Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Felszeletelik a Margit hidat

2009.11.19. 07:42 Fricy

Látványos részéhez érkezett a Margit híd felújítása. Javában zajlik ugyanis a pályalemez bontása a híd északi oldalán.

Miután eltávolították a hírhedt oszlopokat és levágták a korlátokat, eltávolították a járda burkolatát és felmarták asz aszfaltot az úttestről. A korábbi villamospálya egy részét is elbontották már. Ezek után a fenti képen is látható nagy méretű betonvágóval kb. 1,5 méteres darabokra szeletelik fel a járdát.

Az így keletkező darabokat egy markoló emelei ki a helyéről és teherautókkal szállítják el.

További képek itt:
 

22 komment

Címkék: budapest közlekedés margit híd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr301535383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

céerem 2009.11.19. 11:50:08

Legalább dolgoznak rajta!

Tomi from the Sky · http://tomifromthesky.blog.hu/ 2009.11.19. 12:47:21

Ezt én is láttam, hát jól szétbsztk a járdát. Az újra biztos, hogy nem fogok rámenni, régen még tudtak betonozni, de manapság nem...

A Margit hidat el kellene felejteni úgy ahogy van. Volt, még van, de sosem lesz.

papugaja 2009.11.19. 13:00:26

Ha lepotyognak a liklukakon a melósok, ki építi vissza a hidat? Aggódom.

P. A. 2009.11.19. 13:10:25

Teljesen lebontják a hidat a "csontvázig". Csak a tartószerkezet marad meg, és úgy építik újjá.

Jegkoko 2009.11.19. 13:21:19

Nem tudom mi ez a sírás a szabadsághidat is nagyon szépen csinálták meg, egyébbként a margít híd sose volt szép és kifejezetten jó

borovi 2009.11.19. 13:29:53

@papugaja: szerintem alatta ott van még az acél lemezszerkezet vagy mi (nem vagyok mérnök, lehet, hogy rosszul tudom?)

kondi2005 2009.11.19. 14:13:25

a Margit hídon többek között pályacsere történik. Elbontják a régi tönkrement vasbeton pályalemezt, felújítják az acél ívtartókat, oszlopokat és hossztartókat.
Aki nem ért hozzá, jobb, ha csendben marad, és nem teszi nevetségessé magát.

céerem 2009.11.19. 14:31:39

Nekem 8, hogy mit és hogy csinálnak meg rajta, csak jó legyen és minél hamarabb járható.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.11.19. 14:46:11

@Tomi from the Sky: "régen még tudtak betonozni, de manapság nem..."

Manapság is tud(ná)nak, csak senkinek nem érdeke tisztességesen megcsinálni (az adófizetőt kivéve, de hát mi ugyebár le vagyunk szarva).

Lalikiraly 2009.11.19. 15:12:24

Kíváncsi leszek hogy a kanyarból mennyit tudnak madj lefaragni! Meg mi lesz a bicikliúttal mennyi hely marad az autónak. Amúgy a repülővágányon érezhetően jobban tud menini a Combinó. De az 5km/h az már kicsit nevetséges.

MoxNox 2009.11.19. 16:17:11

@Tomi from the Sky: Bizony, bizony, régen jól tudtak betonozni, a Kádár alatt épült utak szuper minőségüek voltak, és évtizedekig azok is maradtak.

Vagy mégsem? ;)

tommybravo 2009.11.19. 16:22:27

@MoxNox: És akkor még a kádár-kori lakótelep világszínvonaláról egy szó sem esett :)

FaZon 2009.11.19. 16:25:37

@Lalikiraly: Az az 5km/h az legyen 10km/h.Végre már valamit csinálnak de 1 év alatt úgy sem lesz kész.

EasyFriend 2009.11.19. 16:34:43

Tiltakozom az ellen, hogy a Margit híd ne lenne szép. Én annak találom (már leszámítva a rohadást persze), bár talán elfogult vagyok, mert onnantól nem messze laktam nagyon sokáig.

Cs 2009.11.19. 16:45:50

@Tomi from the Sky: Aztakuva! :)

"régen még tudtak betonozni, de manapság nem..."

Ha viccnek szántad, annak jó volt. Persze, 2-3 évvel a 2. világháború után, arról volt híres az építőipar, hogy minőséget produkált, meg 70es években amikor felújították :) Olyan jól tudtak betonozni azokban a válságos időkben 1-2 évtizede már romokban hever a Margít híd. Nem az örökké valóságnak építették (újá).

Mellesleg azóta sokat változott a világ, a beton se már a régi.

Cs 2009.11.19. 16:47:01

érthetőbben: Sokat fejlődött a világ, a beton is mint anyag változott, javult.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.19. 17:12:40

és mit keresett ott két passat villógó nélkül???

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.11.19. 20:39:04

@Gyurma73:
Na végre egy figyelmes olvasó. :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.11.19. 20:40:16

@Lalikiraly:
"Kíváncsi leszek hogy a kanyarból mennyit tudnak madj lefaragni!"
Erre én is.

sanya18 2009.11.23. 19:50:05

margithid050 képen én állok háttal :P

"Ha viccnek szántad, annak jó volt. Persze, 2-3 évvel a 2. világháború után, arról volt híres az építőipar, hogy minőséget produkált, meg 70es években amikor felújították :) Olyan jól tudtak betonozni azokban a válságos időkben 1-2 évtizede már romokban hever a Margít híd. Nem az örökké valóságnak építették (újá)."

Viccen kivül. Olyan a járdakonzol betonja, hogy alig bírjuk elbontani. Nem sajnálták a cementet belőle, az tuti.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.11.23. 21:33:26

@sanya18:
"margithid050 képen én állok háttal :P"
Remélem nem sértettem meg a személyiségi jogaidat. :P