Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Horvát elővárosi vonat

2009.10.01. 07:45 Fricy

Az elmúlt években óriási népszerűségre tettek szert az európai piacon a korszerű elővárosi vasúti járművek, melyek számunkra sem ismeretlenek. Több nagy gyártó termékei is futnak a magyar síneken: Siemens Desiro, Bomberdier Talent és a legnagyobb darabszámú Stadler Flirt. Ezen kívül még van néhány cég, amely szintén foglalkozik hasonló járművek gyártásával. És most a horvát Koncar az alacsonypadlós villamosai után az elővárosi vasúti közlekedés piacán is szeretne egy részt kihasítani.

A vonat látványterve

Szeptember 28-án mutatták be Zágrábban a prototípusát annak a járműnek, melyet a boszniai vasúttársaság, a ZFBH rendelt. A 75 méter hosszú, négy modulból álló vonat 160 km/h-val képes közlekedni. Ez a változat két osztállyal lett kialakítva: az első osztályon 24 darab ülés található 1+2 elrendezéssel, míg a másodosztályon 2+2 üléslerendezéssel összesen 152 utasnak van hely. Büfé is található a vonaton. A padlómagasság 600 mm-es. Három egységet lehet egy szerelvénnyé összecsatolni. A prototípus jármű ára 5,3 millió € volt.

A prototípus

A megrendelő igényétől függően az elővárosi vonatokra inkább jellemző kialakítással is elkészülhet a jármű. Így akár 500 utast is szállíthat.  Nem titkoltan a zágrábi elővárosi vasúti közlekedés modernizálására gondoltak. A gyártó reményei szerint a vonat kelendő lehet a balkáni országok vasúttársaságai számára.

Az 1. osztáy utastere

Az első kép a www.koncar-kev.hr oldalró, a másik kettő a www.skyscrapercity.com oldalról származik.

9 komment

Címkék: közlekedés vonat vasút elővárosi vasút zágráb

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr251419547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Von Teese 2009.10.01. 08:28:50

Büfé + első osztály? Akkor ezeket nem csak elővárosiban tudják járatni, amolan "balkánias" módon, mint pl: Desiro IC-k nállunk.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.10.01. 09:27:01

@Von Teese:
Igen, ez a verzió inkább városok közötti közlekedésre alkalmas, nem az elővárosi forgalomra. De ez egy prototípusnál érthető.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.10.01. 13:30:10

koncarék jól nyomják. az egyetlen keleti gyártó, amelyikről nem üvölt, hogy keleti. a lengyelek a designjuk miatt nem fognak labdába rúgni soha a központi piacokon. a horvátoknak már a villamosa is frankó, és ez a vonat is nagyon jól néz ki.
sok sikert nekik.

Quick_6 2009.10.01. 20:58:19

Mikor veszünk ilyen cuccokat a horvát testvéreinktől? :D

stepboy 2009.10.01. 23:01:35

@Von Teese: A Desiro-ból is létezik távolsági elrendezésű egység (vagy legalábbis rendelhető); az csak a szolgáltatón múlik, h a megfelelő üzemben járassa a vonatait.

@Radio Free Aberrania: érdekes, h ezt mondod; ugyanis ennek a vonatnak a dizájnja nagyon is hasonlít a PESA ED-74-es típuséra (ami lengyel)...

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.10.02. 09:34:02

@stepboy: ajánlanám, hogy hasonlíts össze kínai csodákat a "nagy" gyártók designjával. a fő vonalak hasonlítanak (nem véletlenül, hiszen khm... ihletet merítettek a felzárkózók a befutottakból :), de az apró részletek nagyon nincsenek a helyén. pl a pesán a lámpa vagy a homlokfény nem harmonikus (kép és videó alapján, élőben lehet más...). a koncaron viszont igen, mert van design-koncepció, nem csak az, hogy "wladislaw, kéne valami ami világít".
persze ízlések és pofonok. meg annyira a pesa se gagyi végső soron, hogy kellően olcsón el ne lehessen adni.

stepboy 2009.10.02. 17:33:53

@Radio Free Aberrania: jól van; ízlések és pofonok valóban. Azért szerintem a lengyel dizájn is bőven vállalható (szép fejlődés eredményeképpen egyébként), ahogyan a horvát is. A központi piacokon a Solarisbus pedig már meg is vetette a lábát. Ha csak ezen múlna akkor a PESA-nak és a Koncarnak (ne feledjük, h nekik ez az első EMU-juk) ugyanannyi vagy akár több esélye is lenne a Stadler, Bombardier, Siemens, Alstom, CAF mellett.
Ezért nem értettem ezt a "design - soha nem lesz esélyük" relációt.
A kínaiaknak meg teljesen más a motivációjuk ezzel a design dologgal kapcsolatban, ezért nem szabad összekeverni őket az európai gyártókkal.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.10.02. 19:34:42

@stepboy: a solaris leánykori nevén neoplan polska, bár tudtommal ma már függetlenek, de a céges kultúra megmaradt.
a soha meg arra vonatkozott, hogy amíg nem kapják össze magukat design terén is, addig nincs esély. amúgy a lemaradás nem nagy már, azt elismerem. (a koncarnál nincs lemaradás)

szoco 2009.10.03. 22:48:37

Fricy, az első képen szerintem a Končarnak azon prototípusának a látványterve van, amivel a bosnyák vasút (ŽFBH) tenderén indultak (a Szarajevó-Ploče vonalra vesznek motorvonatokat), de ott a Talgo nyerte a pályázatot.