Az 1868-ban átadott Porta Susának kedvező, városközponti helyzete révén új szerepet álmodtak a tervezők. Két új, Torinó belvárosán áthaladó egyenként kétvágányos vasúti alagút megépítésével a város központi pályaudvarává válik. A Corso Inghilterra alatt elhelyezkedő új állomás hatvágányos lesz.
A felszínen egy 385 méter hosszú és 19 méter magas acél-üveg szerkezetű utascsarnok épül. Ennek építése mostanában kezdődött meg és várhatóan 2012-re fog elkészülni. A teljes építési költség várhatóan 55 millió euró lesz.
Az új pályaudvar eslő ütemét még 2008. december 14-én adták át a forgalomnak. Az alagutat és a peronokat az elővárosi vonatok használták. Idén szeptember 27-e óta pedig már a Milánóból érkező távolsági vonatok is itt állnak meg. Jelenleg a 4-es, 5-ös és 6-os vágány fogad és iindít szerelvényeket. Ezzel egy időben bezárták a Dora állomást. A következő lépésben, ez év október 19-étől az összes vonat már az alagúton át érkezik a Porta Susa állomásra, a 3-as és 4-es vágányokra.
Jelenleg kb. 66%-os készültségben áll az építkezés. A tervezett 6 vágányból 5 készült el. Hamarosan megkezdik a másik alagút fúrását is. A régi állomásépületet lebontják, a jegypénztár, éttermek, egyéb utasokat kiszolgáló egységek a föld alatt kialakítandó új helyiségekben lesznek elhelyezve. A régi vágányok helyén alakítják ki a lejáratot a föld alá. A meglévő gyalogos aluljárót betömik. A metróállomás felé közvetlen kapcsolatot fognak létesíteni, hogy az utasoknak egyszerűbb legyen az átszállás a vonat és a metró között.
A projekt eredetileg tartalmazott egy kb. 100 méter magas toronyház építését is a pályaudvar végén, amit a benne elhelyezkedő hotel, irodák és üzletek mellett az olasz államvasút, a Ferrovie dello Stato is használt volna. A gazdasági helyzetre való tekintettel azonban erről egyelőre lemondtak.
A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.