, kerékpárosok számára a teljes felületet. Itt szabadtéri események rendezésére is sor kerülhet, de akár sportpályák is létesülhetnek. A tervek között egy vízi színpad felállítása is szerepel.

 

 A város lakói most fejthetik ki véleményüket a tervvel kapcsolatban, melyet a nyáron véglegesítenek ezek alapján. A beruházással 2012 nyár végére szeretnének elkészülni.

 És hogy mi a helyzet Budapesten? Még most is lehet hallani olyan elképzeléseket, mely a rakpart szélesítésével számol, hogy az így nyert felületen újabb aszfaltcsíkokat lehessen adni az autók alá. Ez valószínűleg nem fog megtörténni a világörökségi védettség miatt. Ráadásul a budai szennyvízgyűjtő-csatorna építése során erre sor is kerülhetett volna, de szerencsére nem történt meg. Ugyanakkor azon azért érdemes elgondolkozni, hogy egy szélesebb rakparton lehetett volna fákat ültetni, zöldsávot étesíteni. Bár kérdés, hogy a pöfögő autók mellett ki szeretne sétálni. Mindesetre a budapestiek részéről is felmerül az a jogos igény, hogy elérhetővé váljon a víz, most már még inkább, mikor a szennyezése is csökkent. Kinek milyen ötlete van erre?

A képek a www.paris.fr oldalról származnak.
 

Bookmark and Share

18 komment

Címkék: közlekedés franciaország párizs építészet rakpart

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr421925035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2010.04.16. 09:30:29

Bárcsak itt Pesten is megtörténne ez.
De sajnos még az ötlet apró csíráját sem látom a döntéshozókban. (illetve leendő városatyákban pl:: fonódó villamos elleni szembenállás a II.kerületben)

De a témához visszakanyarodva, gondolom addig igazából szóba sem kerülhet míg meg nem oldódik az észak-déli irányú forgalom elvezetése. Rakpart lefedése szerintem nem jöhet szóba a világörökségi látkép, stb.. miatt.
Esetleg alagút építése? Vagy ez a tervezett 5ös metró miatt nem jó?

Grgabácsi 2010.04.16. 09:38:44

Hogy néz ki Párizs úthálózata és hogy néz ki Budapesté? Gondolom ott nem az egyik (hanem a-) legfontosabb közlekedési tengely...

HLaci 2010.04.16. 09:46:41

Előbb zárjuk be az M0-át.

addig nemnagyon van miről beszélni...

mestska · http://cities.blog.hu 2010.04.16. 10:18:24

@Grgabácsi:

Két-három éve komolyan szó volt arról, hogy ki kell tiltani a forgalmat ezekről a szakaszokról, illetve korlátiozni kell, mert a telítődött, kerülő Peripherique helyett az autósok egy része ezt az útvonalat használja, komoyl forgalmat generálva az útvonalon.

Az egyes rakpart-részszakaszok tekintetében nem ismerem a pontos forgalmi megoszlásokat, illetve csak a személyes emlkékek annak meg, de vélhetően nem ez a szakasz a leginkább érintett ezzel a problémával.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.04.16. 11:04:08

Nekem is Budapest jutott eszembe azonnal. Meg az, hogy ha itt lezárnák akkor kocsival merre lehetne menni? Azaz nem feltétlenül kéne a kocsi, lehetne S-Bahnnal, ha lenne. 5ös metróval picit lassabban, ha lenne. Még lassabban villamossal, ha lenne, de a pesti oldalon nem is tervezik, Budán meg fúrja a 2. kerület. A 86os busz pedig vicc, pesten meg busz sincs. Az egyértelmű, hogy a mai tömegközlekedési hálózat nem bírná el azt a plusz forgalmat, ami az alsó rakpart autós forgalmának átterhelésével keletkezne. Közutat többet már nem lehet építeni, nincs hova, megoldásnak maradna az alagút. A rakpart szélesítés pedig önmagában baromság, amíg a végpontok/lehajtók kapacitása annyi amennyi. Kétszer ennyi sávon csak fele ilyen hosszú és kétszer ilyen széles sor lenne, de az eljutási idő nem csökkenne.

halar 2010.04.16. 11:09:34

@HLaci: mindig van valami ilyesmi ellenérv. az m0 nagy része már megépült, sőt egy részét már szélesíteni fogják. ez így nem megoldás, csak egy mókuskerék. egyébként volt már lezárva hónapokig a rakpart 2008-ban, és nem rokkant bele a város, szóval ezek csak rémképek.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.04.16. 11:18:22

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

"Közutat többet már nem lehet építeni, nincs hova, megoldásnak maradna az alagút. "

ha megnézzük a különböző prágai körutakat, akkor azt látjuk, hogy ott is alagútban dolgoznak, egyszerűen a domborzat, és a beépítési sajátosságok ezt engedik. ha jól emlékszem, Fricy is posztolt róla korábban.

Nálunk is több alagút szerepel (szerepelt) a budai oldalon az elképzelések között, nem csak az M0.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.04.16. 12:03:17

Felesleges itten hasonlítgatni. Budapest és Párizs közt nagyjából ott kimerlü a hasonlóság, hogy azonos szélességi körön vagyunk, és mindkét városban van egy folyó :-)

Káposztakukac 2010.04.16. 13:36:10

@mestska: kérdés, hogy miért nem valósulnak meg... mondjuk én a rakpart helyett előbb a hungária körutat raknám rendbe néhány alagúttal.

gramercy 2010.04.16. 16:03:56

hehehe, bilibe er a kezunk, azt hiszem :(

NAR 2010.04.16. 21:08:51

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Most, hogy végig van buszsáv a Fő utcában, már messze nem olyan vészes a 86-os busz. Még a Lajos utcába kellene buszsáv (vagy a Bécsi útról kitiltani az autókat és ott járatni a buszt), és egész jó lehetne csúcsidőben is.

Még a sofőrökkel van néha gond, mert amikor nincs forgalom este, akkor is mire a Flórián térhez ér a busz, néha az egyik majd utoléri a másikat, pedig elméletileg 10 percenként jár a busz.

abszint86 2010.04.17. 18:10:49

A Cet mellett egész közelkerül a Duna a városhoz, ha a terveket meg is csinálják.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.04.18. 11:32:51

És a párizsiak hogyan és hová fogják elvezetni az autóforgalmukat? Vagy náluk ez már megoldott?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.04.19. 10:04:05

@városjáró:

hát szerintem azt mondják, hogy az átmenő forgalom menjen a Peripheriquen, a városi forgalom meg találjon más utat magának.

HLaci 2010.04.19. 12:44:31

@aronman:
> mindig van valami ilyesmi ellenérv. az m0 nagy része már megépült, sőt egy részét már szélesíteni fogják. ez így nem megoldás, csak egy mókuskerék.

hát szerintem az egész ÉLET egy NAGY mókuskerék... :-))

>egyébként volt már lezárva hónapokig a rakpart 2008-ban, és nem rokkant bele a város, szóval ezek csak rémképek.

lyapersze.
de volt már vasutassztrák is, és senki nem rokkant bele, tehát akár fel is szedhetnénk a síneket és be is szánt6nánk a helyüket... :-))

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.04.20. 18:10:20

@HLaci: Csak nem KÖRBE akarnál autózni rajta?!

- esetleg "körbe-körbe", ha már szerinted:
"... az egész ÉLET egy NAGY mókuskerék... :-))"

Jó utat hozzá!

HLaci 2010.04.21. 11:23:25

@1.szolo - 2014;):

Csak de.
igen: görbe-körbe.

ésa fő pojén: menetiránnyal szembe, csak úgy angolosan!!

na ezt csináld utánam... :-))

SontPent 2012.01.18. 11:59:02

Sosem lesz ilyen Budapesten. Korrupt, sunyi, önző, összefogásra képtelen, gőgös, suttyó, proli vezetőink vannak. Makettek és tervek persze vannak, és lesznek is.