Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

1,5 milliárdos rendelő fejlesztés Érden

2010.01.12. 16:09 Fricy

Érd 1979-ben vált várossá. Ezután történt meg a rendelő első bővítése egy földszintes és egy kétszintes épülettel, melyben a röntgen, labor és különböző házi- és szakorvosi rendelők kaptak helyet. Ezt viszonylag hamar kinőtte Érd és 1991-re egy több ezer négyzetméteres új épület jött létre a Felső és az Alsó utca között. A 2000-es éveke elején már látható volt, hogy ez is kicsi lesz. Eközben az elhasználódás nyomai is megjelentek az előző két bővítés épületein. Azonban sem a felújításra, sem a bővítésre nem volt anyagi forrása Érdnek.

Az új szárny látványterve

A Közép-Magyarországi Operatív Program révén azonban sikeres pályázatot nyújtott be a város a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez, így az EU és az állam 1,3 milliárd Ft-os támogatást adott egy kistérségi járóbeteg-szakellátó központ kialakításához. Az önrésszel együtt mintegy 1,5 milliárd forintos beruházással minőségileg javulhat a kistérség 100 ezer lakosának egészségügyi ellátása.

A bontásre ítélt épületek

A kivitelezés 2009 nyarán kezdődött el. Elsőször is helyet kellett biztosítani a megmaradó épületrészben a lebontandó épületekben és épületszárnyakban elhelyezkedő irodáknak, szakorvosi rendelőknek. Mivel a röntgen is az egyik ilyen lebontandó épületben volt, annak is új helyet kellett keresni. Az ügyelet eközben elköltözött a volt posta felújított épületébe, mivel másképpen nem tudták volna megoldani a szakrendelők elhelyezését.

Bontási munkálatok 2009 okóberében

A munkálatok befejezése után a bontás 2009 októberében kezdődött el. Az Alsó utca felől alakították ki az új főbejáratot, azonban rögtön parkolási problémák jelentkeztek itt, mivel nem állt rendelkezésre elegendő hely az autók számára. Sokan a padkára, zöldfelületre álltak le, ami az őszi csapadékos idő miatt hamar sártengerré vált. A közfelháborodás hatására végül mart aszfaltot terítettek le a padkára.

Alsó utcai életkép

Az új épületszárny a Felső utcai bejáratnál épül, ahol többek között egynapos sebészet, mozgásszervi rehabilitációs nappali kórház kerül kialakításra, továbbá itt lesznek a gasztroenterológiai és a radiológiai ellátást biztosító helyiségek is. Ezen kívül fejlesztik az informatikai rendszert és a fűtést is a régi épületekben is.

A lebonott egykori főbejárat

Két épület és a korábbi főbejárat elbontása után lassan már építeni is kezdenek, hiszen áll a toronydaru, zajlik a kitűzés, hamarosan indulnak az alapozási munkálatok. A tervek szerint az új épület ez év végére fog elkészülni.

 Toronydaru segíti az anyagmozgatást

Hamarosan épülhet az új épület alapja

2 komment

Címkék: építészet érd eu támogatás

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr371666754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wiener 2010.01.12. 20:20:20

nem sok a 1.5milliard ezert?

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2010.01.13. 17:16:40

És most már nem csak építős, de bontós is lett a blog! :-)