Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Óriáshíd Katar és Bahrein között

2010.02.02. 07:57 Fricy

A két ország között egy 40 km-es átkelő építése kezdődhet el még az idén. Nemes egyszerűséggel a világ leghosszabb hídjának nevezik, pedig ebből „mindössze” 22 km híd, a maradék 18 km egy több darabból álló gátrendszer lesz. A neve Barátság híd lesz.

A Katarnál lévő ívhíd

A becsült építési költség mintegy 3 milliárd dollár körül várható. A tervezést a dán COWI vezetésével létrejött mérnöki konzorcium kezdte el 2001-ben. Többször kijelölték az építkezés kezdetét, de finanszírozási okok miatt ez folyamatosan csúszott. Időközben a terv is megváltozott: az eredetileg 2x2 sávos, kétoldali leállósávval rendelkező autópálya mellé egy 2 vágányos vasútvonalat is fognak építeni a Deutsche Bahn szakmai segítségét igénybe véve. Emiatt a teljes szerkezetet át kellett tervezni.

Az áttervezett híd keresztmetszete

Mint már az elején említettem, egy 18 km összhosszúságú gáton is keresztülvezetik az utat és a vasutat. A gátakat sűrű pillérkiosztású gerendahidak kötik össze. Bahrein és Katar közelében egy-egy nagyobb nyílású műtárgy is épül, hogy a tengerjáró hajók is elférjenek alatta. Katar partjainál egy alsópályás ívhíd lesz, míg Bahreinnél egy ferdekábeles szerkezet.

A Bahreinnél épülő ferdekábeles híd

A közúti rész várhatóan 2014-re, míg a vasúti pálya 2015-re készülhet el a Vinci, a Hochtief, a Consolidated Contractors Company és egy katari ingatlanfejlesztő cég kivitelezésében. Így a jelenleg 5 óráig tartó komppal való átkelés helyett 30 perc alatt el lehet majd érni autóval a két országot. Vonattal ez még rövidebb lesz. A hídon való átkelésért egyébként majd fizetni kell. A díjszedő kapuk Bahrein területén kerülnek elhelyezésre.

Animáció a hídról: 

A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.

6 komment

Címkék: közlekedés híd vonat autópálya vasút építészet ferdekábeles ívhíd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr1001715223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DRtorgyi 2010.02.02. 10:53:02

maps.google.com/maps?q=http%3A//toolserver.org/~para/cgi-bin/kmlexport?project=en%26article%3DQatar_Bahrain_Causeway
Ha légpárnás kompokat vennének nem tartana 5 órát és még olcsóbb is lenne. Viszont így legalább lesz munkájuk az építőknek és ez hasznos. Feltéve, ha nem fogy el a pénz és nem áll le az egész, mint a metró Dubajban.

gramercy 2010.02.02. 13:44:16

@DRtorgyi: nem ennyire egyszerű a történet, ugyanis egyrészt imádják az autókat másrészt pedig a vasút része lesz egy távlati Dubaj-Kuvait nagysebességű vasútnak

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.11. 17:17:16

Fricy! Ha a felső képről van szó, akkor az nem középpályás ívhíd? Ha nem, akkor valami trükkös dizájn van (mint mondjuk a Szab.hídnál), vagy én nem tudom, mi a kettő között a különbség? :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.02.11. 19:22:44

@Comandante en Jefe:
De az. Csak én valami miatt alsópályást írtam.

Rocko- 2010.02.13. 11:28:50

úú, sztem építsék meg végig, mindjárt beleesik az Audi R8-as a vízbe! :-)