Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A drezdai Waldschlößchen-híd

2009.11.17. 07:57 Fricy

Drezdában hossza vita után gőzerővel folyik az új közúti híd építése, mely a keleti városrészben teremt kapcsolatot az Elba folyó két partja között. Az építkezés miatt azonban az UNESCO levette a listájáról, mivel úgy vélte, hogy ezzel jelentősen megváltozik a korábbi  védettséget kapott városkép. Emiatt és a várható forgalomnövekedés miatt sok tüntetés is zajlott Drezdában.

 

A híd látványterve (www.skyscrapercity.com)

Az átkelő építésének gondolata régóta napirenden volt a város vezetői körében. Többek között az UNESCO korábbi figyelmeztetése miatt szóba került egy alagút létesítése is ugyanezen a nyomvonalon. Ezt végül elvetették, többek között azzal az indokkal, hogy így csak az autók használhatnák azt, a gyalogosok, kerékpárosok továbbra is a csak a városközponthoz közelebbi hidat vehetnék igénybe. Miután biztossá vált, hogy híd fog épülni, már csak a szerkezet formáján zajlott a vita: egy kéttámaszú, rácsos szerkezetet és egy alsópályás ívhidat javasoltak a tervezők. Végül az utóbbi mellett döntöttek.

A híd építése

A híd teljes hossza 636 méter lesz. A folyó feletti ívhíd nyílása 135 méter. Keresztmetszete 2x2 sávos lesz, melyet mindkét oldalon járda és kerékpárút egészít ki. Az északi hídfőben a Stauffenbergallee felől egy 2x2 sávos közúti alagutat építenek, hogy a fő forgalmi irányban ne a felszínt terhelje a megnövekedő közúti forgalom. (Helyszínrjaz pdf-ben itt.)

Közúti alagút építése a Stauffenbergallee-n

Ezt egy-egy be- és kihajtó egészít ki a Bautzner Straße vonalában. Itt új pályát is építenek az itt haladó villamosok számára. A déli hídfőben egy fél-lóhere alakú csomópont létesül. A rakparti kerékpárutakkal mindkét oldalon kapcsolatot alakítanak ki.

Út és vágányépítés a Bautzner Straße-n

Az építkezés 2008 év elején kezdődött el és várhatóan 2011-re fejeződik be. A teljes beruházási költséget 157 millió €-ra becsülték, melyből a híd 40,3 millió €, a többi a kapcsolódó alagutak és a felszíni rendezés ára. 

A híd építése (www.neue-waldschloesschenbruecke.de)

A külön nem jelölt képeket Müller Péter készítette és bocsájtotta rendelkezésemre. Köszönet érte.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés híd németország kerékpár út építészet villamos rakpart alagút drezda közúti vasút ívhíd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr891526543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.