Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Buszpótló vonat

2010.01.16. 11:21 Fricy

Napok óta sztrájkolnak a BKV busz- és villamos járművezetői, emiatt kaotikussá vált a főváros közlekedése. Lényegében a metrókon, HÉV-eken és trolikon kívül minden járaton probléma van. Sok viszonylaton semmi sem jár, máshol pedig alvállalkozók járművei és bérelt buszok próbálják több-kevesebb sikerrel az utasokat eljuttatni  A-ból B-be.

Kelenföldön a 14-es vagy a 15-ös vágányról indul a mentesítő vonat

A pótlásban a MÁV-Start is  kiveszi a részét. Több járata megáll olyan megállókban is, ahol egyébként nem állna meg. Budapest, Kelenföld állomás és Budapest, Keleti pályaudvar között mentesítő vonatot indított el.

A Keletiben pedig a 10-es vágányról

Azonban túl sok utas nem veszi igénybe, mert mindössze óránként egy járat közlekedik és igaz, hogy ez a semminél több, de ahhoz kevés, hogy valóban betöltse a szerepét. A menetidő elvileg kb. 15 percig tart az út a kiadott menetrend szerint, de ezt nem tudják mindig tartani, mivel Keleti pu. bejáratánál késést szenvednek. Közben megállnak Ferencváros pályaudvaron is. Itt van némi utascsere, de nem jelentős.

Ha létezne S-Bahn hálózat a városban és lenne több megálló a Kelenföld és Keleti között, nagyobb szerepet is betölthetne ez a járat. De ez már egy másik téma.
 

12 komment

Címkék: közlekedés busz vonat vasút kelenföld s bahn

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr591676453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2010.01.16. 12:03:59

Ebből a szempontból szerintem kiváló a Aquincum-Újpest vonatszakasz, ezzel a megoldással Aquincumról az Astoriára 25 perc alatt értem be. (Aquincum - Újpest vonat, Újpest-Ferenciek tere M3 + gyaloglás). Tény a Esztergom-Nyugati viszonylat nem a a legjobb, hisz a reggeli és az esti csúcson kívül ritkán jár.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.01.16. 12:34:45

ha rendes s-bahnt akarunk Budapestre, akkor olyannak nem szabad történnie, hogy a KEleti bejáratánál minden pontosan érkező vonat menetrendjét elb..szák.

FlDutchman · http://stoner.blog.hu 2010.01.16. 13:03:02

Szerintetek ez hétköznap is megmarad? Nagy segítség lenne, hiszen kelenföldön lakom és a Keletihez kéne mennem csak.
Még jó, hogy vizsgaidőszakom van, csak kedden kell...
Páromnak meg a ferencváros állomásnál szállna le, ő ott dolgozik.. hurrá. félsiker.

EvilHedgehog 2010.01.16. 14:41:25

Úgy egyébként ha nincs sztrájk ez miért nem jár...?

Matti · http://indafoto.hu/matti 2010.01.16. 15:52:17

nekem is az s-bahn jutott róla eszembe :)
szoktam is jókat álmodozni egy budapesti hálózatról...

gramercy 2010.01.16. 23:38:34

S-bahnhoz hiányzik kb. 2000 milliárd forint
- budapesten belül 200 kilométert felújítani (többsége 2-3-4 vágány)
- budapesten belül (ízléstől függően) 30-50-70 megállóhely-állomás-pályaudvar felújítása
- 11 vonal x 60-120 kilométer felújítása, villamosítása, bizber, 3-4 kilométerenként állomások stb.
- párszáz motorvonat

oh well

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.01.17. 02:21:05

@gramercy: Ez sajnos tipikus magyar politikusi hozzállás: csak a tökéleteset tudjuk elfogadni, arra pedig nincs pénz, úgyhogy inkább nem csinálunk semmit.

Visszatérve a fő témára: szerintem két ok miatt jár alacsony kihasználtsággal a vonat:
- ritkán jár
- nincs eléggé meghirdetve

Akik Kf felől mennének a Keletihez, azoknak vonat Déliig, plusz metró szinte mindig gyorsabb, mint megvárni a mentesítő vonatot.

gramercy 2010.01.17. 10:18:53

ki mondta hogy csak a tökéletest?

ez a realitás, sőt egyesek szerint inkább 3000 milliárd (alagúttal és egyéb nyalánkságokkal)

privatizációval 10 év alatt lezavarható lenne, de azt minden puhapöcsű ellenzi

Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2010.01.17. 10:56:54

@Attus Germanicus: Aquincum és Újpest ugyanez ok miatt rossz, ritka pedig a legidális. A másik alternatíva a HÉV+M2, de az, hogy egy megálló s már metrón vagyok szerintem jobb.

NAR 2010.01.17. 20:57:32

@Attus Germanicus: Meg lassú (pl. Aquincum-Nyugati vonattal 18-22 perc, HÉV+villamos 13+5 perc (ha teljes sebességgel tudna menni a villamos a Margit-hídon)) és a világ végén vannak a megállók (pl. Óbuda a préri közepén), a pályaudvaron belül is jó messzire tudnak érkezni a vonatok.

nemeza 2010.01.19. 14:06:31

Szerintem már az sem lenne rossz, ha a Tatabánya felől érkező Keletibe tartó személyek megállnának Ferencvárosban.. Én KöKire megyek Budafokról. A tavaszi sztrájkkor 2 átszállással, vonattal jöttem haza, és mindig pont jött valami, szóval várni kb. 2-3 percet kellett az átszállásokra. Így kb. 45 perc volt a Városház tér, ami BKV-val jó esetben ennyi, de nincs ennyi férőhely..