Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Talent2 vonatokat rendelt a DB

2009.10.03. 06:45 Fricy

A Talent2 motorvonatot tavaly mutatta be a Bombardier a nagyközönségnek a berlini  InnoTrans vasúti szakkiállításon. Még 2007-ben előzetesen 321 járműre szóló megrendelést kötött a DB a gyártóval.

Az utolsó rendelést október 2-án írta alá a Deutsche Bahn. melynek keretében 35 millió € értékben 4 db háromegységes és 5 db négyegységes járművet szállít le a német-kanadai gyár. A vonatokat a német állami vasút leányvállalata, a DB Regio Südost fogja üzemeltetni Drezda környékén, várhatóan 2011 nyarától.

Az elmúlt hónapban egy 90 millió eurós szerződést kötöttek 6 db háromegységes és 16 db négyegységes Talent2-re. Ezekkel a DB Regio Hesse fogja az utasait szállítani Frankfurt körzetében 2011 decemberétől. Júliusban 22 darab vonatot rendeltek az E-Netz Franken vonalaira (3-,4- és 5-részes) és 22 darabot (3 és 4 részes) a Mittelhessen-Expressre.

A Talent2 egyébként már egy sokkal kiforottab elővárosi vonat, mint az elődje, mellyel jó esetben a magyar vonalakon is találkozhatunk. Moduláris felépítése révén 2-6 egységből állhat egy jármű. Sokkal barátságosabb, világosabb lett a belső tere. A világítótesteket a középfolyosó két szélére helyezték át. Kevesebb belső lépcső van az utastérben.

Az első Talent2 vonatok várhatóan még idén decemberben forgalomba állnak Mosel környékén és a Lipcse-Cottbus vonalon (összesen 8 kétrészes és 11 négyrészes). Egy évvel később, 2010 decemberétől 42 új négyegységes jármű fog közlekedni Nürnbergben, az ottani S-Bahn hálózaton.

Korábban pedig a Rhein-Sieg-Express járatra vettek 15 szerelvényt, melyek szintén 2010 év végétől állnak majd az utasok rendelkezésére

A képek és a videó saját készítésűek.

4 komment

Címkék: vonat vasút elővárosi vasút bombardier

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr551423877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2009.10.03. 09:58:37

Bárcsak itthon is lennének ilyen volumenü beszerzések, a korszerű járművekből:) És nem az a fő hír hogy újabb V43asokat újítanak fel és alakítanák át 4000es sorozattá, vagy a szintén 50éves bhv kocsikat újítják fel.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.10.03. 14:10:58

Nem akarom a MÁV-ot védeni, de a 60 darab Flirt a két ország méreteit összevetve szerintem volt ekkora volumenű beszerzés. Persze nagyon nem mindegy, hogy mit vált le, mert azért az ott leváltandó kocsik kicsit űberelik a mi szakadt Bhv-jainkat. :)

stepboy 2009.10.03. 17:56:47

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Igen, de ott a Talent2 mellé lesznek még egyéb szerelvénybeszerzések is (ICE, S-Bahn). Náulnk meg talán(!) folytatódnak Bhv, IC kocsi felújítások, meg a TRAXX beszerzés...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.10.03. 20:22:12

@stepboy:
Hát igen, az IC kocsipark fejlesztése kimerül a 3. generációsnak csúfolt régi kocsik felújításában. Aztán lesz Fehérvár, Győr meg Békéscsaba felé Flirt IC-nek, mert az legalább megfutja a 160at. Vagy railjet a piacnyitás után, a MÁVnak pedig a helyét is felhintjük sóval....