Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

EXKLUZÍV: Az első pályaelemek a Margit hídon

2010.01.21. 19:37 Fricy

2010. január 21-én elhelyezték az új acél pályalemez első elemeit a Margit hídon. A korábban felállított bakdaruk segítségével történik a többtonnás elemek mozgatása.

A munkálatokat a pesti oldali hídszárnyon a Margitszigetnél lévő pillér közelében kezdték meg. Nyerges vontatókkal hozzák a helyszínre a Haraszti úton készült változó méretű és súlyú acélelemelet.

A bakdaruk emelik le a teherautóról, majd a sínpályán mozogva juttatják el a megfelelő helyre, ahol a pontos beállítás után a megmaradó hossztartókhoz hegesztik őket.

Az első, 4 tonnás kisebb elem után egy szélesebb, 14 tonnás, 16 méter hosszú elemet tettek a helyére.


 

Az első két elem így fest egymás mellett:

Ezalatt a budai szárnyhídon még zajlik a vasbeton pályalemez bontása. A portáldaru a bontott elemeket teszi teherautókra.

További képek az alábbi galériában:
  

Share |

14 komment

Címkék: budapest közlekedés híd villamos margit híd közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr241691016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2010.01.21. 21:05:46

klassz képek, persze a nagy kérdés az, hogy mennyit késik majd a beruházás...

Von Teese 2010.01.21. 23:46:20

ÖÖÖ, miért acélelemekre cserélik a betonpályát? Korhűség? Strapabíróbb?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.01.22. 08:18:40

Én azt hittem, hogy a pályalemez elbontása után nekiesnek a híd rácsszerkezetének. Vagy az rendben volt eddig is, esetleg korábban alulról javították?

S@nyci ® 2010.01.22. 08:47:51

Ugye, hogy a régi tervezők, és az épitők profibbak voltak? Nem volt ilyen technika, meg forgalom, és milyen sokáig bírta. Véleményem szerint, ami (valószínü mostanában) utólag valami nem jó. :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.01.22. 09:00:53

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Tegnap megkérdeztem az egyik ott dolgozó mérnököt és nekem azt mondta, hogy a hossztartókkal és kereszttartókkal különösebb probléma nincsen. Korrózió csak ott jelentkezett, ahol a vasbeton pályalemez repedésein keresztül lejutott a víz. A járda alatti tartón van a legtöbb ilyen probléma, de hát azt tudjuk ugyebár, hogy ott voltak azok az ominózus oszlopk, melyekkel volt némi probléma 2006-ban.
A most újonnan beépített andráskeresztekre egyrészt az ideiglenes villamospályák miatt van szükség, másrészt így visszaállítják a híd eredeti állapotát.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.01.22. 09:02:04

@Von Teese:
Súlyra könnyebb, mint a vasbeton és a karbantartása is egyszerűbb.

tompus 2010.01.22. 09:13:32

Miért nem szerelték össze valahol és emelték be?

báró Csekonics 2010.01.22. 10:34:39

tényleg, a daruknak végül mi lett a neve?

SzedlmajerLaszlo 2010.01.22. 11:06:12

Jó olvasni az anyagaid. Minden bkv vonatkozású , mérnökként tök irreleváns információval rendelkezem a margithíd ügyről, de ezeket az alapvető felújításaal kapcsolatos dolgokat abszulút nem tudtam...

SzL

sebi77 2010.01.22. 11:44:55

Én eredetileg valami olyasmire emlékeztem, hogy az egész hidat kicserélik (nem is értettem ez hogy volna lehetséges azokra az elemekre amik tartják az egész hidat a pilléreknél). Biztos ez is nagy munka de így azért jelentősen kisebbnek tűnik.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.01.22. 11:56:21

@sebi77:
Azért lesz még mit csinálni rajta: a megmaradó acélszerkezetek korrózióvédelme és festése, a hídfők átépítése, a mederpillérek megerősítése, stb.

gramercy 2010.01.22. 15:05:30

és mennyivel egyszerűbb (és hány hónappal gyorsabb) lett volna ha nem kellene fenntartani a villamosközlekedést

így most tulajdonképpen 3 (!) villamospályát építünk és bontunk el, az 1 bontás és 1 építés helyett

ha nem kellett volna a villamost fenntartani, akkor jó pár milliárddal olcsóbb lehetett volna, sok hónappal gyorsabb is

aki meg a villamos miatt hisztizik: egy évre ki lehetett volna sajátítani a lánchidat a villamospótló buszoknak

FaZon 2010.01.22. 16:20:39

A mai metropol újság szerint az év végén (december) már járható lesz a híd.
Nem hiszem én ezt el így is csúszásban vannak már 72 nappal.

kis kály (törölt) 2010.01.31. 17:46:42

@gramercy: Akkor kevesebb lophatott volna a Maffia, s akkor miből raknák ki a szegfűs plakátjaikat? Na ugye, nem akarhatod te sem, hogy Jones gazda visszajöjjön!

Hát ezért van 3 villamospálya, értve vagyunk, ugye? :)