Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Könnyűszerkezetes vasúti peron

2010.02.11. 07:50 Fricy

Egy újfajta, könnyűszerkezetes, részben acél elemekből összeállított vasúti peront adtak át 2009. december 13-án a Toulouse – Auch regionális vasútvonalon. A moduláris rendszerű peront Európa második legnagyobb acélipari cége, az indiai Tata konszern tulajdonában lévő Corus fejlesztette ki.

Az új vasúti megállóhely mindössze két hónap alatt épült meg. A beton alaplemez ill. a vasbetonból épült rámpa és lépcső elkészülte után szerelték össze a peron acélszerkezetét.

A négyszög keresztmetszetű elemeket előszerelten szállították a helyszínre, de még így is olyan könnyűek, hogy kézi erővel összeállíthatóak. Mivel így nagyméretű munkagépekre sincs szükség, a peront a vasútvonal lezárása nélkül épülhetett meg. Az acélszerkezetre 75 év garanciát vállal a gyártó.

A 115 méteres peron mellé egy kis utasvárót is elhelyeztek és audio-vizuális utastájékoztató rendszert is telepítettek a megállóban.

A rendszer előnye, hogy gyorsan, bármilyen helyszín körülmények mellett telepíthető. Állandó és ideiglenes megállókat is ki lehet alakítani. De nem csak nagyvasúti megállókban. Akár Budapesten is alkalmazni lehetne olyan viszonylatokon, ahol a hannoveri villamosok közlekednek.

A képek a toulousevelo.free.fr oldalról származnak.

6 komment

Címkék: közlekedés vonat vasút építészet elővárosi vasút vasútállomás toulouse

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr631747856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2010.02.11. 09:41:22

Érdekes, szimpatikus megoldás.
A TeWés vonalakon tényleg nem lenne rossz, plusz rengeteg kis vidéki mh és állomás van ahol peron alig nevezhető annak ami, épp eléri a sínkorona magasságát, oda jó lenne. Van vmi forrás, hogy kb mennyibe fájt pl ez a 155 m-es peron?

Fermi-paradoxon 2010.02.11. 11:34:16

Nagyon tetszik ez a megoldás. De miközben olvastam a bejegyzést sajnos előjött belőlem a sopánkodó pesszimista: ezt nálunk záros időn belül ellopnák. :(

Feri BPO-537 2010.02.11. 19:39:02

@jack o'neill: A TW-khez tényleg jó lenne; főleg akkor, ha az 1-esen járnának :)

gulyasattila 2010.02.11. 21:26:24

Ez olcsóbb lenne pár tucat kiszuperált betonaljnál, egy kis töltőföldnél és a viacolornál? Nem hiszem, pláne a szerelőbeton alappal együtt, inkább a gyártó promóját sejtem benne ("ilyet is tudunk")

Egyébként sem tetszik ez a sok primitív horganyzott acél és az a szürkeség, ami mostanában ez egész modern vsutat kezdi átjárni. Ha elmúlik az újdonság ereje, kiábrándító lehet minden reggel egy ilyen acélkarámban várakozni, biztosan sokan gondolják, hogy milyen jó lenne legalább csak másnap reggel beülni az autójuk fabetétes műszerfala mögé. Azokban az években, amikor még az elővárosi vasutat nem csak egy vízszintes liftnek álmodták meg, nagyon magasra került a mérce... Egy kicsit eredetibb formák, vagy egy színes festés, nem hiszem, hogy csődbe vinné a vasutat.

Káposztakukac 2010.02.16. 13:44:16

valahogy én sem hiszem, hogy ez olcsóbb lenne, mint egy kis föld meg beton összehordása.