Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Bakdaruk a Margit hídon

2009.12.17. 21:03 Fricy

Már nem csak bontanak, hanem építenek is a Margit hídon. Az északi oldali járda feldarabolása és elszállítása után ugyanis megkezdődött az új, szélesebb szerkezeti elemek elhelyezése.

Ezeket acélüzemekben, mm pontosan készítik el a szakemberek és nagy darabokban, kamionokban szállítják a hídhoz. Így gyorsabban haladhat a munka. A villamosról kitekintve több darabot már a hídon láthatunk.

A híd más részein javában folynak a bontási munkálatok.

Az útpálya hosszanti kettévágása után kiépítették a két különálló darupályát. Ezeken fognak mozogni fel-alá azok a bakdaruk melyeket az elmúlt napokban állítottak össze a szárnyhídnál. Segítségükkel fogják az új pályalemezeket a helyükre emelni. A bakdaruk 10,6 méter magasak, 16 tonna teherbírásúak.

A budai hídfőnél eközben fúrt cölöpöket készítenek.

További képek az alábbi galériában: 

3 komment

Címkék: budapest közlekedés híd margit híd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr981605353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemeza 2009.12.20. 17:55:23

A fúrt cölöpöknek mi a célja?

xiau.ling 2009.12.21. 10:56:30

jó hidegben építhetik szerencsétlenek.

elnézést ez teljesen off-topic lesz, de hátha valaki tudja: a 4-es metróval mi van? nem vagyok budapesti, de érdekel. viszont sem a 4es metró honlapján nincsenek friss képek, sem máshol nem találok. a felulet.blogspot.com sem frissült egy hónapja. egyszer írtam egy levelet a metro4.hu-nak, hogy az 500mrd-ba már nem fér bele havi két tucat új kép a fotógalériába vagy mi? akkor két nap múlva frissült a fotógaléria és azóta is az van, a szeptemberi állapot. csak én érzem úgy, hogy ez felháborító? még hír is volt a metro4.hu-n, hogy magasabb szintű tájékoztatást tűztek ki célul. akkor legyen hetente egy hír, hogy mit sikerült működniük. ehelyett pl mindig csak a nyílt napok UTÁN rakják ki a hírt, hogy jajdejó, megint lemehetett pár ember az épülő metróba. én is lemennék, de akkor legalább 1 héttel korábban kéne tudnom. vicc az egész.
off-topic vége.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.12.21. 13:26:27

Ezeket lehet majd elnevezni? :)) Legyen ez is "Tamás és Zsolt" baszki, mint az egyik al-al-alvállakozó cége. Vagy nemis! Legyen inkább "Betonyeső 2." Az is szép egy társulat lehet - persze csakis "Darus Karcsiék" után...

Juteszembe, nem valami hasonló gépezettel toldották meg már 1937-es eleink is a hidat?
www.bibl.u-szeged.hu/ha/margithid/28c.jpg