Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Mennyi? 30!

2010.03.29. 18:42 Fricy

A tavaly őszi kamaraerdei villamosparádé után az elmúlt hétvégén újabb remek rendezvényt tartott a közösségi közlekedés barátainak a BKV. Ezúttal a budapesti közúti vasúti síneket 30 éve koptató Tátra villamosok ünneplése volt soron.

Ez alkalomból szombaton a Szépilona kocsiszínben rendeztek nyílt napot, ahol az érdeklődök megtekinthették az épületet, melyet a Tátrák uralnak és a Combinón kívül minden villamostípusból meg lehetett tekintetni egy-egy járművet.

A 4048-as pályaszámú Tátra T5C5 egymagában közlekedett a Szent János kórház és Farkasrét között, ami a típus megjelenésekor nem számított kuriózumnak, ma viszont már sehol sem jár így menetrendszerűen.

Videó összeállítás a szóló Tátráról:

A 4044-4045 kocsikból összeállított szerelvény pedig egy nap erejéig A-B véggel csatolva járt szintén az 59-es vonalán. Mivel már csak ennek a viszonylatnak a végállomásain van hurokvágány Budapesten, így csak itt lehetséges, hogy ebben az összeállításban szállíthassák az utasokat.

Videó összeállítás az A-B véggel csatolt Tátrákról:

A Moszkva tértől nosztalgiakocsikkal lehetett eljutni Szépilona kocsiszínbe. A 436-os és a 611-es felváltva járt, de utóbbi ismét elromlott, ezért egy UV-szerelvény állt be helyére.

Videó a nosztalgiavillamosokról:

A nyílt nap végén egy ex-hannoveri TW6000-es villamos indult el a kocsiszínből, majd az 59-es vonalán végighaladva Farkasrét után a Moszkva térig szállított menetrendszerint utasokat. Ezután különjáratként a Nagykörúton haladt végig a villamos, majd továbbhaladt a Mester utca felé.

Bookmark and Share

2 komment

Címkék: budapest közlekedés villamos közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr971878643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.03.29. 20:02:41

Jó!
Iszonyat fílinges volt a "panorámavillamos".
Meg persze a nosztalicskák, de az nem volt már akkora újdonság. (Emlékszem ugyan az egykocsis 59-esekre, de szerintem sosem utaztam velük.)

skaven 2010.03.31. 18:27:45

de jo lenne az ilyen dolgokrol nem utolag ertesulni... :)