Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A hét műtárgya 2010/13

2010.04.03. 15:54 Fricy

2001 decemberében adták át Krakkóban a Kotlarski-hidat, mely a város második körútját vezeti át a Visztula felett. A hídnak különleges formája van, mintegy új értelmet adva az ívhidaknak. Azok néha nagyon unalmasra sikerednek. Itt azonban sikerült egy, a városias területbe jobban illeszkedő szerkezetet tervezni.

A hídon még nem járnak villamosok (Fotó: mestska)

Az átkelő egyetlen 166 méteres nyílással íveli át a folyót. Négy hosszanti íve van. Szélessége 36,8 m. A szélein irányonként két forgalmi sáv áll az autók rendelkezésére, míg a középső két ív között a közúti vasút pályájának hagytak helyet. A gyalogosok és a kerékpárosok számára a híd szélső íveinek külső oldalán alakítottak ki külön-külön sávokat.

A négy hosszanti ívet az azokra merőlegesen elhelyezett további ívek fogják össze. Ezekről indulnak a pályatestet tartó függesztő kábelek. Így oldalnézetből kicsit oldódik a műtárgy robosztus formája.

Esti fényárban (Fotó: Nefaryta, www.trekearth.com)

Hamarosan indulhat a híd környezetében a gyorsvillamos pályájának az építése, így közel egy évtized után végre a hídra is felkerülhetnek a sínszálak. Az összesen 387 millió zlotyiba kerülő fejlesztés Európai Uniós forrásból valósulhat meg. Az új szakasz építésén kívül felújítást is végeznek majd a meglévő pályákon is és 24 alacsony padlós járművet is beszereznek a vonalra.
 

Kerékpárút és járda mindkét oldalon van (Fotó: Turkmenbashi, www.trekearth.com)

Bookmark and Share

8 komment

Címkék: közlekedés híd építészet villamos lengyelország krakkó közúti vasút ívhíd a het mutargya

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr371892061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.04.03. 18:21:36

Csak nekem jut eszembe a Lágymányosi híd? Nálunk vajon mikor használják fel a villamosnak előkészített helyet? :)

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.04.03. 18:44:17

Nekem tetszenek a letisztult formák, de ez a híd valahogy befejezetlennek tűnik nekem ezekkel a levegőben lógó keresztívekkel. Vagy vitték volna le a hídpálya szintjéig, vagy ne lógassák túl a szélső hosszanti íven. Szvsz.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.03. 19:16:36

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Nem, nekem is ez jutott eszembe. De itt legalább már biztos, hogy hamarosan megvalósul a beruházás.

gramercy 2010.04.03. 20:16:03

hat ja, a lagymanyosi hidat nem veri, ott meglesz a 20 ev is

mestska · http://cities.blog.hu 2010.04.03. 21:04:45

hehe, nem gondoltam, hogy ebből a fotóból ilyen gyorsan posztot csinálsz :)

egyébként a környezet szerintem nem igazán városias, a Visztula partján végigsétálva legelábbis én nem annak éreztem.

Nicolas Reök 2010.04.27. 13:24:48

Kicsit megkésett reakció.. a múlt héten voltam Krakkóban és ezen bejegyzés hatására a megnézni valók közé került ez a híd is. A hamarosan induló pályaépítés helyett azonban már egészen jól áll a hídhoz mindkét irányból vezető pálya, azonban magán a hídon még nem kezdték meg a vágányfektetést.

2.bp.blogspot.com/_zdK-KCOTQLw/S9bI-Ez9A4I/AAAAAAAADvk/l-NG_rTSehM/s1600/kotlarski.jpg

3.bp.blogspot.com/_zdK-KCOTQLw/S9bI2uOAIeI/AAAAAAAADvc/k68B9cZTyU4/s1600/epites2.jpg

doncsa 2011.02.13. 18:28:20

érdekes a híd, de véleményem szerint nem esztétikus és nem is mérnöki csúcsteljesítmény... nem karcsú, nem kecses, statikailag pedig semmi nem magyarázza a dromedár keresztíveket. ráadásul a keresztirányú hajlítást - pl szélteherből - sem szeretik nagyon az ívek... mert ugye nyilván sarokmerev a kapcsolat. Összegezve: egy dolog, hogy nem szép, de nem is ötletes.
ajánlanám figyelmetekbe: home.uia.no/pert/index.php/Home