Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A hét műtárgya 2010/12

2010.03.24. 08:19 Fricy

Használatba vették a vonatok az új hidat, ami Strasbourg és Kehl között, a Rajna folyót íveli át. A régi, egyvágányú átkelővel ellentétben az új szerkezet már kétvágányú. Közvetlenül az 1956-ban épült korábbi szerkezet mellé helyezték el az új hidat.

 Az új híd (Forrás: www.ssf-ing.de)

Egyelőre csak egy vágány üzemel. Ősszel fogják a végleges vágánygeometriát kialakítani az átkelő hídfőiben. Teljesen az év végére fejezik be a hidat. Ezután viszont 160 km/h-val közlekedhetnek majd a szerelvények. Az LGV Est nagysebességű vasútvonalon közlekedő járatok így némi időt fognak nyerni a jövőben.

Vonat az új hídon (Forrás: www.laviedurail.com)

Az építkezést 2008-ban kezdték el. Az új műtárgy is acélból készült, rácsos tartós szerkezet. Formailag a régi hidat idézi. Jellemző méretei: 238 méter hosszú (107 m + 131 m nyílással), 13 méter széles és 12 méter magas. Négyszög alakú acélelemekből állították össze a rácsozatot. Ortotróp pályalemez került a híd alsó síkjára.

A régi és az épülő híd a francia oldalról fényképezve

A legyártott hídelemeket a francia folyóparton hegesztették össze, majd tolták be a meglévő pillérek fölé, majd elhelyezték a pályalemezre az előregyártott vasbeton elemekből összeálló vasúti pályát.

 

Motorvonat érkezik Strasbourg felől

A beruházás 23 millió €-ba kerül, melynek 75%-át Németország, a többit pedig a franciák állják.

Az utolsó két képet Attus készítette.

Bookmark and Share

 

7 komment

Címkék: franciaország híd németország vasút strasbourg nagysebességű a het mutargya

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr741863422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.24. 09:26:50

és a villamos ehhez a hídhoz képest hol fog átmenni a Rajnán?

cities.blog.hu/2009/04/12/francia_nemet_baratsag

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.03.24. 11:25:25

Az új vasúti híd közvetlenül a réginek az északi oldalán van. Nyáron voltam is ott, megnézem, vannak-e használható képeim esetleg.
Án úgy tudom egyébként, hogy a villamos a régi vasúti híd déli oldalán jönne majd át Kehlbe. Ezzel egy kb. 300 méteren belül lenne 4 híd a Rajnán :-) (És még kb. 300 méterrel lejjebb egy ötödik).

stepboy 2010.03.24. 19:26:25

utolsó mondat: Aberuházás <- itt egy szóköz hiányzik.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.03.24. 19:58:52

Fricy, küldtem Neked pár képet. Ha gondolod, tedd ki őket.

Budapester81 2010.03.26. 07:31:15

ez olcsó volt 23 millió euróért

Az újpesti (északi) vasúti híd durán 50 millió euróba került
igaz csaknem háromszor hosszabb

különbségek a magyar híd esetében:

-egy nyomú
- 674 méter + a népszigeti rész + Váci út és az öböl feletti híd rekonstrukciója (ezeken nem volt újjáépítés csak rrekonstrukció)
-a pillérek megvoltak, nem kellett őket megépíteni
- 80 km- a legnagyobb megengedett sebesség
- nincs felsővezeték, sőt szerintem később sem fér el a hídon
- rengeteg közművet helyeztek el a hídon
- gyalogos és kerékpársávokkal toldották meg a híd két oldalát