Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Autópályahírek

2009.12.09. 07:57 Fricy

Erdély

2009. december 1-jén átadták az észak-erdélyi autópálya első, 42 km-es szakaszát Torda (Turda) és Gyalu (Gilau) között. Romániában is szeretnek jeles napokon szalagot vágni a politikusok, így a dátum nem véletlen (nemzeti ünnep). Az amerikai Bechtel cég végezte el a kivitelezést, ami az utolsó pár napban rohamtempóban zajlott. De még így sem készült el egyetlen közbenső csomópont sem, így csak a két ideiglenes végcsomóponton keresztül lehet fel- és lehajtani a pályáról.

 

Az észak-erdélyi A3-as autópálya (www.skyscrapercity.com)

Ez nagyon hasonlít az 1994-es magyar M0 átadásra, amikor a tavaszi országgyűlési választások előtt úgy adták át az autóutat, hogy a 6-os út és az M1/M7 autópályák között szintén nem volt kész egyetlen csomópont sem. Sőt, még a kopóréteget is a forgalomba helyezés után terítették le. Az erdélyi A3-as jelű autópályán ezzel legalább elkészültek időre. Két évig zajlott az építés és 423 millió €-t költöttek rá, vagyis durván 2,7 milliárd Ft-be került 1 km sztráda. A fajlagos építési költséget a terepviszonyok miatt szükséges kisebb-nagyobb völgyhidak dobták meg. Ezt a szakaszt 2008 végére ígérték átadni, azonban pénzügyi okok miatt egy évet csúsztak vele.

Visszafordulási lehetőség (www.skyscrapercity.com)

Ennek a szakasznak azért van nagy jelentősége, mert így részben elkerülhetővé vált Kolozsvár és némileg fellélegezhet a város az átmenő forgalom okozta környezeti terheléstől. Várhatóan ehhez csatlakozóan hamarosan átadhatják a déli elkerülő utat is, aminek építéséről korábban már írtam pár sort. A teljes észak-erdélyi autópálya Bors és Brassó között 415 km hosszú lesz. Az eredeti határidő erre 2013 volt, de kizárt, hogy addigra elkészüljenek vele. Aki járt már Erdélyben autóval, tudja, hogy mennyire szükség van erre az autópályára.

A tordai csomópont építése (www.skyscrapercity.com)

Horvátország

A gazdasági válság és az utóbbi évek erőltetett ütemű autópálya-beruházásai után a következő három évben összesen már csak 20 kilométernyi sztráda készül el Horvátországban egy hétfői hír szerint.

A horvát A1-es autópálya egy szakasza

2003 óta 515 km-nyi gyorsforgalmi út épült, azonban az eredetileg tervezett költségekhez képest eddig mintegy 25%-kal többet költöttek az ország idegenforgalmának kétségtelenül fontos közúti infrastruktúra fejlesztésére. A jövőben így csak az isztriai gyorsforgalmi utak autópályává szélesítését, a fővárostól délre Jakusevac és Velika Gorica között autópálya szakasz és az A1-es sztráda Ploce városáig történő meghosszabbítását finanszírozzák. Jelenleg nem tudni, mikor vehet újra lendületet az építkezés. Így kétséges, hogy mi lesz a sorsuk a Sisak felé vezető autópályának, az A1-es dubrovniki szakaszának és a Fiume környéki gyorsforgalmi utaknak.

Magyarország

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) és háttérintézménye, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) pályázatot írt ki az M43-as közútkezelőjének kiválasztására. Ez az első ilyen jellegű pályázat hazánkban, amivel nem titkoltan a közútkezelői piacon való versenyfeltételeket szeretnék megteremteni. Hasonlóan az M6-as autópályához, ebben az esetben is a zavartalan rendelkezésre állás függvényében fogják a nyertes cégnek fizetni a szolgáltatásaiért. Jelenleg az M43-as első szakaszának építése zajlik az 5-ös számú főút és a Makótól keletre fekvő 4519-es számú utak között. A beruházás keretében egy új, feszített-függesztett szerkezetű Tisza-híd is épül. Az autópályát eredetileg 2009. november 30-án kellett volna átadni, azonban műszaki okok miatt ezt 2010. augusztus 31-re módosították úgy, hogy ideiglenes megoldással 2010. március 31-én meg kell nyitni az M43-ast a forgalom előtt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tájékoztatása szerint erre egy nagy átmérőjű vízvezeték védelembe helyezése miatt van szükség. A teljes 55 km-es szakaszt 2012 végére szeretnék átadni, de erre egyelőre még a kivitelezési közbeszerzést nem írták ki. A közútkezelői pályázatot azonban már a Nagylakig tartó teljes nyomvonalra írták ki. Várhatóan 2010 áprilisában hirdetnek győztest.

Nagy valószínűséggel szintén 2010 márciusának végén fogják átadni az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd, ill. az M6/M60 Szekszárd- Bóly-Pécs között épülő szakaszait. A sok vitát kiváltó alagutakkal és völgyhidakkal tarkított autópályán már lényegében a befejező munkálatokat végzik.

A M31-es autópálya építése az M3-asnál

A NIF közleménye szerint az M31-es autópálya főpálya beton szerkezetének mintegy 80%-ának építése készült el, befejeződött több keresztező út új nyomvonalának vagy az eredeti nyomvonalon épült új műtárgyak kivitelezése. Hamarosan a gödöllői HÉV pályáját is befejezik és az M3-as autópálya lezárt csomóponti ágait is visszaadják az autósoknak. A munkálatokkal 2010 nyarára készülnek el.

Az M6-os csomópontjánál szélesítették még csak ki a déli M0-ást

Az M0 déli szakaszának bővítése az M1 és az M6 autópáyák között folyik, jelenleg a földmunkákat végzik. Átadása 2011-ben várható.  Az M6 autópálya – 51. számú főút közötti szakaszának bővítésére kiírt közbeszerzési eljárása körül még vita zajlik, egyelőre nem ismert mikor kezdődhet meg az építkezés. A 2012-es átadási határidő ennek függvényében változhat. Az 51-es számú főút és az M5 autópálya között új nyomvonalra helyezik át az M0-át. Ezen a szakaszon is hamarosan felvonulhatnak a munkagépek, mivel befejeződtek a régészeti feltárások. A 2010-es átadás itt számomra kétséges.

A külön nem jelölt képek saját készítésűek.

3 komment

Címkék: közlekedés magyarország horvátország m0 híd románia erdély kolozsvár út autópálya viadukt völgyhíd alagút elkerülő feszített függesztett extradosed

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr791581844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.12.13. 19:46:55

M6-nál pont a másik irányt fényképezted, az M1 felé jól látszanak a munkálatok. itt meg a trehányásg látszik, hogy nem voltak képesek megoldani a szintkülönbséget a találkozásnál, plusz aknafedél is van ott.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.12.14. 14:55:59

@Rocko-:
Ez egy régi kép, frissebb nem volt.

haaszj 2009.12.14. 18:09:00

izé, lehet, hogy én tudom rosszul, de szerintem az M43-asnál egybegyúrtad a tisza-hidas szakaszt a késésben lévővel. ez utóbbi az 5-östől a 47-esig épül(get), ezt kellett volna november 30-ig átadni, és lesz kész két részben (március 31-re a csongrádi útig, augusztus 31-re a 47-esig), ennek a swietelsky vezette konzorcium a kivitelezője. és van a tisza-hidas, a 47-estől talán marosleléig, amit a sedesa-szeviép konzorcium csinál (illetve a hidat a hídépítő)