Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Híd a Messinai-szoroson

2009.11.09. 08:17 Fricy

Az olasz kormány 1,3 milliárd eurót szabadított fel, hogy decemberben megindulhasson az olasz szárazföldet Szicíliával összekötő, a Messinai-szoroson átívelő híd építése - közölte Altero Matteoli infrastrukturális miniszter a hét végén.

A híd építése körül évek, sőt évtizedek óta folyik a vita. Maga a tervezés 1960 óta van napirenden. 1992-re fejezték be azokat, de finanszírozási okokból mindeddig nem kezdődött meg a kivitelezés. Sokan ellenzik, mivel a terület szeizmológiailag igen aktív. A sors fintora, hogy vasárnap, a bejelentés után volt is földrengés, pánikot keltve a környék lakói között.

Néhány adat a tervezett igen impozáns hídról: ha felépül, ez lesz a világ leghosszabb függőhídja 3300 méteres hosszával (ez maga a függőhíd hossza, a felvezető hidak révén a teljes hossz 3666 méter). A pálya 65 méterrel magasodik a tenger vize fölé.

Maga a pályatest 60,4 méter széles lenne, melyen kétoldalt egy-egy 2 sávos autópálya, középen kétvágányú vasútvonal vezetne át, melyet a híd szélén egy-egy szervizút egészítene ki. A pilonok 382,60 méter magasak lesznek. A teljes híd acélból készülhet el. A becsült forgalom óránként 6 ezer jármű, és napi 200 vasúti szerelvény.

A hídhoz kapcsolódóan 20,3 km hosszan autópálya és 19,8 km hosszan kétvágányú vasútvonal épül, nagy részük alagútban vezet majd az átkelőhöz. A teljes beruházás költsége 2009-es árakon kb. 6 milliárd €. Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy most valóban megindul e az építkezés vagy ismét csak kampányfogásról van szó. Legutóbb 2006 októberében jelentették be a munkálatok elkezdését.

A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.

1 komment

Címkék: közlekedés híd autópálya vasút építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr511509749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HLaci 2009.11.09. 11:20:04

helyesebben: ez lesz a legnagyobb fesztávú függőhíd, 3300m-es fesztávval...

a jelenlegi csúcstartó az akashi (2000m-es fesztávval), ami azonban továbbra is a leghosszabb függesztett pályaszerkezet lesz (4000m)