Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Nagysebességű rövidhírek

2010.03.18. 08:15 Fricy

Egyesült Királyság

Március 11-én mutatták be a brit kormány nagysebességű vasutak építésére vonatkozó stratégia programját. A hosszú távú tervek szerint 2026-ra készülne el a London-Birmingham vonal 400 km/h tervezési sebességhez tartozó paraméterekkel. A High Speed Two vonal az Euston pályaudvarról indulna és több helyen kapcsolódna a meglévő londoni közösségi közlekedési hálózathoz, biztosítva az átszállást és az elérhetőséget. A meglévő Chiltern vasúti folyosón keresztül hagyná el Londont a vonal és tartana észak-nyugat felé. Birminghamnél lenne állomása a reptérnél is, míg a végállomás a Curzon Streetnél lenne kialakítva. A 190 km-es vonal építési költségét 15,8 és 17,4 milliárd font között állapították meg. 360 km/h-val szeretnék a vonatokat közlekedtetni, aminek révén a menetidő 45 percre csökkenne a két nagyváros között. 2017-nél előbb nem indulhat el a kivitelezés, mely az előtanulmányok szerint minimum 6 és fél évet venne igénybe, míg a beüzemelés további két évig tartana. A teljes vonal 540 km-esre bővülhet majd, észak felé terjeszkedve, egészen elérve Glasgowig. A vonalnak lenne több leágazása is: egy Manchester felé, egy pedig Edinburgh felé. (A térkép a www.bbc.co.uk oldalról származik.)

 Oroszország

Talgo Spanyolországban (Kép: Luis Miguel, Flickr.com)

Talgo vonatokkal fognak teszteket végezni egy Moszkva környéki kutatóközpontban. Szeretnék ugyanis kideríteni, hogy orosz körülmények között hogyan működik a spanyol vonat automatikus nyomtávváltó rendszere. Spanyolországban ugyanis ilyen járművek is közlekednek, melyek révén megállás nélkül tudnak a vonatok áttérni az 1668 mm-es széles nyomtávról az 1435 mm-es normál nyomtávra. Oroszországban viszont 1520 mm-es a széles nyomtáv. Az RZD tervei között szerepel közvetlen európai vonatok indítása Varsóba, Berlinbe és Prágába. Ezen kívül tesztfutásokat kívánnak végezni a Moszkva-Szentpétervár viszonylaton is.

Marokkó

A tervezett marokkói nsv-hálózat (Térkép: www.oncf.ma)

Júniusban kezdődhet az építkezés Casablanca és Tanger között, miután februárban megállapodás született a finanszírozásról az állami vasútvállalat (ONCF) és a kormány között. A munkálatok 2015-re fejeződhetnek be. Eredményeként a majdnem 6 órás út közel a harmadára csökkenhet. A beruházás költségét 2,5 milliárd $-ra becsülik (20 milliárd dirham), mely tartalmazza az infrastruktúra és a járművek árát is.
 

Bookmark and Share

13 komment

Címkék: közlekedés oroszország vasút marokkó egyesült királyság nagysebességű

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr241809778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.18. 09:47:44

az angolok nem kapkodják el a dolgokat, ráadásul ez a birminghamig tartó vonal olyan nagyon sokat nem segít rajtuk.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.18. 09:50:11

valahol olvastam, hogy a bolgárok is nagysebességű vonalról álmodnak Szófia - Várna között, illetve más vonalon is. Annak mennyi a valós realitása, mit tudsz róla? Gondolom, Isztambul felé is elmennének.

vicces lesz, ha tényleg komolyan veszik, és a nagysebességű vasúti hálózatok északról, nyugatról, és délről is közelítenek felénk, nálunk meg lesz egy lyuk :)

gramercy 2010.03.18. 18:53:17

@mestska: most oszinten, te rabiznad a MAV-ra?

RoGeR 2010.03.19. 12:40:39

Nem, de PPP konstrukcióban el tudom képzelni a HSR-t itthon.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.19. 17:13:40

@gramercy:

miért következik az, hogy mávnak kell lennie? lesz-e egyáltalán akkor még máv? :)

gramercy 2010.03.22. 21:18:14

@RoGeR: a PPP-vel csak a megterules lenne a gond..., tudniillik soha nem terulne meg, illetve dehogynem, csak az altala gerjesztett pozitiv externaliak nem szamolod(na)nak a PPP-be...

gramercy 2010.03.22. 21:19:13

@mestska: egyetertek, a MAV-nak mar a neve sem kene hogy ismeros legyen a mai fiataloknak....

RoGeR 2010.03.23. 09:58:48

@gramercy: Mi lenne a baj egy olyan PPP konstrukcióval, ami pl nominálértéken kifizeti 20 év alatt a vonalat rendelkezésreállási díj címszó alatt és a beruházó megkapja hozzá a PHD-t a közlekedő vonatok után.

Én ezt tudom elképzelni, hogy a beruházó nem magából a kivitelezésből, hanem az üzemeltetésből termeljen magának profitot.

Hasonló konstrukciót tudnék elképzelni itthon a V0 építésénél is.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.03.23. 10:58:08

@RoGeR: Itthon sose lenne annyi utasa, amiből megtérül. Kicsi ez az ország ahhoz, és túl kicsik a Budapesten kívüli városok.

HLaci 2010.03.23. 14:13:25

@Attus Germanicus:

nade ez mér zavarná a vébéket?

meg ez különben sem a profitról szól - a mi különben is pfujj - hanem a NEMZETI BÜSZKESÉGRŐL ésa nagyotakarásról :-))

RoGeR 2010.03.23. 19:54:15

@Attus Germanicus: Nem is belföldre gondoltam, hanem a Bécs-Budapest-Bukarest tengelyre.

stepboy 2010.03.24. 19:27:35

@RoGeR: Budapest és Bukarest között kb. hányan utaznak ma?

gramercy 2010.03.28. 13:20:57

magyarorszagon NSV-ben gondolkodni, igazabol egyet tudok elkepzelni:

KoKi-Ferihegy-(Cegled lag)-Szolnok
itt egy 7000m minimalis ivsugaru palyan 230-cal Railjet szerelvenyek

ennyi, mas majd 20-30 ev mulva