Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Nagysebességú vasúti hírek

2009.10.24. 11:04 Fricy

Az elmúlt hetekben több érdekes hír is napvilágra került a nagysebességű vasutak világából. Lássuk, miről is szólnak ezek a hírek!

TGV Sud-Est vonat Toulouse-ban

A francia SNCF vasúti társaság október 6-án kötött szerződést a Compin Group-pal, aminek értelmében ez a cég fogja elvégezni a TGV Sud-Est vonalon közlekedő vonatok belső átalakítását. A szerződés 60 szerelvényről szól, melyek 2 vonófejből és 8 személykocsiból állnak. Opcionálisan további 47 szerelvény átalakítása is szerepel a megállapodásban. A munkálatokra 2011 és 2015 között kerül sor és várhatóan 90 millió €-ba fog kerülni a mintegy 42 ezer ülés és 25 ezer m2 belső kárpit lecserelése.

Az új orosz nagysebességű vasúti szerelvény

Az orosz RZD államvasúti társaság és a kínai Vasúti Minisztérium október 13-án megállapodást kötött arról, hogy a jövőben együttműködnek az orosz nagysebességű vasúti hálózat fejlesztésébel. Ez egyrészt a meglévő vasúti pályák sebességnövelését célzó beruházásokról, másrészt kifejezetten a nagysebességű járatok közlekedésére alkalmas új nyomvonalak építéséről szól. Oroszország célja, hogy 2030-ra 10 800 km-nyi pályát tegyenek alkalmassá a nagysebességű üzemre. Az új vágányok 350 km/h tervezési sebsségre lesznek méretezve, mígy a meglévőeket minimálisan 160 km/h-ra alakítanák át. Utóbbiból leszűrhető azért, hogy itt részben kampányfogásról is szó van, hiszen ez a sebesség közel sem nevezhető ma már nagynak a vasutak viágában.

A spanyol nagysebességú vasúti hálózat

Spanyolországban szintén október 6-án adott ki egy közleményt a közlekedés fejlesztésért felelős államtitkár, miszerint jövőre rekordösszeget, 20 milliárd €-t fognak költeni a vasúti hálózatuk fejlesztésére, amiből 8,9 milliárdot kifejezetten a nagysebességű vasutakra költenek. 2010-ben nyitják meg a Madrid - Cuenca - Valencia vonalat. Valencia főpályaudvara alatt lesz a nagysebességű vasút állomása, amit egy új észak-déli vasúti alagúton lehet majd elérni. A földalatti állomáson két normálnyomtávú és négy 1 668 mm-es, szélesnyomtávú vágányt fektetnek le.

2 komment

Címkék: közlekedés vasút nagysebességű

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr321471383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stepboy 2009.10.24. 18:11:15

A Spanyolok szépen fejlődnek, ránézésre a térképen már eléggé kiterjedt a hálózatuk.

OFF: az Innotransos képről jutott eszembe, h megkérdezzem: közönségnek szánt napon voltál, vagy hivatalos ügyben sajtónapok valamelyikén? 2010-ben szeretnék már én is eljutni, ezért érdeklődöm. A választ köszönöm!

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.10.25. 09:36:51

@stepboy:
Sajtónapon voltam. Arra kértem jegyet. :) Igazából nagyon nem nézték, hogy ki és mi vagyok.