Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Porta Susa, Torinó

2009.10.10. 16:49 Fricy

Az 1868-ban átadott Porta Susának kedvező, városközponti helyzete révén új szerepet álmodtak a tervezők. Két új, Torinó belvárosán áthaladó egyenként kétvágányos vasúti alagút megépítésével a város központi pályaudvarává válik. A Corso Inghilterra alatt elhelyezkedő új állomás hatvágányos lesz.

A felszínen egy 385 méter hosszú és 19 méter magas acél-üveg szerkezetű utascsarnok épül. Ennek építése mostanában kezdődött meg és várhatóan 2012-re fog elkészülni. A teljes építési költség várhatóan 55 millió euró lesz.

Az új pályaudvar eslő ütemét még 2008. december 14-én adták át a forgalomnak. Az alagutat és a peronokat az elővárosi vonatok használták. Idén szeptember 27-e óta pedig már a Milánóból érkező távolsági vonatok is itt állnak meg. Jelenleg a 4-es, 5-ös és 6-os vágány fogad és iindít szerelvényeket. Ezzel egy időben bezárták a Dora állomást. A következő lépésben, ez év október 19-étől az összes vonat már az alagúton át érkezik a Porta Susa állomásra, a 3-as és 4-es vágányokra.

Jelenleg kb. 66%-os készültségben áll az építkezés. A tervezett 6 vágányból 5 készült el. Hamarosan megkezdik a másik alagút fúrását is. A régi állomásépületet lebontják, a jegypénztár, éttermek, egyéb utasokat kiszolgáló egységek a föld alatt kialakítandó új helyiségekben lesznek elhelyezve. A régi vágányok helyén alakítják ki a lejáratot a föld alá. A meglévő gyalogos aluljárót betömik. A metróállomás felé közvetlen kapcsolatot fognak létesíteni, hogy az utasoknak egyszerűbb legyen az átszállás a vonat és a metró között.

A projekt eredetileg tartalmazott egy kb. 100 méter magas toronyház építését is a pályaudvar végén, amit a benne elhelyezkedő hotel, irodák és üzletek mellett az olasz államvasút, a Ferrovie dello Stato is használt volna. A gazdasági helyzetre való tekintettel azonban erről egyelőre lemondtak.

A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés vasút vasútállomás alagút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr761434398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.