Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Nagysebességű vasúti hírcsokor

2010.02.14. 10:22 Fricy

Helsinki és Szentpétervár között is fognak közlekedni nagysebességű vonatok. Várhatóan az év második felében indulhat el az első szerelvény a két ország között. Ennek köszönhetően a jelenlegi 5,5 órás út kb. 3-3,5 óra időtartamra rövidülhet.

Az Interfax hírügynökség jelentette eközben, hogy egy interjúban az Orosz Államvasutak egyik alelnöke arról beszélt, hogy felmerült egy, a jelenlegivel párhuzamosan futó Moszkva-Szentpétervár vasútvonal építése, melyet kizárólag a nagysebességű szerelvények használhatnának. Érdekes módon, azonban nem a Siemens által nemrég leszállított Valero járművek futnának rajta, hanem a francia AGV vonatok, melyek első példányai Olaszországban nemrég kezdték meg menetrend szerinti közlekedésüket. Mindenesetre én erre egyelőre kétkedve tekintek.

Fehéroroszország megkezdte egy 160 km/h-s pálya tervezésének előkészítését Minszk és Gomel között. A beruházás eredményeként 2 órára csökkenne a mostani 4,5 órás vonatút. Ez ugyan nem tekinthető nagysebességű vonalnak, de a menetidő tekintetében mindenféleképpen jelentőséggel bír. Felmerült, hogy megvizsgálják egy hasonló paraméterű vonal építését Kijevig.

Megkezdődtek a próbafutások Kínában a Fuzhou-Xiamen között épült nagysebességű vasútvonalon. Egyelőre még csak a 160 km/h sebességet érték el a CRH2 jelű szerelvények, de a tervek szerint 200 km/h-val fognak közlekedni a két város között. A vonalon áprilistól indulhat meg a személyforgalom.

Nagy-Britanniából érkezett a hír, miszerint elkészültek a fejlesztési előtervek egy nagysebességű vasútvonal építésére Londontól Midlanden át egészen Skóciáig. Amennyiben a brit kormány támogatását adja a beruházáshoz, megkezdődhetnek a részletes tervek előkészületi munkái és a lakossági egyeztető tárgyalások. Kíváncsian tekintek ez elé, mert a szigetország igencsak le van maradva a többi nyugat-európai országhoz képest a saját nagysebességű vasúti hálózatának kiépítésében.

Az első kép a www.skyscrapercity.com, a második a www.whatsonxiamen.com oldalról származik.
 

8 komment

Címkék: kína közlekedés siemens vonat vasút moszkva szentpétervár nagysebességű velaro

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr641756616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.02.14. 11:34:51

Ez a finn Szapszan dolog mennyire biztos? Mert ezt a menetidő-rövidülést fix kocsiszekrényes vonattal nem hiszem, hogy el lehetne érni, mivel különösebb nyomvonalkorrekciókat a Lahti-áttörés óta tudomásom szerint nem csináltak a finnek. Úgyhogy szerintem az új Pendolinókról lesz szó. Szapszan nincs is elég ehhez, és azok is bugosak még...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.02.14. 13:06:31

@Benbe:
Javítva. Valóban nem Szapszan, hanem Pendolino fog közlekedni.

gramercy 2010.02.14. 15:01:05

az AGV szerintem még csak tesztel utasok nélkül olaszországban

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.02.14. 20:31:58

a siemensnek velaroja van, nem valerója

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2010.02.14. 21:57:23

Kerestem magyar híreket, de hát sajnos nincs... :-)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.02.24. 22:59:05

Sziasztok! Az Ajánló rovatban kérhetnék egy kis frissítést? A Budapest jövője blogot ki kellene venni, mivel az új címre költözött. Az újat meg be kellene a helyére tenni:
Fővárosi blog
fovarosi.blog.hu/
Nagyon köszönöm!
PG