Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Yachtkikötő, alagút, szálloda - F1 pálya Abu Dhabiban

2009.10.30. 20:02 Fricy

Idén újabb helyszínnel bővült a Forma 1 versenynaptára. Az idei utolsó futamot Abu Dhabiban rendezik meg a Yas Marina Circiut névre keresztelt vadonatúj pályán. Ismerkedjünk meg kicsit a helyszínnel!

A pálya egy részlete

A pálya egy hatalmas ingatlanfejlesztés részeként épül meg. Az 5 554 m hosszú aszfaltcsík egyik különlegessége, hogy szét lehet választani két kisebb különálló pályára is, melyek 3,1 ill. 2,4 km hosszúak. 21 kanyar van a pályán, melynek szélessége 12-16 m között változik. A leghosszabb egyenes szakasz 1 137 m hosszú.

A pálya rajza (nagyobb méretben itt)

Az előzetes becslések szerint a maximális sebesség 317 km/h körül várható és kb. 1 perc 40 másodpercbe telik egy kör megtétele. Az időmérőn kiderül, hogy jól számoltak e.

Alagút vezet ki a box utcából

További érdekességeket is találunk a pályával kapcsolatban. A box utcából ugyanis nem direktbe vezet a kijárat, hanem egy alagúton keresztül, a pálya alatt lehet visszatérni a versenybe.

A szálloda szürküéetbe és éjjel

Hasonlóan a Monte Carlóban rendezett futamhoz, itt is elhaladnak egy szálloda alatt a versenyzők.

Yachtkikötő, mert az is kell :)

És hogy a gazdag yacht tulajdonosok se járjanak rosszul, kifejezetten nekik építettek egy kikötőt, ami körül haladnak az autók. Így újabb helyszínen nézhetik a száguldozást a saját hajójuk fedélzetéről. Rossz lehet. :)

A célegyenes

A lelátókon 50 ezer ember foglalhat helyet, mégpedig mindannyian úgy, hogy fedél van a fejük felett. Ez is egyedülálló a versenypályákat tekintve. 2,5 évbe és 1,5 milliárd dollárba került mindez.

Ilyen volt...

A poszt elején említettem, hogy egy komplex beruházás része az F1 pálya. A teljes fejlesztési terület korábban csak egy hatalmas homoktenger volt.

Építkezés

A Yas-szigeten az Aldar Properties végzi a beruházásokat, mintegy 40 milliárd dolláros összköltséggel... A 2007 végén kezdődött munka várhatóan 2018-ra készül el teljesen. Szállodák, golfpályák, kikötők, luxusvillák, vizes élménypark, vidámpark, bevásárlóközpontok épülnek.

Az épülő Ferrari World és környéke

A két legnagyobb attrakció mégis a Warner Bros. tematikus, filmekre épülő parkja és a Ferrari World névre keresztelt óriási bevásárló- és szórakoztató központ lesz. A több épületet magába foglaló komplexumot egy hatalmas, csápszerű tető fedi le. Nevéből eredően lesz Ferrari-szalon, múzeum, ajándékbolt, sőt még go-kart pálya is. Itt 2010-től várják majd a nagyérdeműt.

A világ meg eközben csak ámul és bámul, hogy miket találnak ki és hoznak létre az arab világ e szegletében.

A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.

6 komment

Címkék: építészet forma1 alagút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr201487516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.10.31. 13:45:54

nagy cucc, sukkorón is valahogy így fog kinézni a komplexum...

vagy nem?

:)

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.10.31. 15:56:17

Van pénz mindenre, arra is, hogy golfpálya legyen a sivatagban, csak aztán majd néznek nagyot, ha kifogy az olaj, visszaesik a világgazdaság, és nem lesz sok gazdag turista, akik majd náluk szórják a pénzt :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.01. 07:27:16

nagyon nem megy ez az angolról történő átírás :)))

Abu-Dzabi, és nem Abu-Dhabi
Jacht, és nem Yacht

bocsesz :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.11.01. 11:14:16

@mestska:
Abu-Dhabi vs Abu-Dzabi: régebben magyarul is Abu-Dhabi volt és én többször is ezt láttam a napokban. Bár valóban nem volt konzekvens a magyar sajtó ez ügyben.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.01. 11:26:18

@Fricy:

Abu-Dzabi egyértelműen. Hogy a magyar sajtó egy részének gőze sincs miről van szó, csak lefordítja az angol szöveget, az legyen az ő bajuk :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.01. 11:56:22

@mestska:

hogy ne csak a nyelvi furcsaságokat észrevételezzem. Tegnap megnéztem az időmérő végét, és azt tűnt fel (a folyamatosan az égitesteket kamerázó operatőrön kívül), hogy ahol a pálya átmegy a hotel alatt, ott a hotelből elvileg ki lehetne ejteni dolgokat a pályára.
Jó ott biztos nem jut ilyen a népek eszébe, de a vizespalack kicsúszhat a gyerek kezéből.
Szóval jól láttam, hogy ez tényleg így van, vagy nem? :)