Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Kishírek a nagysebességű vasutak világából

2009.12.30. 15:23 Fricy

Olaszország

December 5-én elkészült az olaszországi észak-déli nagysebességű vonal, melyen december 13-a óta menetrendszerű közlekedés is zajlik. Ezzel több, mint 1000 km-re nőtt az ország ilyen jellegű vasútvonalainak összhossza és elér minden fontosabb nagyvárost. Az új vonal révén a Milánó – Róma közötti út 2 óra 45 percre rövidült, köszönhetően az akár 300 km/h-val közlekedő szerelvényeknek. Csúcsidőben 15 percenként (!) indulnak majd vonatok a két nagyváros között.

Belgium

December 8-án ünnepélyes keretek között jelentették be a belga nagysebességű vasúti hálózat kiépítésének befejezését. A négy vonalból álló hálózat első vonalának tervezése 1988-ban kezdődött a francia-belga határ és Brüsszel között. December 13-ától Németország felé is közvetlen Thalys szerelvények járnak, így Kölnbe már csak 1 óra 47 perc alatt lehet eljutni a belga fővárosból. Amszterdam felé is indítanak új járatokat, amelyek 49 perc alatt fogják megtenni a távot.

Csalagút

A Csalagúton (Channel Tunnel) mindeddig csak az Eurostar által üzemeltetett szerelvények közlekedtek. Most azonban megnyílt a piac a többi személyszállító vasúti cég előtt is, így a francia SNCF, a belga SNCB és a német Deutsche Bahn (DB) is közvetlen járatokat fog indítani az öreg kontinensről Londonba.

Oroszország

December 17-étől menetrendszerűen közlekednek a Szapszan nagysebességű vonatok Moszkva és Szentpétervár között, miután befejeződtek a hét hónapon keresztül zajló tesztfutások. Az orosz vasúti hatóság december 15-én adta ki a végleges engedélyt a széles nyomtávú Siemens Valero RUS szerelvények számára. Az első időszakban napi három vonatpár fog járni a két nagyváros között.

Üzbegisztán

Üzbegisztánban megkezdődtek egy jövőbeli nagysebességű vasúti hálózat kiépítésének előkészületei. Az üzbégek a spanyol Talgo rendszert választották és a tárgyalások végső fázisánál tartanak már. Eszerint 250 szerelvényt rendelnek a spanyoloktól, melyek első példányát várhatóan 2011 tavaszán fogják leszállítani. A tervek szerint a vonatok Taskent és Szamarkand között fognak közlekedni 250 km/h maximális sebességgel.

8 komment

Címkék: közlekedés london siemens olaszország vasút brüsszel moszkva üzbegisztán szentpétervár róma belgium nagysebességű csalagút pendolino velaro talgo

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr521632898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.30. 16:24:06

[i]és elér minden fontosabb nagyvárost.[/i]

na... :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.30. 17:10:42

@Fricy:

azért nem, véletlen, hogy a Frecciargentot is ennyire reklámozzák, ami már majdnem tényleg az összes fontosabb várost beköti :)

www.lagazzettadelmezzogiorno.it/foto/32722.jpg

Ha népesség szerint nézzük a városokat, akkor a tíz legnépesebből a Frecciarossa vonalak hatot érnek el, ha hozzá vesszük a Frecciargentot is, akkor hétre nő ez a szám. Nincs bekötve tehát a rendszerbe az ötödik legnépesebb Palermo, a hatodik Genova, a tizedik Catania.

persze ezt lehet kötözködésnek is venni, mert ha nem csak népességet nézünk, akkor a -_legesleg_fontosabbak tényleg össze vannak kötve :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.30. 17:12:05

amúgy kíváncsi vagyok, hogy az eurostar vonatok menetdíjaira milyen hatással lesz az új szepelők bejövetele. A vonatok ugye nagyon sokáig veszteégesek voltak, csak az utóbbi időben találtak magukra. Ha lentebbmegy az ár, ez lehet, hogy változik.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.30. 17:13:16

és hogy tovább kommenteljek, az üzbégeknek lehet, hogy jobb dologra is el lehetne költeni a pénzt, mint az nsv.

stepboy 2009.12.30. 17:42:39

@mestska: ha tényleg indul majd külön a DB, az SNCF és az SNCB a vonalon, akkor nem sokáig lesz Eurostar szerintem - tekintve, h ezek a cégek alkotják a tulajdonosi hátteret.

Az olasz NTV nagy előrelépés lehet ebből a szempontból - ha nekik sikerül alacsony árak mellett nyereségesen működniük, akkor talán más vonalakon (pl. Csalagút) is megvalósítható a dolog.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.30. 18:54:28

@stepboy:
jogos.
az eurostar szerelvények valószínűleg odkerülnek azért majd valamelyik céghez, nem a kondoros-kisszénás vonalon közlekdnek :)

gramercy 2010.01.02. 21:14:04

az üzbég tényleg csak showoff szerintem, és belgiumban is vannak azért még lehetőségek (pl. egy direkt vonal Lille-Charleroi-Aachen között, illetve Calais-Gent-Antwerpen között, valamint Gent-Brüsszel között)